וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בישראל: "אין מקום למי שמנצל את הדת לאלימות"

25.5.2014 / 17:12

האפיפיור פרנציסקוס פתח את ביקורו בישראל והתקבל בטקס רשמי במעמד צמרת המדינה. "מודים לך על עמידתך האיתנה נגד האנטישמיות", אמר הנשיא פרס. נתניהו: "ידנו מושטת לשלום"

צילום מסך

מנהיג העולם הנוצרי, האפיפיור פרנציסקוס, פתח אחר הצהריים (ראשון) את ביקורו הראשון בישראל מאז נכנס לתפקיד בשנה שעברה. הוא התקבל בנמל התעופה בן גוריון בטקס ממלכתי בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל דרג א'.

"כולנו מקבלים אותך בברכה ובהוקרה. אתה מביא עמך בשורה גדולה ותקווה טובה לכולנו", אמר הנשיא פרס בנאומו והוסיף: "אתה נושא זרי אחווה בין אדם לרעהו, ואלומות של ידידות לכלל בני האדם. אין דבר מעשיר יותר מאהבת הבריות. אין דבר מרושש יותר משנאת חינם". בהמשך התייחס הנשיא לפיגוע אתמול בבלגיה, בו נרצחו שני ישראלים. "הוד קדושתך, אנו מודים לך על עמידתך הצלולה והנחושה נגד כל גילוי של אנטישמיות, נגד כל תופעה של גזענות. רק אתמול ליד המוזיאון היהודי ירו פושעים מטורפים לעבר אנשים חפים מפשע, רק מפני שסברו שהם יהודים. זו תופעה המרעילה בארות ואין להשלים אותה".

רה"מ בנימין נתניהו יחד עם האפיפיור ונשיא המדינה שמעון פרס. מאי 2014. דרור עינב
האפיפיור מתקבל בנתב"ג על ידי הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו/דרור עינב

אחריו עלה ראש הממשלה נתניהו, שנתן אף הוא דגש לפיגוע אתמול. "כשתדליק נר ביד ושם, יהיה זה נגד כל המעשים האנטישמיים שנעשו נגד היהודים, כמו זה שאירע אתמול בבריסל. למרות כל ההסתות והפרעות נגד עמנו, זכינו לחדש את זכותנו בארצנו העתיקה", אמר והוסיף: "זו ההזדמנות להראות לך את ישראל האמיתית - דמוקרטית, מתקדמת, משגשגת". נתניהו התייחס אף הוא לנושא המו"מ עם הפלסטינים והבהיר כי ידיה של ישראל "מושטת לשלום לכל מי שרוצה לחיות עמנו בשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חסימות הכבישים הצפויות בבירה במהלך הביקור

האפיפיור פרנציסקוס נוחת בנתב"ג . מאי 2014. רויטרס
האפיפיור בנתב"ג/רויטרס

"אני מודה לכם על קבלת הפנים לה זכיתי במדינת ישראל", אמר האפיפיור בפתח נאומו. "אני בא ארצה כצליין, חמישים שנה לאחר ביקורו ההיסטורי של האפיפיור פאולוס השישי. הרבה השתנה מאז ביחסים שבין הכס הקדוש למדינת ישראל: היחסים הדיפלומטיים, המתקיימים מזה 20 שנה, איפשרו לקשרים טובים וידידותיים להתקדם ולהתפתח. ברוח זו, אני מוסר את ברכותיי לכל עם ישראל ומייחל שיתגשמו שאיפותיו לשלום ולשגשוג".

"לצאת באומץ לדרך הדיאלוג"

"אני מגיע כצליין לארץ הקודש, בה נפרשות אלפי שנות היסטוריה ושעל אדמתה התרחשו האירועים המרכזיים בלידתן ובהתפתחותן של שלוש הדתות המונותאיסטיות. לכן, ארץ זו הינה נקודת התייחסות רוחנית לחלק כה גדול מהאנושות. לאור זאת, כולי תקווה שבארץ זו לא יהיה מקום למי שמנצל ומעוות את השתייכותו הדתית ובכך הופך לחסר סובלנות ואלים כלפי הזולת".

הוא התייחס לביקור הצפוי בהמשך בירושלים ואמר בצער כי "העיר עודנה מתייסרת מהשלכותיהם של עימותים ממושכים". האפיפיור הוסיף כי הצורך בשלום ידוע לכל הצדדים וכי המאמצים להגיע להסדר הם רבים. "אני מפציר בכל הנושאים באחריות שלא להפסיק ולו לרגע לחפש פתרונות הוגנים לבעיות המורכבות, כדי שהישראלים והפלסטינים יוכלו לחיות בשלום. עלינו לצאת באומץ לדרך הדיאלוג, הפיוס והשלום. אין דרך אחרת".

טקס קבלת פנים לאפיפיור פרנסיסקוס בתב"ג. מאי 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
סוקר את המסדר הצבאי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
רה"מ בנימין נתניהו יחד עם האפיפיור פרנציסקוס ונשיא המדינה שמעון פרס. מאי 2014. דרור עינב
האפיפיור נואם/דרור עינב
טקס קבלת פנים לאפיפיור פרנסיסקוס בתב"ג. מאי 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופרס מקבלים את פני האפיפיור/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הוא שב על קריאתו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ואמר: "זכות קיומה של מדינת ישראל צריך להיות מוכר באופן אוניברסלי, זכות לחיות בשלום ובביטחון בגבולות מוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית". מנגד, הבהיר גם את זכותו של העם הפלסטיני כשאמר: "יש לפלסטינים זכות למולדת ריבונות, לחיים בכבוד ולחופש תנועה". לדבריו, הוותיקן מייחל שפתרון שתי המדינה יהפוך מחלום למציאות.

מחר יבקר האפיפיור ביד ושם ויניח זר לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה. בהקשר זה אמר בנאומו בנתב"ג כי על העולם לקדם חינוך לקבלה על פני הדחייה. "דרוש חינוך שבו אין מקום לאנטישמיות בכל צורותיה ובו אין מקום לכל ביטוי לעוינות, אפליה וחוסר סובלנות לבני אדם ולעמים".

"למען השלום"

בהמשך המריא האפיפיור לירושלים, שם יפגוש בכנסיית הקבר את ראש הכנסייה האורתודוכסית, הפטריארך ברתולומיאו הראשון, והשניים יציינו יובל שנים לפגישה ההיסטורית ב-1964 בין מנהיגי הכנסייה הקתולית והאורתודוכסית, לאחר 900 שנים של מחלוקת. הביקור האחרון של מנהיג העולם הקתולי בארץ היה זה של בנדיקטוס ה-16, ב-2009. קדמו לו הביקורים של יוחנן פאולוס השני ב-2000 ושל פאולוס השישי ב-1964.

במהלך ביקורו ברשות הזמין את נשיא המדינה שמעון פרס ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לתפילה משותפת "למען השלום", שתיערך בוותיקן, זאת לנוכח השעיית המשא ומתן בין הצדדים. "במקום שבו נולד נסיך השלום, אני רוצה להזמין את שני הנשיאים להצטרף אליי לתפילה לאל בביתי בוותיקן", אמר האפיפיור במהלך ביקורו בבית לחם. השניים אישרו בצהריים כי הם נענו לבקשת האפיפיור, ויגיעו לתפילה בוותיקן בחודש הבא.

טקס קבלת פנים לאפיפיור פרנסיסקוס בתב"ג. מאי 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס קבלת פנים לאפיפיור פרנסיסקוס בתב"ג. מאי 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
האפיפיור פרנציסקוס יחד עם שמעון פרס עם הגעתו לנתב"ג . מאי 2014. דרור עינב
האפיפיור בישראל/דרור עינב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את יומו השני של הביקור יפתח האפיפיור בסיור בהר הבית ובפגישה עם המופתי. לאחר מכן יגיע לכותל המערבי, ואז ימשיך להנחת זרים על קברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בהר הרצל וגם לזכר הנספים בשואה ביד ושם.

סמוך לשעה 11 בבוקר יתקיים מפגש של האפיפיור עם הרבנים הראשיים בהיכל שלמה. לקראת הצהריים ייוועד עם הנשיא פרס, ולאחר מכן ימשיך לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בכנסיית נוטרדאם. עוד בלוח הזמנים: ביקור בגליל, בכנסיית גת שמנים ומיסה ב"חדר הסעודה האחרונה" בהר ציון. ב-20:00 יינעל הביקור.

עדכון ראשון: 16:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully