וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקני שוחרר אחרי 5 שנים בשבי באפגניסטן

סמל בו ברגדאל נחטף בידי טליבאן בנסיבות עלומות. בתמורה לשחרורו העבירה ארה"ב 5 טרוריסטים לידי קטאר, שתיווכה בעסקה. הוא פרץ בבכי לאחר שהועלה על מסוק. אובמה טלפן להוריו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

החייל האמריקני היחיד שנותר בשבי טליבאן באפגניסטן שוחרר והועבר לידי ארצות הברית. הנשיא ברק אובמה, שהודיע אמש (שבת) על דבר שחרורו של סמל בו ברגדאל, שנחטף בנסיבות עלומות ב-30 ביוני 2009, אמר כי זוהי "תזכורת למחויבות הבלתי מסויגת של אמריקה לא להשאיר אף אישה או אישה במדים מאחור בשדה הקרב".

ברגדאל, בן 28 ממדינת איידהו, נפל בשבי במזרח המדינה חודשיים אחרי שהוצב בה. ככל הנראה, חוטפיו משתייכים לרשת ששמה חקאני המקושרת לטליבאן. ב-2012 הגדיר אותה משרד החוץ בוושינגטון כארגון טרור. בתמורה לשחרורו של ברגדאל שחררה ארצות הברית חמישה אנשי טליבאן שהוחזקו במחנה המעצר גואנטנמו בקובה. הם הועברו לידי קטאר, שתיווכה בין הצדדים בחודשים האחרונים.

עוד חדשות בעולם
מתיחות שיא בטורקיה: כתב CNN ו-32 מפגינים נעצרו
12 אלף אירופאים ביקשו מגוגל "לשכוח" אותם
שבוע לירי בבריסל: המרדף נמשך, למשטרה אין קצה חוט

הורי החייל האמריקני ששוחרר בעסקת חילופי שבוי משבי בן 5 שנים באפגניסטן עם אובמה. רויטרס
אובמה עם הוריו של ברגדאל , בוב וג'ני, בבית הלבן/רויטרס

גורמים אמריקניים אמרו כי ברגדאל נמסר לכוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית במזרח אפגניסטן, סמוך לגבול עם פקיסטן. כמה עשרות חיילים אמריקנים ו-18 אנשי טליבאן נכחו במעמד. לדבריהם, ככל הידוע, בריאותו טובה והוא מסוגל ללכת בכוחות עצמו, והוא עובר סדרה של בדיקות רפואיות.

גורם רשמי במשרד ההגנה של ארצות הברית אמר ל"ניו יורק טיימס" כי לאחר שהועלה ברגדאל על מסוק של צבא ארצות הברית, הוא שאל את מלוויו על גבי פתק, בשל הרעש הרב, אם הם משתייכים לכוחות המיוחדים (Special Forces). אחד החיילים השיב לו בצעקה: "כן, חיפשנו אותך הרבה זמן". לדברי הגורם, ברגדאל פרץ בבכי למשמע התשובה.

"בשל העם האמריקני, היה לי הכבוד לטלפן להוריו ולהביע את שמחתנו על כך שהם יכולים להמתין לשובו בבטחה", אמר אובמה. "אני מודע לאומץ ולהקרבה שהם הפגינו במהלך התקופה הקשה", הוסיף. הנשיא האמריקני הודה לקטאר על התפקיד שמילאה בעסקה, וכן לממשלה בקאבול. ברגדאל צפוי להגיע לשדה התעופה בגראם, הבסיס המרכזי של ארצות הברית באפגניסטן, משם יוטס למולדתו.

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully