וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "כוחות הצבא הרוסי נסוגו מגבול אוקראינה"

30.5.2014 / 5:39

גורמי ביטחון העריכו כי כעת נותרו רק כ-2,000 חיילים באזור הגבול. עם זאת, הלחץ האמריקני על רוסיה להביא לרגיעה נמשך. "כל החיילים שהוצבו בחודשים האחרונים צריכים לעזוב"

מורדים פרו רוסים באוקראינה. מאי 2014. רויטרס
כוחות הבדלנים במזרח אוקראינה/רויטרס

גורמי ביטחון אמריקניים מסרו אמש (חמישי) כי מרבית כוחות הצבא של רוסיה נסוגו מהגבול האוקראיני. להערכתם, כשבעה גדודים, בהם כ-2,000 חיילים, נותרו באזור הגבול. זאת לאחר שכ-40 אלף חיילים רוסיים הוצבו באזור מאז פרוץ המהומות באוקראינה.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל סרב למסור פרטים בנושא, אך הדגיש כי הנסיגה "מבטיחה". בדרכו לביקור בן 12 ימים באסיה ואירופה, אמר לכתבים: "אנחנו יודעים שאלפי חיילים רוסיים נסוגו, אך אנחנו גם יודעים שכמה אלפים נותרו ולא זזו". לדבריו, "הם לא איפה שהם צריכים להיות, ולא יהיו שם עד שכל החיילים שהוצבו בסמוך לגבול בחודשים האחרונים יעזבו".

עוד בוואלה! חדשות:
הקצין שאחראי למחאה נגד "תג מחיר" ביצהר נחקר
הודו: אנסו בנות דודות ותלו אותן על עץ מנגו
מאות הפגינו בעד לגליזציה: "הגיע הזמן לשינוי"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בוועידת הגרעין בהאג, מרץ 2014. AP
סרגיי לברוב/AP

הייגל הוסיף כי לא שוחח עם מקבילו הרוסי בנושא. בכירים רבים בממשל האמריקני הביעו חשש מהסלמה באלימות במזרח אוקראינה, לאחר שמסוק צבאי יורט על ידי כוחות הבדלנים הפרו-רוסים. הבית הלבן ומחלקת המדינה מסרו כי נחוץ להגיע לרגיעה במצב, וקראו לרוסיה להפעיל לחץ על הבדלנים ולהביא לסיום הלחימה.

"אנו מוטרדים מהאלימות המתמשכת במזרח אוקראינה", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. בנוגע להפלת המסוק, הוסיף: "אנו מודאגים כי המקרה מצביע על כך שלבדלנים יש גישה לנשק מתקדם, וכי הם מקבלים סיוע מגורמים חיצוניים". הרשויות באוקראינה מסרו כי 12 חיילים נהרגו בעקבות יירוט המטוס הצבאי בסלוביאנסק.

ביום רביעי, שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שוחח עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, והדגיש בפניו את חששותיה של ארצות הברית בנוגע להסלמה במצב באוקראינה. "קרי לחץ על השר לברוב להפסיק את התמיכה לבדלנים, להתנער ממעשיהם ולקרוא להם להניח את נשקם", מסרה דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully