וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בלשכת נתניהו: "מה זה כבר חצי שנה לנשיאות?"

12.5.2014 / 10:06

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי עדיף לדחות את הבחירות לנשיאות - כפי שהציע נתניהו, "כדי לחזק את היכולת לנהל את המדינה המאותגרת בעולם". השינוי ייעשה בתפר בין נשיאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו נוחתים בטוקיו, יפן, מאי 2014. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המשלה ורעייתו נוחתים ביפן, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירו הבוקר (שני) כי עדיף לדחות את הבחירות לנשיאות בחצי שנה לטובת האפשרות לשנות את שיטת הממשל. "מהי דחייה של חצי שנה בבחירות לנשיאות לעומת האפשרות לעשות שינוי היסטורי בשיטת הממשל בישראל?", שאלום שם. דברים אלו מגיעים על רקע הקרע בתוך מפלגת השלטון בין אלו התומכים במועמדותו של רובי ריבלין לכס הנשיא לאלו שתומכים ביוזמתו של נתניהו לבטל, או לכל הפחות לדלל את סמכויות הנשיא. על פי הצעה שמקדם נתניהו, אשר מהווה ריכוך ליוזמה המקורית עליה דווח בשבוע שעבר, מוסד הנשיאות לא יבוטל כליל, אולם תישלל מהנשיא הזכות להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מראשי הסיעות בכנסת, לפי שיקול דעתו הבלעדי.

דחיית הבחירות לנשיאות - כותרות אחרונות:
תכנית נתניהו: בלי נשיא לחצי שנה, והסמכויות יצומצמו
בנט לא פוסל את יוזמת נתניהו לדחית הבחירות

"שיטת המשטר שלנו חייבת שינוי, כדי לחזק את היכולת לנהל את המדינה הכי מאותגרת בעולם", מסרו הגורמים בלשכת נתניהו שהסבירו כי את השינוי בחוק יסוד: נשיא המדינה, כדאי לעשות בתפר בין הנשיאים ולא בזמן כהונה של נשיא.

ראש המפלגה הגדולה ירכיב את הממשלה

על פי הצעת נתניהו, שנתמכת בשתי הצעות דומות של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר התנועה ציפי לבני, ראש המפלגה הגדולה ביותר הוא זה שירכיב באופן אוטומטי את הממשלה, מבלי שלנשיא תהיה מעורבות בעניין. בפרק הזמן שבו יידחו הבחירות, יכהן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין באופן זמני כממלא מקום הנשיא.

לכל אחד מראשי המפלגות אינטרס שונה לקדם את היוזמה. נתניהו היה מעדיף שהסמכות להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מראשי הסיעות לא תהיה בידיו של הנשיא. ללבני יש אינטרס לקדם את היוזמה, בגלל טראומת בחירות 2009 - אז הייתהקדימה המפלגה הגדולה ביותר אך לא הרכיבה את הממשלה. שלישי הוא לפיד, שהצעה ברוח דומה נכללה בתכנית המקורית שלו לשינוי שיטת הממשל. סיעת יש עתיד תדון בנושא בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully