וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת חירום: "ניגריה לא תנצח את בוקו חראם לבדה"

נשיא צרפת מארח מנהיגים מאפריקה ומהעולם בפסגה שעניינה "התמודדות עם האיום מצד 'בוקו חראם' ומצד קבוצות טרור נוספות". הבוקר נהרג אזרח סיני במתקפת חמושים בצפון קמרון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מארח היום (שבת) בפריז פסגה מיוחדת המתמקדת באיום הביטחוני הנשקף מארגון הטרור "בוקו חראם", אשר אנשיו חטפו בחודש שעבר כ-300 נערות בניגריה. מלבד נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, בוועידה משתתפים גם מנהיגי המדינות השכנות – בנין, קמרון, ניז'ר וצ'אד, כמו גם נציגים מארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות באירופה. במהלך הפסגה אמר הולנד כי "בוקו חראם" מהווה איום על מערב ומרכז אפריקה וכי הוא מחובר לקבוצות קיצוניות כגון הזרוע הצפון-אפריקנית של אל-קאעדה. לטענתו, יש להתוות תוכנית חובקת כל להחלפת מידע, תיאום והגנה על גבולות.

האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?

בהודעה שפורסמה לקראת הכינוס, נכתב כי המוקד העיקרי של הכינוס הוא "הצלתן של הבנות, דבר הדורש שיתוף פעולה מצד כולם". עוד נמסר, כי בפגישות בין המנהיגים "יידונו אסטרטגיות חדשות להתמודדות עם האיום מצד 'בוקו חראם' ומצד קבוצות טרור נוספות במערב ובמרכז אפריקה".

עוד על חטיפת הבנות בניגריה:
חטיפת הנערות: ניגריה מוכנה למו"מ עם "בוקו חראם"
חיפוש, מודיעין וחילוץ: המבצע להצלת הנערות החטופות
בוקו חראם הציג את מאות החטופות: "הן התאסלמו"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן בפסגה בעניין בוקו חראם. פריז, 17 במאי 2014. רויטרס
נשיא צרפת הולנד יחד עם נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן בפריז, היום/רויטרס

במקביל לכינוס המיוחד הודו היום גורמים במשטרת ניגריה כי הם אינם מסוגלים להתמודד עם אנשי "בוקו חראם". אחד מהם, קצין משטרה בעיירה צ'יבוק שבדרום המדינה שממנה נחטפו הנערות - אמר בשיחה עם כתבת "סקיי ניוז", כי הוא מרגיש שהוא לא מסוגל להיכנס לעימות עם אנשי ארגון הטרור האיסלאמי הקיצוני, שרבים מהם חמושים במכונות ירייה ובטילים.

נציגי מדינות אפריקניות נוספות הגיעו לפריז כדי להשתתף בפסגה, משום שהארגון הקיצוני פועל גם בשטחן, ולא רק בניגריה. רק היום, חמושים מהארגון תקפו מתקן סיני בצפון קמרון. מושל המחוז אישר את דבר התקיפה, אולם סירב לספק פרטים על אודותיה. רשת BBC דיווחה כי לפחות אזרח סיני אחד נהרג ולפחות אחד אחר נלקח בשבי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מאמץ עולמי לחילוץ הנערות

העיסוק הגובר בפעילות הטרור של "בוקו חראם" החלה לפני כחודש, עם חטיפתן של מאות הנערות באישון לילה מבית ספר נוצרי. החוטפים גם בזזו את בית הספר והציתו את המתחם. עם ה"שלל" נמלטו החוטפים מהארגון האיסלאמי ליערות בצפון-מזרח המדינה. כמה עשרות נערות הצליחו לברוח מהשובים בלילה הראשון, אך יותר מ-200 עדיין מוחזקות בידיהם.

מאז, כפי שהודה גם הנשיא הניגרי, לרשויות באבוג'ה לא היה מידע נקודתי על אודות מקום הימצאן של הנערות. ההערכה היא שהן פוזרו בין כמה כפרים ואינן מוחזקות בנקודה אחת. מדינות רבות – בהן ישראל – שלחו צוותי סיוע לאיתור הבנות, שביום שני האחרון פורסם סרטון ראשון שלהם מאז נחטפו. מנהיג הארגון, אבו באכר שכאו, טוען כי הנערות הנוצריות המירו את דתן והתאסלמו, והצהיר כי לא ישחרר אותן, אלא אם ממשלת ניגריה תשחרר את כל האסירים שהיא מחזיקה בבתי הכלא שלה באישומי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully