וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

360 אסירים שובתים רעב במחאה על מעצרים מנהליים

15.5.2014 / 4:00

אסירים ביטחוניים בכלא רימון ימחו ליום אחד לאות הזדהות עם 125 עצירים מנהליים, שנמנעים מאכילה זה שלושה שבועות. ברגותי באיגרת מהכלא: שיבת הפליטים לא עומדת למשא ומתן

אסירים פלסטינים משוחררים מבתי כלא בישראל בעסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
שובתים רעב. האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט/AP

אסירים ביטחוניים מבית כלא רימון הודיעו כי בכוונתם לשבות רעב היום (חמישי), ליום אחד, לאות הזדהות עם קבוצה של 125 עצירים מנהליים השובתים רעב בשבועות האחרונים. לפי דיווחים פלסטיניים, מדובר ב-360 אסירים משלושה אגפים שונים בבית הכלא.

השביתה של העצירים המנהליים החלה ב-24 באפריל. קבוצה של 85 אסירים החליטה לפתוח בשביתת רעב בלתי מוגבלת, הנכנסת עתה ליומה ה-21, עד אשר ישיגו את דרישתם: לעמוד למשפט או להשתחרר. בשלושת השבועות האחרונים הצטרפו אליהם עצירים מנהליים נוספים, וכעת מספרם עומד על 125.

נושא האסירים הביטחוניים יעמוד אף במרכז המחאה המתכוננת ליום הנכבה, שאותו יציינו הפלסטינים היום בשורה של הפגנות וצעדות, בעיקר בערים הגדולות בגדה.

עוד על יום הנכבה:
עשרות ציינו את יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
מאות משתתפים ב"תהלוכת השיבה" הפלסטינית בגליל
מה מגלה אפליקציית הנכבה?

מרואן ברגותי, 2012. AP
"כישלון המו"מ - כתוצאה מסירוב ישראל לסיום הכיבוש". דיוקנו של ברגותי/AP

בתוך כך, בירך מרואן ברגותי, ממנהיגי הפתח ואחד מהאסירים הביטחוניים הבכירים בישראל, על הפיוס הפלסטיני בין חמאס ופתח וקרא להגן עליו. באיגרת שנשלחה מטעמו מבית הכלא לרגל ציון 66 שנים לנכבה, הדגיש ברגותי כי "הזכות של הפליטים הפלסטינים לשוב לבתיהם היא זכות קדושה, כזו שלא עומדת למשא ומתן". הוא הוסיף כי כל פתרון לסוגיה הפלסטינית שאינו כוללת את זכות השיבה הוא פתרון שאינו חוקי.

לדבריו, האחדות בקרב הפלסטינים היא ניצחון לתנועות השחרור הלאומי ולעם הפלסטיני. עוד ציין כי יש לקיים אסטרטגיה לאומית כוללת כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים שבראשם הכיבוש, ההתנחלויות, ייהוד ירושלים והמקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות, ובעיקרן מסגד אל-אקצא. הוא אף קרא להמשיך ולהצטרף להסכמים ולאמנות בינלאומיות כדי לחזק את זכויות העם הפלסטיני, וכן לדרוש מהקהילה הבינלאומית להטיל סנקציות על ישראל ולפעול לבידודה מבחינה מדינית וכלכלית.

בהתייחסותו לכישלון המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, אמר ברגותי כי הדבר נובע מסירוב ישראלי לסיום הכיבוש, ואף הדגיש כי אין שותף לשלום. בסוף האיגרת קרא ברגותי לעם הפלסטיני לתמוך בכל הכוח באסירים המנהליים השובתים רעב בבתי הכלא.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully