וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד ב-7 פעולות "תג מחיר" ביקנעם יואשם רק באחת

אחיקם משה דוד

25.5.2014 / 16:02

אדיר יוסף נתפס על חם כשניקב צמיגים ביקנעם. במשטרה ביקשו להאשים אותו בכל פעולות "תג מחיר" שנעשו בעיר, ואשר לא נשנו מאז מעצרו. הפרקליטות: עמדותיו מהוות סכנה לציבור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

אדיר יוסף שנתפס על ידי המשטרה והשב"כ לפני כשבועיים, בחשד שעשה שבע פעולות "תג מחיר" ביקנעם, יואשם רק באחת. כך עולה מפרוטוקול הדיון שנערך היום (ראשון) בעניינו בבית משפט השלום בנצרת. על פי הצהרת התובע שהוגשה, יואשם יוסף בעבירות של חבלה במזיד והחזקת סכין מתוך מניע לאומני.

עוד על פעולות "תג מחיר":
מרפאת רופא דרוזי ביקנעם הושחתה על רקע לאומני
בגלל מכונית: הוארך מעצר בני זוג בחשד ל"תג מחיר"
מחאה בוואדי ערה: "מי ישלם המחיר על הצתת המסגד?"

הארכת מעצר לאדיר יוסף, החשוד באירוע תג מחיר ביקנעם, מאי 2014. ערן גילווארג
אדיר יוסף בהארכת מעצרו בתחילת החודש/ערן גילווארג

אורית קורין, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז צפון, אמרה כי מדובר במעשה חמור שנעשה במרכזה של עיר, ממניע גזעני. לדבריה, מהראיות עולה שלחשוד עמדות גזעניות כלפי מי שאינו יהודי וכי הוא מהווה סכנה לציבור.

יוסף נעצר במארב משטרתי כשניקב צמיגים של כלי רכב באתר בנייה ביקנעם. בתחילה ביקשו במשטרה להאשים אותו בכל הפעולות ביקנעם, וקיוו לקשור אותו גם לפעולות אחרות באזור. אולם מפרוטוקול הדיון עולה כי יוסף יואשם רק בפעולה שבמהלכה נתפס לפני כשבועיים. הדבר התגלה לאחר שסנגורו של יוסף, עו"ד דב הירש, שאל מפורשות את נציג המשטרה, רס"מ ארז זיו, אם נכון שבכתב האישום שיוגש מיוחס ליוסף מקרה אחד. זיו השיב על כך בחיוב.

לאחר מעצרו של יוסף נעצרו עוד ארבעה חשודים מהצפון, שניים מהם קטינים. בחודשיים האחרונים נעשו 12 פעולות "תג מחיר" ביקנעם ועוד כמה פעולות דומות בפרדיס ובמקומות נוספים בצפון. מאז שיוסף נתפס, לא התרחשו פעולות מסוג זה ביקנעם.

מעצרו של יוסף הוארך בחמישה ימים והמשטרה צפויה לבקש להשאירו במעצר עד תום ההליכים. עורך דינו אמר בתום הדיון: "לאחר כל הרעש, מתברר כי מדובר באישום אחד בלבד, וגם הוא לא על רקע גזעני".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully