וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מפקד מערך הנ"מ של אסד נהרג בקרבות בדמשק

הגנרל איסחאק, ראש מערך ההגנה האווירית של הצבא הסורי, נהרג בקרב עם אנשי הארגון הקיצוני ג'בהת א-נוסרה. המורדים השתלטו הבוקר על עיירת מפתח מצפון לחמאת

נשיא סוריה בשאר אסד בסיור בעיירה מעלולה מצפון לבירה דמשק – אפריל 2014. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד, מסייר עם קציניו בעיירה מעלולה, מצפון לדמשק/רויטרס

מפקד בכיר בצבא סוריה, הגנרל חוסיין איסחאק, נהרג בקרבות באזור דמשק - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית מפי מקור צבאי בדמשק.

הגנרל איסחאק, ראש מערך ההגנה האווירית של הצבא הסורי, הוא מהקצינים הבכירים ביותר שנהרגו במהלך מלחמת האזרחים הסורית. לדברי המקור שדיווח על מותו, איסאחק השתתף בקרב באזור מליחה, פרבר דרום-מזרחי של דמשק, ומת לאחרונה מפצעיו.

ארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח במקביל כי בקרב השתתפו לוחמי "ג'בהת א-נוסרה". מנהל הארגון, רמי עבדל-רחמן, אמר כי מדובר ב"מהלומה פסיכולוגית קשה" למשטר הסורי. לדבריו, מערך ההגנה האווירי פעל כזרוע קרקעית לכל דבר בלחימה נגד המורדים.

בחודש יולי 2012 הצליחו מורדים סורים לחסל את צמרת הצבא הסורי בפיגוע התאבדות בדמשק. בפיגוע נהרגו סגן הרמטכ"ל אסף שווכת, שר ההגנה דאוד ראג'חה ושר הפנים איברהים א-שאער.

מורדים סורים השתלטו הבוקר על כפר בצפון סוריה, תל מלח, והרגו יותר 18 חיילים במהלך חילופי אש כבדים. צבא אסד הפגיז בתגובה את הכפר, הנמצא צפונית לעיר חמאת. הכפר החליף ידיים בין המורדים לצבא אסד כמה פעמים במהלך המלחמה, בה נהרגו יותר מ-150 אלף בני אדם.

בתחילת חודש יוני, נשיא סוריה, בשאר אסד, יתמודד לכהונה נוספת כנשיא, בהליך שהוגדר כ"פרודיה על הדמוקרטיה" בידי משרד החוץ בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully