וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה מתנער מהמו"מ, מחכה שהצדדים יפנו אליו"

בכיר בממשל אמר לניו יורק טיימס שהנשיא החליט לקחת הפסקה מהתיווך בשיחות בין ישראל לפלסטינים כדי ש"יחשבו מחדש על המצב". את האחריות לקריסה הוא מטיל על הבנייה בהתנחלויות

"חיבוק בין חברים"-אובמה ונתניהו, מרץ 2013. AP
פסק זמן ממאמצי התיווך. אובמה ונתניהו/AP

לאובמה כנראה נמאס - וזה סופי: נשיא ארצות הברית החליט לקחת הפסקה מהתיווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ומטיל את האחריות לקריסתה על מדיניות הבנייה בהתנחלויות - כך מסר גורם בכיר בממשל האמריקני לניו יורק טיימס. על פי הפרסום היום (שישי) בעיתון האמריקני, הגורם ציין כי אובמה, שלמעשה כשל בשנית בניסיונו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, החליט למשוך את ידיו מהתיווך בנושא, במטרה "לתת לצדדים לעכל את כישלון השיחות ולראות אם זה גורם להם לחשוב מחדש על המצב".

הגורם ציין כי אף שאובמה חושב שעדיין יש סיכוי להגיע להסכם במהלך כהונתו, הוא נחוש בדעתו להמתין עד שהישראלים והפלסטינים יפנו לארצות הברית עם רעיונות משלהם בנוגע לחידוש התהליך שקרס. משמעות הדבר היא שלא סביר שהנשיא אובמה יציג הסכם עקרונות לפתרון הסכסוך, כפי שעשה בפעם הקודמת במאי 2011 כשהציע נוסחה למגעים על גבולות המדינה הפלסטינית.

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
קרי נפגש עם אבו מאזן: "הדלת לשלום נותרה פתוחה"
360 אסירים שובתים רעב במחאה על מעצרים מנהליים
קבלת הפנים של לבני בלונדון: "פושעת מלחמה"

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
על פי הגורם, האשם בקריסת השיחות השלום - הבנייה בהתנחלויות/רויטרס

פומבית, הטיל הנשיא אובמה את האחריות לכישלון המשא ומתן על שני הצדדים. אולם על פי אותו בכיר, סבור הנשיא כי הגורם המכריע להחלטתו היה רצף ההכרזות על הרחבת הבנייה בהתנחלויות, שהעכירו את האווירה ומנעו כל סיכוי לפריצת דרך בשיחות. "בכל צומת, הייתה הכרזה בעניין ההתנחלויות", אמר הגורם והוסיף: "זה היה הדבר שתקע בכל פעם את התהליך". עם זאת, לדבריו, הממשל מבקש להבהיר לשני הצדדים כי "הדלת פתוחה לפניהם. אם הם מעוניינים לעבוד דרך הדלת הזאת, אנחנו נהיה שם כדי לעבוד איתם".

בינתיים, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שהיה הגורם המוביל בתיווך מאמצי המשא ומתן מאז נכנס לתפקידו, קיבל הוראה להפנות את תשומת לבו לסוגיות אחרות, כמו השיחות עם איראן והמשבר באוקראינה. גם יועצת הממשל לביטחון לאומי, סוזן רייס, בעת ביקורה בישראל בשבוע שעבר, התמקדה בפגישותיה עם בכירים ישראלים בעיקר בסוגיה האיראנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אתמול נפגש קרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלונדון, לראשונה מאז ההכרזה על כישלון המשא ומתן. בכיר במחלקת המדינה בוושינגטון מסר כי במהלך הפגישה הבהיר קרי כי "הדלת לשלום נותרה פתוחה". עוד הוסיף הבכיר כי קרי קרא לשני הצדדים לנקוט צעדים על מנת לשוב לשיחות וכן "להימנע מצעדים שליליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully