וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לנשיאות: מערכה שכל כולה סחי ורפש

דן מרגלית

20.5.2014 / 8:37

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חיכה בכיליון עיניים לרגע שבו לא יוכל עוד איש לתמרן ולהשתעשע בהצעות לביטול מוסד הנשיאות, או לדחייה בבחירת יורשו של שמעון פרס. מייד הודיע כי הן יתקיימו במועדן והגדיל לעשות בקצרו את תקופת המערכה ל?21 ימים. כמאמר חכמים, "לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה". השיעור היה במקומו - קיצור הדרך לקלפי. במערכה זו, ובאלה שיצוצו בעתיד.

אין מניעה כי לאחר 10 ביוני - בהיבחר הנשיא הבא - ייזום בנימין נתניהו בירור יסודי אם יש מקום לקיים את המוסד או לבטלו. דיון כזה יהיה משוחרר מן הלחץ המיידי לבחור או לא את היורש.

רק שמדובר במערכה שכל כולה סחי ורפש. בנימין בן?אליעזר ביקר בקזינו בלונדון; מאיר שטרית שילם הון עתק לעוזרת בית, שבאה בתביעות כספיות, ולא ברור על מה ולמה; לסילבן שלום ייחסו קיום קשר אינטימי בתנאים של יחסי מרות אשר חלים עליהם כללי ההתיישנות, אבל יש ברקע צל של תביעות אחרות אשר איש אינו יודע עליהן דבר, האם הן דחליל? הכל לוט בערפל; ויש עוד מועמדים אשר עלולים למצוא את עצמם במצבים מביכים.

שתי סיעות קיבלו אתמול החלטות מעניינות לקראת ההכרעה. הבית היהודי העניקה לחבריה חופש הצבעה. יש עתיד החליטה לפזר את חתימותיה בין מועמדים רבים על מנת לאפשר להם להתמודד על ליבם של 120 הח"כים. בכך הבטיחה לעצמה - אם רצתה בכך - שיתקיימו שני סיבובים בטרם תקרא הכנסת "יחי הנשיא".

חברי כנסת הגיעו למאהל המאבק בבית החולים הדסה עין כרם, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
מצבים מביכים. רובי ריבלין/יואב דודקביץ'

באורח טבעי שימת הלב העיקרית מתמקדת במתרחש בליכוד?ביתנו. אביגדור ליברמן הבטיח לתמוך במועמדו של נתניהו, ויביא עימו את סיעתו ישראל ביתנו מלוכדת. אך הליכוד מפוצל ולא ברור עדיין במי יתמוך ראש הממשלה, וכמה קולות יביא בכנפיו למועמדו.

הוא אינו מסתיר כי רצונו לחסום את בחירת ראובן (רובי) ריבלין. לפניו עדיין שבוע לגבש תמיכה במועמד אחר. האם יביא מישהו, שאי אפשר לדחותו? מין אלברט איינשטיין, שסירב להצעת דוד בן?גוריון לשמש הנשיא השני? איני מאמין כי מצוי מישהו כזה באמתחתו וטרם שלפו. אך אם הכוונה היא לזמן מישהו כיעקב נאמן - מוטב שידחה ביזמתו את הרעיון. ייתכן שיש מועמדים אשר נתניהו לא היה פוסל על הסף. אומנם לא יוכל לתמוך בדליה איציק - שמזוהה מבחינה פוליטית עם אהוד אולמרט, והיא גם ידידת המשפחה - אבל האם גם לא בשטרית? אלא שהוא פרש מהליכוד, ובמרכז מפלגתו לא יראו זאת בעין יפה.

בסופו של דבר אין להוציא מכלל אפשרות כי למרות הדם הרע הזורם ביניהם יימצאו המגשרים אשר יפייסו בין נתניהו לבין ריבלין, והדרמה תגיע לקיצה לפני שהח"כים ייבלעו מאחרי הפרגוד להצביע בקלפי החשאית. הטוב מכל היה שכל הסיעות יעניקו חופש הצבעה לחבריהן. תתקבל התוצאה היותר?ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully