וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: הסגנו הצבא מגבול אוקראינה; נאט"ו: לא נכון

הנשיא הרוסי מתרחק מהבדלנים ומביע התנגדות למשאל עם במזרח אוקראינה, ומנגד מנסה להרגיע את המערב: "אמרו לנו שהכוחות יצרו מתיחות". במערב מבהירים: אין עדויות לכך

ולדימיר פוטין – הקרמלין, 7 במאי 2014. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, היום בקרמלין/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מצהיר כי החיילים שהיו מרוכזים על הגבול עם אוקראינה נסוגו לבסיסיהם, וקורא לדחות את משאל העם המתכונן ל-11 במאי בדרום-מזרח אוקראינה.

דובר נאט"ו מסר כי לפי שעה, אין עדויות בשטח לנסיגה של הכוחות הרוסיים. גם הבית הלבן והפנטגון חיזקו את הדברים וקראו לפוטין להסיג את הצבא הרוסי מהגבול.

פוטין נפגש היום (רביעי) עם נשיא שוויץ דידייה בורקהלטר, ואמר כי הבחירות באוקראינה - שייערכו ב-25 במאי - הן "צעד בכיוון הנכון". עם זאת, הוא הדגיש כי יש צורך ברפורמה חוקתית לפני שייערכו בחירות כלליות במדינה.

רומן לייאגין, יו"ר ועדת הבחירות בדונייצק, אמר כי חרף דבריו של הנשיא הרוסי, משאל העם יתקיים בסדרו. מנהיגים מקומיים שהתראיינו היום לסוכנות הידיעות רויטרס, אמרו כי הם "מכבדים" את בקשתו של פוטין, ויחליטו מחר אם לדחות את ההצבעה, המתוכננת ליום ראשון הקרוב.

הכנות לביצוע משאל עם על עצמאות דונייצק – אוקראינה, מאי 2014. GettyImages
ההכנות למשאל העם, הבוקר בדונייצק/GettyImages

פוטין ציין כי הסיג את 40 אלף החיילים הרוסים שהיו מוצבים על גבול אוקראינה במהלך המשבר האחרון. הצבתם יצרה באזור מתח חסר תקדים עם האיחוד האירופי, עם נאט"ו ועם ארצות הברית. "תמיד אמרו לנו שהכוחות שלנו בגבול יוצרים דאגה. הסגנו אותם. היום הם כבר לא נמצאים בגבול עם אוקראינה, הם נמצאים במקום שבו הם מבצעים את המשימות הרגילות שלהם, בבסיסי האימון", אמר פוטין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רוסיה כבר הודיעה שהסיגה את חייליה מהגבול

לא ברור מה גרם לפוטין לשנות את דעתו לגבי משאל העם במזרח אוקראינה והבחירות לנישאות המדינה. רק לפני ימים ספורים, אמר דובר לשכתו של הנשיא הרוסי, דמיטרי פסקוב, כי הרעיון לקיים בחירות לנשיאות אוקראינה ב-25 במאי הוא "מגוחך".

יתרה מזאת: כבר לפני שבוע, שוחח שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, עם עמיתו האמריקני צ'אק הייגל, ואמר לו כי החיילים הרוסים שבו לבסיסם. גם אז הודיעה ברית נאט"ו כי אין עדויות לנסיגת הרוסים מהגבול.

בתוך כך, אחד המועמדים הבולטים לנשיאות אוקראינה, פטרו פורושנקו, מיליארדר החולש על מפעלי שוקולד, קרא היום לקיים משא ומתן עם הבדלנים הרוסים, ורמז כי יש להיענות לדרישתם להפחית את סמכויות הממשל המרכזי בקייב.

תמונות לוויין מראות את צבירת הכוחות של רוסיה סמוך לגבול אוקראינה. רויטרס
תצלומי לוויין של הכוחות הרוסיים בגבול אוקראינה, בראשית החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully