וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק המשטרתי ללכידת פעילי "תג מחיר" בגדה: מזל"ט

16.5.2014 / 6:03

מהאישום נגד תושב בנימין בגין הצתת עצי זית של פלסטינים , עולה כי המשטרה משתמשת בכלי הטיס לסיכול הפעולות ולמעצר חשודים. פרקליטו: "עוד יעלו מזל"ט לעקוב אחר מרססי 'נחמן מאומן'"

מל"ט איתן של חיל האוויר, אוקטובר 2010. AP
סייע לתפוס "על חם". מטוס ללא טייס מסוג "איתן" של חיל האוויר/AP

ידיהם של שוטרי המפלג לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית (ימ"ר) ש"י מלאות בעבודה בתקופה האחרונה, לא מעט בגלל העלייה בפעולות "תג המחיר". שוטרי היחידה עושים מאמצים רבים למנוע פעולות שכאלה ולעצור את החשודים בביצוע, ולצורך כך נעזרת בכלים מגוונים. מכתב אישום שהוגש לאחרונה נגד הראל קורן, תושב חבל בנימין הנאשם שהצית עצי זית של פלסטינים, עלה כי אחד הכלים ששימשו את המשטרה היה מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט). כלי הטיס הקטן סייע לשוטרים לעלות על עקבותיו של קורן ולתפוס אותו "על חם" בשעה שעשה את העבירה המיוחסת לו.

קורן בן ה-31, המתגורר כבר תקופה ארוכה ב"חושה" בשטח פתוח באזור היישוב עלי, נעצר בסוף מרץ האחרון בחשד שהצית עצים בכפר קריות הסמוך עלי. הוגש נגדו כתב אישום בגין 12 עבירות של הצתה, ונטען בו כי הוא עשה זאת בשל עוינותו לשכניו הפלסטינים. המדינה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, אך לבסוף שחרר אותו בית המשפט המחוזי בתנאים מגבילים ותוך הרחקה מהאזור, לאחר שתסקיר המבחן שעבר הראה כי רמת המסוכנות שלו בינונית. נציג המשטרה אמר כי לקורן אין הרשעות קודמות, אך הוא פועל באופן מתמשך ופוגעני כלפי האוכלוסייה הפלסטינית.

מחומר הראיות שהוגש לבית המשפט עלה כי המשטרה קיבלה מידע מודיעיני על כך שקורן מתכנן להשחית עצים במטע, כפי שתיאר אחד מקציני המפלג לפשיעה לאומנית בטופס שמילא למחרת המעצר. "אמש בשעות אחר הצהריים נערכנו לפעילות על פי מידע כי הראל קורן, המוכר לנו מעבירות של פגיעה ברכוש פלסטיני, מתכוון לפגוע בעצים השייכים לפלסטיני סמוך ליישוב עלי, וזאת לאור העובדות כי אושר לתושבי קריות לבצע חריש באזור בו נמצא הראל ולאור העובדה כי הבג"ץ אשר הגיש הראל כנגד החריש נדחה. לטובת היערכות, תואם כלי תצפית אשר תפקידו היה לתת אינדיקציה ולעקוב אחר החשוד".

על מעצרו של הראל קורן ועל כתב האישום נגדו:
תג מחיר על חם: נתפס כשניסה להצית מטע זיתים
אישום: מתנחל הצית עצי זית של פלסטינים בשומרון

תיעוד: תג מחיר במטע זיתים סמוך להתנחלות עלי.
קורן, כפי שתועד במטע זיתים כשבידו מסור חשמלי

אותו קצין, שהיה אמון על התצפית במצלמה המיוחדת, המשיך ותיאר: "מתחילת הפעילות צפיתי במוניטור של מצלמת התצפית ונראה כי הדמות נראית בחושה השייכת להראל קורן. מבחינתי, האימות לעובדה כי זה הראל קורן בחושה שלו היא שזה המקום בו הוא גר. היה נראה כי הוא החליף בגדים והתחיל לנוע רגלית לכיוון מזרח ונראה כי הוא מחזיק משהו בידו השמאלית, כאשר הוא ממשיך בתנועה לכיוון צפון, פאתי הכפר תלפית. בשעה 22:30 לערך נראה החשוד עומד ליד עץ ולאחר מספר שניות היה נראה שהעץ הוצת. לאחר מכן תוך כדי תנועה לכיוון דרום חזרה הצית כתשעה עצים נוספים. לאחר שהצית את העצים רץ החשוד לכיוון דרום והתחיל לנוע לכיוון מערב".

בהמשך תוארה גם פעילות הכוח המשטרתי שהמתין במארב באזור על מנת לתפוס את קורן. "בשעה 22:40 לערך נראה כי הדמות שנחשדה על ידי כהראל קורן נעה לכיוון כוח רגלי משטרתי שהיה ממוקם במרחק של כעשרות מטרים מהזירה. הדמות הבחינה בכוח המשטרתי ממש במרחק של מספר מטרים והחלה בבריחה. הכוח המשטרתי החל במרדף רגלי ולאחר מספר מטרים לכד את הדמות. בדיווח של הכוח הרגלי דווח כי העצור הוא הראל קורן". עוד ציין הקצין: "במהלך כל הפעילות העברתי דיווחים במכשיר הקשר לרמ"ח בילוש פשיעה לאומנית, וכן היה לי קשר עין רציף בכל האירוע עם החשוד שהתברר כי הוא הראל קורן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"בקצב הזה יעלו מזל"ט לעקוב אחרי נערות שמרססות נחמן מאומן"

משפטו של קורן טרם הסתיים. בינתיים, יש מי שמותחים ביקורת על השקעת המשטרה כפי שהיא באה לידי ביטוי בהטסת מל"טים. "מבלי להקל ראש בעבירה המיוחסת לנאשם, בקצב הזה יעלו מזל"ט לאוויר כדי לעקוב אחרי נערות שמרססות בגיר את הכתובת תג מחיר או נחמן מאומן", אמר עורך דינו של קורן מטעם ארגון "חננו", איתמר בן גביר. "אני מבין שיש לחץ של פוליטיקאים, אבל המשטרה והפרקליטות חייבות להיות מערכות עצמאיות ולהקצות משאבים לפי חומרת העבירות ולא לפי כמות הכתבות בתקשורת", הוסיף.

לדברי בן גביר, "מה שיותר מדאיג היא המגמה המסתמנת אצל מקצת מהשופטים שמתיישרים לפי החליל של המשטרה. צריך לומר את האמת – רוב השופטים מגלים עצמאות ומכריעים בתיקים אלה על פי קריטריונים משפטיים. במקרה הספציפי, הגם שאני חושב שהשופט החמיר במקצת עם תנאי השחרור, אין לי טענות לבית המשפט, אך לצערי היו כמה שופטים בעת האחרונה שנסחפו עם הזרם התקשורתי, והחשש שבלהט הרוחות ובפופוליזם ההחלטות נקבל הלכות משפטיות חדשות שיהיה קשה לבטל אותן. על אנשי מערכת המשפט לזכור היום – מדובר בנוער הגבעות, שאינם אהובים ואהודים, אך מחר את אותן החלטות אפשר ליישם על דפני ליף ועל נוער מרצ".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully