וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אאפשר חופש הצבעה בבחירות לנשיאות"

1.6.2014 / 11:40

יו"ר ישראל ביתנו אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי מחר תכריע הסיעה במי לתמוך, אך הוא ימליץ לח"כים להצביע לפי מצפונם. "אני יודע במי אני לא תומך, עוד לא החלטתי במי אתמוך"

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. מאי 2014. מרק ישראל סלם,
אביגדור ליברמן/מרק ישראל סלם

יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (ראשון) בכניסה לישיבת הממשלה כי הוא יאפשר חופש הצבעה בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד שבוע וחצי. "מחר תתכנס הסיעה להחליט במי לתמוך בנשיאות. אני אמליץ על חופש הצבעה. אני יודע במי אני לא תומך, עוד לא החלטתי במי אתמוך", בכך התייחס לח"כ ראובן ריבלין, שבו ליברמן כבר הודיע שלא יתמוך, על אף הודעת התמיכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו הודיע בשבוע שעבר לריבלין כי יתמוך במועמדותו: "עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקווה שנעבור ימים טובים יותר", אמר נתניהו לחבר מפלגתו. "המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית, וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך".

עוד על המרוץ לנשיאות:
המרוץ לנשיאות: נתניהו עמד עם הגב לקיר - והתקפל
דוד לוי לא יתמודד לנשיאות: "לא הייתה תמיכה"
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו. טלי מאייר, אמיל סלמן, עיבוד תמונה
"מקווה שנעבור ימים טובים יותר". ריבלין ונתניהו/עיבוד תמונה, טלי מאייר, אמיל סלמן

בעת האיחוד בין הליכוד לבין ישראל ביתנו הבטיח ליברמן לנתניהו כי יתמוך בכל מועמד שיביא לתפקיד הנשיא. עם זאת, ריבלין נחשב "סדין אדום" בעיני ליברמן ועל כן אינו צפוי להתייצב לצדו של ראש הממשלה. גורמים הבקיאים בפרטי המגעים בין נתניהו לליברמן בנושא אמרו כי שר החוץ אינו רואה את עצמו מחויב למהלך של נתניהו מכיוון שהוא נעשה ללא תיאום עמו.

גם נתניהו עצמו לא מיהר לתמוך בריבלין. תחילה הוא שקל לבטל את מוסד הנשיאות לחלוטין, ולאחר מכן ניסה להביא לדחיית הבחירות. משלא הצליח להוציא אל הפועל את שתי התכניות הללו, פנה אל אפיק אחר והחל לחפש מועמד חיצוני שיסכים להתמודד לתפקיד. ואולם, גם המאמצים הללו לא נשאו פרי והוא נאלץ להודיע על תמיכתו בריבלין, המועמד היחיד משורות הליכוד – שיחסיו עמו מתוחים ועכורים.

ששת המועמדים לתפקיד רם הדרג – ריבלין, ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה), ח"כ מאיר שטרית (התנועה), יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, חתן פרס נובל דן שכטמן ושופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר – הגישו רשמית בשבוע שעבר את רשימות חברי הכנסת התומכים במועמדותם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הכנסת תבחר במחליפו של שמעון פרס ב-10 ביוני בהצבעה חשאית.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully