וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בטורקיה: יועצו של ארדואן צולם בועט במפגין

הביקורת נגד הממשלה הטורקית גואה אחרי פרסום תצלומים שתיעדו את יועצו של ארדואן בועט באדם שרותק לרצפה. איגודי הפועלים הכריזו על שביתה. מניין ההרוגים באסון זינק ל-282

יועצו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בועט במפגין במכרה הפחם סומה – 14 במאי 2014. רויטרס
יועצו של ארדואן, יוסוף ירקל, בועט במפגין במכרה בעיר סומה, אתמול/רויטרס

בטורקיה גוברת המחאה נגד ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, המואשם כי התעלם מאיתותי האזהרה לגבי כשלי הבטיחות במכרה הפחם במערב המדינה.

מניין ההרוגים בפיצוץ המכרה הפחם בעיר סומה עלה הבוקר (חמישי) ל-282, אחרי שגופות נוספות חולצו מבין ההריסות. עוד כ-150 כורים לכודים במכרה והממשלה הודיעה שאבד הסיכוי לאתרם בחיים. האש במכרה עדיין בוערת ומעכבת את מבצע החילוץ לפינוי הגופות.

הלחץ על ארדואן מצד המפגינים התעצם הבוקר, אחרי שפורסמה סדרת תמונות המתעדת את אחד מיועציו בועט באדם שהתפרע במכרה הפחם. היועץ, יוסוף ירקל, נראה בועט במפגין אחרי שחיילים כבר השתלטו עליו והפילו אותו לארץ, בחשד שהוא עצמו בעט קודם לכן בשיירתו של ארדואן.

חדשות נוספות מהעולם
שני עיתונאים נחטפו בסוריה ונמלטו בחילופי אש
"פרצתי לטלפון של קייט מידלטון 155 פעמים"
וייטנאם בלהבות בגלל אסדה סינית: 20 נהרגו בהפגנה

יוסוף ירקל, יועצו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן מתועד כשהוא בועט במפגין במכרה הפחם – סומה, מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
יוסוף ירקל בועט במפגין, בתמונה נוספת שהופצה ברשתות החברתיות בטורקיה/צילום מסך, טוויטר

בתחילה עלו ספקות אם ירקל אכן בועט במפגין, אך בהמשך פורסמו תמונות של התקרית מזוויות נוספות, וירקל הודה כי הוא האדם המופיע בתצלומים. הוא אמר כי בהמשך, "ימסור הצהרה בנושא".

איגודי הפועלים המרכזיים בטורקיה הכריזו על שביתה של יממה, במחאה על אסון המכרה החמור בתולדות המדינה. עצרות מחאה התקהלו היום באיזמיר ובכמה מוקדים אחרים, שם הפגינו כורים וקראו לשפר את רמת הבטיחות במכרות. המשטרה פיזרה את המפגינים בזרנוקי מים ומנעה התקהלויות גדולות.

באיסטנבול הפגינו אמש אלפי בני אדם מחוץ למטה החברה שמפעילה את המכרה והתעמתו עם המשטרה. הם קראו להתפטרות ראש הממשלה ארדואן. אחרים, שניסו לפרוץ למשרד האנרגיה הטורקי, פוזרו בכוח. ארדואן הזהיר כי "קבוצות קיצוניות" ינסו לנצל את האסון כדי לפגוע בממשלה, והכריז על שלושה ימי אבל לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully