וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים דחו את תכנית ההבראה: "לא נציל את הדסה בכל מחיר"

11.5.2014 / 17:30

במסיבת עיתונאים הודיעו הרופאים כי הם לא מקבלים את ההסכם שנועד להציל את בתי החולים הירושלמים, ואיימו להפסיק את שירותי הרפואה הפרטית במוסדות. "התכנית פוגעת בחולים"

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

רופאי בתי החולים הדסה דחו היום (ראשון) את הסכם ההצלה המתגבש למוסדות הרפואיים המצויים במשבר כלכלי, כפי שהוצע על ידי הנאמנים שמינה בית המשפט. במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות הרפואית ברמת גן הכריזו נציגי הרופאים שההסדר - שמבקש לקצץ בשכרם בסכום כולל של 120 מיליון שקלים בשנים הקרובות, פוגע לא רק בהם אלא "בחולים הכי חלשים". "המדינה מציעה לסגור את ההוספיס. אנחנו מתנגדים לכך, ומתנגדים להרבה הצעות בהסדר החדש", אמר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית.

לדברי ד"ר שגית ארבל אלון, יו"ר ועד הרופאים הבכירים, מרבית רופאי הדסה – 776 אנשים, משתכרים פחות מרופאים אחרים במדינה. "לא הצלחנו להחדיר את הנתון הזה לציבור כי איש לא התעניין בו. אנחנו לא אומרים שהכסף לא חשוב, ואנחנו גם לא אומרים שאנחנו רוצים בכל מחיר להציל את הדסה - אבל אנחנו כן אומרים שאנחנו רוצים בכל מחיר להציל את רמת הרפואה בהדסה", אמרה.

עוד בוואלה! חדשות
פעילי "תג מחיר" הם באמת "ניאו נאצים עבריים"?
חשד: רב מירושלים הכה את תלמידיו, בני 8-6
נתניהו תמך, הממשלה אישרה החוק שימנע שחרור מחבלים

מסע"ת של הסתדרות רופאי הדסה. מאי 2014. טל אנגלנדר
מסע"ת של הסתדרות רופאי הדסה. מאי 2014/טל אנגלנדר

בנוסף, הרופאים הודיעו כי הם מתנגדים לפירוק בתי החולים וציינו כי 600 רופאים מכל הארץ יסרבו לעבוד כל עוד הדסה בתנאי פירוק. "אנחנו מבקשים להגיע להסדר שיאפשר לשמור על רמת הרפואה ועל הדי-אן-אי של הדסה", אמר והוסיף: "אנחנו רוצים לשמור על המוסד שבמהלך 100 שנים נותן מזור לתושבי ישראל. בלי רופאים לא ניתן לבצע זאת. התכנית המוצעת היא לא 'הסכם' כי היא לא הושגה בהסכמה.
הפגיעה היא לא רק ברופאים, אלא בכל הפעילות המיוחדת של בית החולים".

בתגובה לסעיף בהסכם שהוגש לבית המשפט, שקובע כי יש להעלות את החלק ש"גוזר" בית החולים על השר"פ (שירותי הרפואה הפרטיים) שמתבצע בהדסה מ-15% ל-30% איימו הרופאים לבטל לחלוטין את השירות הזה. "לא כל הרופאים בהדסה עוסקים בשר"פ, רק 300 רופאים עושים זאת, וצריך לאפשר זאת לכל רופא שרוצה בכך. בכל המדינה הרפואה הפרטית התפתחה עם אפשרויות גדולות בהרבה משהיה, אולם בהדסה המצב נשאר כמו שהיה ב-1956", אמר אידלמן. "השר"פ בהדסה הוא קודם כל לטובת החולים, ובמקום השני לטובת המוסד".

כחלק מצעדי המחאה של הרופאים על תכנית ההבראה, הוחלט על השבתת מערך הלימודים האקדמיים בהדסה – ממחר, יום שני. במקביל, הנאמנים ביקשו לדחות את אסיפת הנושים של הדסה שנועדה להתקיים מחרתיים, ליום חמישי, וגם ביקשו מבית המשפט להאריך את תוקף הקפאת ההליכים עד ה-20 במאי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם/יואב דודקביץ'

שלשום הגישו נאמני בית החולים הדסה את תכנית ההבראה לבית המשפט המחוזי בירושלים, והיא מבוססת על ההסכמות שהושגו בין המדינה לארגון "נשות הדסה", וכוללת את ההסכמות שהושגו עם ההסתדרות בנוגע לעובדים. על פי ההסכם, הספקים ועובדי בית החולים יצטרכו לשאת בנטל, וכך גם המדינה. המדינה תזרים לבית החולים סכום חד פעמי של 665 מיליון שקל ועוד 100 מיליון שקל בכל אחת משבע השנים הבאות. ארגון "נשות הדסה" התחייב להעביר סכום חד פעמי של כ-250 מיליון שקל ועוד 70 מיליון שקל בשנה על פני שבע שנים. פרט לקיצוץ בשכר הרופאים, האחיות ייתנו 8-10 מיליון שקלים, ואילו עובדי המשק ייתנו יחד כ-80 מיליון. כמו כן, יבוצע קיצוץ בכוח אדם בהיקף של מעל 300 משרות. עוד על פי ההסכם, ספקי בית החולים יוותרו על 25% מהחוב של בית החולים. בית החולים הדסה יישאר בבעלות ובשליטת "נשות הדסה".

שרת הבריאות יעל גרמן נשמעה בסוף השבוע אופטימית בנוגע להסכם, וטענה כי הוא "קרוב לחתימה". עם זאת ציינה השרה: "אף צד לא קיבל הכל. חשוב לדעת שהסדר הנושים שהוגש לבית המשפט לא לחלוטין מקובל על הממשלה - החל מחשב מלווה ועד סגירת מרפאות מסוימות, בהן ההוספיס הפועל בבית החולים".

"אני מאמינה שאלה נקודות שנגיע בהן להסכם", טענה גרמן. היא הוסיפה: "חשוב לדעת שהמדינה נותנת סכום אסטרונומי. הממשלה לקחה אחריות על בית החולים, ולא ניתן להדסה ליפול. נעשה הכל להשיב את הדסה למסלול המצוינות. לצד זה, הממשלה חייבת לדרוש את כל הסמכויות, הן כדי שתוכל לפקח על הכספים והן כדי לדעת שהיא מונעת את המשבר הבא".

לפניות לכתבת מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה אחרי סיום השביתה בפברואר/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully