וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית במשבר בהדסה: הסכם גובש עם הרופאים

15.5.2014 / 8:44

לאחר שדחו השבוע את תכנית ההבראה לבתי החולים בירושלים, מסרו הרופאים שהגיעו להסכמה עם נציגי האוצר וההנהלה. שאר העובדים משהים את ההשבתה שתכננו ובתי החולים יפעלו כסדרם

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
משהים את צעדי המחאה. כנס עובדי הדסה מפברואר/נועם מושקוביץ

רופאי בתי החולים הדסה הודיעו הבוקר (חמישי) כי הגיעו במהלך הלילה להסכמות עם ההנהלה ועם נציגי משרדי האוצר והבריאות בנוגע להסכם ההצלה למוסדות הרפואיים בירושלים. במהלך היום צפויים הצדדים לחתום על ההסכם. על פי הרופאים, נקבע כי הקיצוץ בשכרם בסך 120 מיליון שקלים ייחשב הלוואה לבית החולים, והיא תוחזר להם בעוד עשר שנים.

עוד על המשבר בהדסה:
לקראת פתרון? יש הסכמה בין המדינה ל"נשות הדסה"
מאות סטודנטים לרפואה הפגינו מול בית השרה גרמן
קריסת הדסה: "הממשלה לא פיקחה על הגירעון בתקציב"

עוד במסגרת ההסכם יעזבו את בתי החולים 30 רופאים. רובם יפרשו מרצון, והשאר יפוטרו בהתאם להחלטת ועדה מיוחדת של ההסתדרות הרפואית והנהלת בית החולים ולאחר שימוע אצל מנכ"ל הדסה, אביגדור קפלן.

ההסכם התקבל לאחר שבתחילת השבוע דחו רופאי הדסה את הסכם ההצלה שהציעו הנאמנים שמינה בית המשפט. במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות הרפואית ברמת גן הכריזו נציגי הרופאים שההסדר, המבקש לקצץ בשכרם בסכום כולל של 120 מיליון שקלים בשנים הקרובות, פוגע לא רק בהם אלא גם בחולים. "המדינה מציעה לסגור את ההוספיס. אנחנו מתנגדים לכך, ומתנגדים להרבה הצעות בהסדר החדש", אמר אז יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

מסע"ת של הסתדרות רופאי הדסה. מאי 2014. טל אנגלנדר
יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן במסיבת העיתונאים ביום ראשון/טל אנגלנדר

נוסף על ההסכם שהתגבש עם רופאי בתי החולים, החליטו האחים, האחיות ועובדי המנהלה והמשק להקפיא לפי שעה את צעדי המחאה שתכננו לקיים היום במטרה להיפגש עם נציגי האוצר והנהלת בית החולים בניסיון להגיע להבנות בנוגע להסכם ההבראה שלהם. "מתוך אחריות להצלת בית החולים הדסה, הצעדים הארגוניים שנקבעו לשעה 11:00 מושהים בשלב הזה. בית החולים יעבוד במתכונת מלאה", נמסר מההסתדרות.

העובדים הודיעו אתמול כי בכוונתם להחריף את צעדי המחאה שלהם לאחר שלטענתם חזרו בהם אנשי משרד אוצר מהסיכומים שהושגו עמם בנוגע להשבת כספים המגיעים להם. הם תכננו להפעיל את בתי החולים במתכונת חירום ולהפגין בכמה מוקדים בירושלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הדסה חשובה לנו"

תכנית ההבראה, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים, מבוססת על ההסכמות שהושגו בין המדינה לבין ארגון "נשות הדסה", וכוללת גם את ההסכמות שהושגו עם ההסתדרות בנוגע לעובדים. על פי ההסכם, הספקים ועובדי בית החולים יצטרכו לשאת בנטל, וכך גם המדינה. המדינה תזרים לבית החולים סכום חד-פעמי של 665 מיליון שקל ועוד מאה מיליון שקל בכל שנה בשבע השנים הבאות. ארגון "נשות הדסה" התחייב להעביר סכום חד-פעמי של כ-250 מיליון שקל ועוד 70 מיליון שקל בשנה על פני שבע שנים. פרט לקיצוץ בשכר הרופאים, האחיות ייתנו 10-8 מיליון שקלים, ואילו עובדי המשק ייתנו יחד כ-80 מיליון. כמו כן, יבוצע קיצוץ בכוח אדם בהיקף של יותר מ-300 משרות. עוד על פי ההסכם, יוותרו ספקי בית החולים על 25% מהחוב של בית החולים. בית החולים הדסה יישאר בבעלות ובשליטת "נשות הדסה".

שלשום הציגה שרת הבריאות יעל גרמן, התומכת בהסכם המתגבש, את הסתייגויות משרדה ממנו, בעיקר מהסעיפים הנוגדים לשר"פ (שירות רפואה פרטי) ולסוגיית מינוי חשב מלווה לבית החולים. בנוגע לשר"פ, אמרה גרמן כי "בהדסה צריך לחזור לנקודת הפתיחה. שר"פ לא מקיימים בבוקר, רק אחרי הצהריים. לא יכול להיות שר"פ מחדרי המיון". בנוגע לחשב המלווה, הבהירה השרה כי "המדינה עומדת על המינוי". לדבריה, "רק השנה מתכננת המדינה להזרים למעלה מ-700 מיליון שקל. הדסה חשובה לנו, חשובה לציבור, אבל עם זאת, לא נעביר כסף ולא ניקח אחריות בלי סמכות ובלי בקרה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully