וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית שמש ימחו על הסתרת המדים: "כניעה לקיצונים"

19.5.2014 / 8:12

הפרסום על כך שצה"ל אישר לחיילים לנוע בעיר המתחרדת בלבוש אזרחי כדי להימנע מתקיפות חרדים קומם רבים: "מצב מביש ובלתי נסבל". כעת מתכננים "מצעד גאווה של לובשי המדים"

צילום: עומר מירון, דרור פיקלני; עריכה: יאיר דניאל

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות על האישור שנתן צה"ל לחיילים המשרתים בבית שמש לנוע בלבוש אזרחי מחשש להתנכלויות של חרדים, תתקיים בעיר בימים הקרובים צעדת מחאה. בצעדה, שתעבור בין היתר בשכונות החרדיות של העיר, ישתתפו תושבים, חיילים בסדיר ובמילואים ותומכים.

בשל התנכלות: חיילים מבית שמש הורשו לפשוט מדים בעיר

"קראתי את הכתבה שהתפרסמה בוואלה! והזדעזעתי. לא הייתי מודע לתופעה", אמר חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, משה שטרית, העומד מאחורי אירוע המחאה שהוא מעין "מצעד גאווה של לובשי המדים". שטרית טען כי מדובר באוזלת יד של המדינה ושל צה"ל. האחרון, לדבריו, סיפק פתרון זמני במקום לפתור את הבעיה. "אנחנו גרים בעיר ציונית, שגידלה דורות של חיילים וקצינים ושכלה מספר לא קטן של בנים ובנות. לא יכול להיות שתושבים בעיר שלנו יירדפו בגלל לבישת מדי צה"ל. מדי צה"ל הם מקור לגאווה ולתפארת. כקצין במילואים אני מזועזע מאופן טיפול הצבא בנושא. איפה רשויות החוק, איפה ההיגיון? זה הפתרון? שהחיילים יסירו את המדים? אנחנו לא יכולים לקבל מציאות כזו", אמר.

עוד בוואלה! חדשות
ההסכם להבראת הדסה: המדינה תזרים 1.3 מיליארד ש"ח
סקר חדש: הישראלים רוצים מורים פוליטיים
כוחות המורדים בלוב השתלטו על הפרלמנט: "מלחמת העם"

חייל צה"ל  חרדי ביחד עם חרדים בבקעת הירדן לפני מסיבת הכנסת ספר תורה חדש לבסיס. רויטרס
"זה הפתרון? שהחיילים יסירו את המדים?"/רויטרס

לדברי חבר מועצת העיר, האשמה במצב המביך מוטלת במידה לא מבוטלת גם על כתפיו של ראש העיר החרדי מטעם ש"ס, משה אבוטבול, ש"לא נוקט יד קשה מספיק, נכנע לקיצוניים ומאפשר את הישנות התופעה". לדבריו, "חייל יכול להסתובב במדים בכל מקום שבו יחפוץ, ואם למישהו יש בעיה – הוא יכול לארוז את חפציו ולעזוב את המדינה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"להחיל את החוק הישראלי גם על בית שמש"

סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שחר אילן, אמר לוואלה! חדשות כי המצב שבו חיילי צה"ל נאלצים להוריד את מדיהם כדי שלא יותקפו הוא "מביש ובלתי נסבל". לדבריו, "הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי גם על האזורים הקנאיים של בית שמש ומאה שערים. אם כדי למנוע התקפות על חיילים יש צורך בנוכחות קבועה של משטרה או משמר הגבול, צריך להציב שם נוכחות כזו". לדברי אילן, אחת הסיבות לריבוי התקיפות היא קולת העונשים שהוטלו על התוקפים. "חייבים להפוך את המאבק בתקיפות חיילים ליעד מרכזי של רשויות החוק, ללכוד את האחראים, להגיש כתבי אישום מהירים ולפסוק עונשים מרתיעים. רק אז יש סיכוי למגר את התופעה", הסביר.

ועדת המשנה לכוח האדם ולמשאב האנושי בצה"ל בכנסת בראשות ח"כ עמר בר לב (העבודה) פרסמה נתונים המגבים את הטענות שמדובר בתופעה של ממש. בתקופה שבין מרץ 2013 למרץ 2014 התקבלו יותר מ-136 תלונות של חיילים בגין התנכלויות של חרדים. צה"ל אף הקים מרכז לדיווח עבור חיילים חרדים, ואחת לשלושה חודשים מתכנסת ועדה מיוחדת שדנה בבקשות חיילים לנסיעה לביתם בלבוש אזרחי.

בדיון האחרון בוועדה, שהתקיים לפני חודשיים, התברר בין היתר כי קיימים מוסדות חרדיים המתוקצבים על ידי המדינה. זאת, על אף שדווח כי הם מנדים קרובי משפחה של חיילי צה"ל. משרד החינוך ביקש זה מכבר לבחון את הסוגיה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully