וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי נחטף כשסיקר זיופים במשאל העם באוקראינה

פאבל קנייגין, שליח העיתון הרוסי "נובאיה גאזטה", נלקח בשבי חמושים רוסים בדונייצק. הוא הספיק לשלוח הודעה לחבר: "דבר עם מוסקבה. הם רוצים 300 אלף דולר"

ספירת קולות – משאל העם במחוז דונייצק, מאי 2014. AP
חברי ועדת הקלפי בדונייצק סופרים את הקולות במשאל העם, אתמול/AP

בדלנים פרו-רוסים לקחו בשבי עיתונאי רוסי שדיווח ממזרח אוקראינה. לפי דיווחים של עיתונאים וצלמים במחוז דונייצק, פאבל קנייגין, שליח העיתון הרוסי הליברלי "נובאיה גאזטה", סייר בדונייצק כדי לערוך תחקיר על זיופי ההצבעה במשאל העם שנערך אתמול במחוז.

הוא הספיק לשגר מסרון טקסט לאחד מעמיתיו, וכתב לו: "חטפו אותי. דבר עם מוסקבה. הם רוצים 300 אלף דולר. וכעת הם לוקחים לי את הטלפון". ככל הנראה, החוטפים המתינו לקנייגין באחד הצמתים בעיר, אחרי שזיהו אותו לפי דיווחים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

ביום שישי, כתב של רשת החדשות הרוסית RT נורה בבטנו, בזמם שצילם את ההפגנות בעיר מריופול. בעיר יש בשבועיים האחרונים עימותים עזים בין בדלנים פרו-רוסים לבין צבא אוקראינה.

לקריאה נוספת
פרשנות: צריך יותר ממשאל עם מפוברק כדי להכריז עצמאות
דיווחים נרחבים על זיופים בקלפיות, הרוגים מאש הצבא
רוב עצום לתומכי האוטונומיה במזרח, בקייב מגנים בחריפות

בדלן רוסי שנהרג מאש המשמר הלאומי בעיר קראסנוארמייסק – 11 במאי 2014. AP
מפגין רוסי שנהרג מאש כוחות הביטחון בקראסנוארמייסק, אתמול/AP

אוקראינה גינתה היום בחריפות את משאל העם שהתקיים אמש במזרח המדינה, והנשיא הזמני, אלכסנדר טור'צינוב, אמר כי מדובר ב"פארסה". לדבריו, לתוצאות ההצבעה אין כל בסיס חוקי.

הבדלנים במחוז דונייצק הודיעו כי 89% מהבוחרים הצביעו בעד "שלטון אוטונומי". במחוז לוהנסק, 96% תמכו באוטונומיה. בקלפיות רבות דווח כי ההצבעה התנהלה בצורה מרושלת, וכתבים תיעדו עמדות שבהן מצביעים שלשלו לקלפי כמה טפסים בבת אחת. מורה שסירבה לאפשר לחמושים רוסים להשתמש בבית ספרה כקלפי, אמרה כי קיבלה איומים על חייה.

הקרמלין הודיע כי מוסקבה "מכבדת את רצונם" של תושבי המחוזות במזרח אוקראינה שהצביעו על עצמאות. עוד נמסר כי רוסיה מגנה שימוש בכוח נגד אזרחים במזרח אוקראינה, שלטענת הקרמלין נועד "לפגום בהליך התקין של משאל העם". שלשום, הודה מפקח ועדת הבחירות בעצמו, כי "המשאל לא לגמרי עונה על דרישות החוק".

בשלהי יום ההצבעה נהרגו שני בני אדם בעיר קראסנוארמייסק מאש כוחות המשמר הלאומי. השומרים ירו באוויר כדי לפזר קהל שהתאסף מחוץ לבניין העירייה, ומחה על סגירה מוקדמת של אחת הקלפיות. בסרטון שתיעד את התקרית, מתןעד אחד המפגינים כשהוא נפגע מקליע שנורה אל הקרקע וניתז לעברו. העיר קראסנוארמייסק רחוקה כ-30 קילומטרים מהעיר דונייצק, בירת מחוז דונייצק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully