וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התקציב נמשך: נדחה תרגיל העורף השנתי

9.5.2014 / 15:56

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ סיכמו על דחיית תרגיל העורף הגדול "נקודת מפנה 8", שתוכנן לחודש הבא. מועד חדש לא נקבע. גורם צבאי בכיר מתריע: "אזלו המשאבים"

הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, לאחר תפיסת ספינת הנשק האיראנית לפני כחודשיים/דובר צה"ל

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ סיכמו אמש (חמישי) על דחיית תרגיל העורף "נקודת מפנה 8", שאמור היה להתקיים במהלך החודש הבא. טרם נקבע מועד חדש לקיום התרגיל תחת רשות העורף החדשה שתוקם במשרד הביטחון.

ההחלטה לדחות את התרגיל נובעת בעיקר מהמשבר התקציבי בו נמצאים מערכת הביטחון וצה"ל. "נקודת מפנה 8" הוא תרגיל העורף השנתי הגדול, בו מתורגלים פיקוד העורף, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מערכת החינוך, גופי החירום וההצלה (משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום) וגורמים נוספים בהם חברת החשמל, חברת מקורות והתעשיות הפטרוכימיות, במתווה של מלחמה ונפילת טילים על ישראל.

גורם ביטחוני בכיר התריע מפני דחיית התרגיל: "זה צעד ראשון בדרך להפסקה כמעט מוחלטת של האימונים בצה"ל ובמערכת הביטחון בשל אילוצי תקציב. זה לא משחק ואיננו מהלכים אימים", אמר אותו גורם. "זו פשוט המציאות: אזלו המשאבים למערכת הביטחון ולצה"ל, ואנו עוצרים את הפעילות. כפועל יוצא מכך נרד באופן דרמטי ברמת הכשירות, הכוננות והמוכנות, לא רק בעורף אלא גם בגזרות אחרות, כולל ביחידות הלוחמות הסדירות וביחידות המילואים".

עוד בואלה! חדשות:
מסוף טאבה מוצף: 300 ישראלים עדיין תקועים במצרים
המהלך שסודק את המונופול של חיל האוויר על השמים
ניסים נדרס למוות כשניסה לעזור: "פצע לכל החיים"

בדיון של ועדת חוץ וביטחון שהתקיימה השבוע בכנסת, התייחס יעלון לקיצוץ המתמשך בתקציב, והזהיר כי לעובדה זו השפעה קריטית על מוכנות הצבא למלחמה. "אנו נמצאים בשבר, יש פגיעה אנושה באימונים", הבהיר יעלון. "אנו הולכים לרדת עוד ברמת האימונים באוויר, בים וביבשה. החל מהחודש ניאלץ להיכנס לתקופה קשה מאוד. יש פגיעה קשה בכשירות הלוחמים הסדירים, שלא לדבר על מילואים".

בסוף חודש אוקטובר האחרון אישר הקבינט המדיני-ביטחוני להעביר למערכת הביטחון עודפי תקציב בגובה 2.75 מיליארד שקלים. זאת, כתוצאה מהסדר פשרה שהושג בין הצדדים, לאחר שהצבא ביקש תוספת של 4.5 מיליארד שקלים לתקציב. אולם, חרף החלטת הקבינט על הענקת התוספת, הזהירו כבר אז גורמים במערכת הביטחון כי "על אף שמדובר בסכום לא מבוטל, זה עדיין לא עונה על הצרכים של הצבא ומערכת הביטחון. את ההשלכות נראה בשנת 2014".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully