וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הנערות: ניגריה מוכנה למו"מ עם "בוקו חראם"

מפקד ארגון הטרור דורש לשחרר מחבלים מהכלא תמורת מאות התלמידות שחטף בחודש שעבר. אביהן של שתיים מהנערות: מתנגד לעסקה שתוביל לעוד חטיפות. גנרל אמריקני בכיר בא לניגריה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת ניגריה מוכנה לנהל מו"מ עם "בוקו חראם" על שחרור מאות התלמידות החטופות. השר לתפקידים מיוחדים, תנימו טוראקי, אמר אחר הצהריים (שלישי) כי אם ארגון הטרור שואף למו"מ אמיתי, עליו לשלוח נציגים לוועדה משותפת עם הממשלה.

בתוך כך, אביהן של שתיים ממאות הנערות החטופות אומר כי הוא מתנגד לעסקת לשחרורן שתכלול שחרור אסירים. בראיון לאלכס קרופורד, שליחת סקיי ניוז באפריקה, אמר האב כי הוא חושש ש"עוד מחבלים יסתובבו ברחובות".

האב, שלא זוהה בשמו, הזהיר כי אם ממשלת ניגריה תיענה לדרישות שהציב "בוקו חראם", הדבר יעודד את הארגון לחטוף יותר ויותר חפים מפשע. אתמול הודיעה הממשלה בבירה אבוג'ה כי היא מסרבת לשאת ולתת עם החוטפים. עם זאת, פקידים בממשלה אישרו כי הם "מקיימים דו שיח" עם אנשי ארגון הטרור, אך הבהירו כי אין מדובר במשא ומתן.

לקריאה נוספת
מה הקשר בין דוד הנחלאווי לנערות החטופות בניגריה?

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
מפקד "בוקו חראם" אבו באכר שכאו, בסרטון שפרסם אתמול./AP
מפגינים למען שחרור חטופות בוקו חראם מול שגרירות ניגריה. לונדון, 8 במאי 2014. רויטרס
הפגנה מול שגרירות ניגריה בלונדון, בקריאה לשחרור החטופות/רויטרס

מנהיג "בוקו חראם", אבו באכר שכאו, פרסם סרטון בו טען כי הנערות הנוצריות המירו את דתן והתאסלמו, והצהיר כי לא ישחרר אותן אלא אם ממשלת ניגריה תשחרר את כל האסירים שהיא מחזיקה בבתי הכלא שלה באישומי טרור. שכאו דיבר במשך 17 דקות והציג קבוצה שעליה נמנות, לדבריו, כ-130 מהחטופות, כשהן לבושות חיג'אב מוסלמי ונושאות תפילה משותפת.

נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע כי יבקש בחצי שנה נוספת את מצב החירום הצבאי שהכריז בצפון-מזרח המדינה, באזורים שבהם פועל הארגון.

הגנרל דיוויד רודריגז, מפקד אפריקו"ם (פיקוד אפריקה של צבא ארצות הברית) בא אתמול לניגריה, במסגרת הסיוע שמציעה ארה"ב לממשלה המקומית באיתור התלמידות החטופות. שגרירות ארה"ב באבוג'ה אישרה כי הפנגטון מפעיל בניגריה מטוסי סיור מאוישים ומטוסי ביון בשמי המדינה, כדי לסייע באיתור החטופות.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי משלחת ביטחונית של יועצים ישראלים המתמחים בלוחמה בטרור החלה להתארגן לקראת יציאה לניגריה, בחסות המועצה לביטחון לאומי. גורם ביטחוני אמר כי "בין ניגריה לישראל יש שיתוף פעולה שבא לידי ביטוי בתחום הכלכלי-ביטחוני-מדיני". דובר צה"ל סירב להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully