וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפתחות דרמטית בחקירת הרצח של שלי דדון"

אחיקם משה דוד

5.5.2014 / 14:30

השר לביטחון הפנים הגיע לביקור ניחומים בבית משפחת הצעירה שנרצחה בחמישי האחרון, וסיפר כי יש התקדמות ממשית בחקירה. נתניהו שוחח עם האב השכול: "אנו פועלים בשיא הנחישות"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

(שלי דדון מובאת למנוחות בעפולה בשבת)

"ישנה התפתחות דרמטית בחקירת הרצח של שלי דדון", כך אמר היום (שני) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בעת ביקור ניחומים בבית המשפחה בעפולה. "לא רחוק היום בו נתפוס את הרוצחים", הוסיף השר שלא פירט מה היא אותה התפתחות. במקביל, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אביה של דדון, יעקב, ואמר לו: "לא ננוח עד שנתפוס את הרוצחים". בשיחת הטלפון עם האב השכול הוסיף ראש הממשלה: "הנחיתי את כולם לפעול בשיא הנחישות".

יחד עם השר בא לבית המשפחה למסור את העדכון גם השר יובל שטייניץ ומפקד המחוז הצפוני ניצב זוהר דביר. "ביום חמישי נגמרו לי החיים", פנה האב יעקב לאהרונוביץ'. "אדוני השר, זאת הבת הקטנה, ואין לי מאז תשובות מה קרה". הוא הלין על כך שתושבי האזור חוששים מהמצב, והוסיף: "אין לנו ביטחון בעפולה, אנשים כאן מפחדים לצאת מהבית לבד". השר שטייניץ השיב כי הוא מבין את התחושות הקשות ואמר: "חייבים לחזק את הביטחון האישי. אין לי ספק שהמשטרה והשב"כ יתפסו את המפגעים".

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגיע אף הוא לניחום האבלים ואמר כי "שלי היא הילדה של כולנו, שנרצחה באכזריות בדרכה לחפש עבודה". הוא הוסיף כי "האחריות של ממשלת ישראל היא שאזרחים יוכלו להסתובב ברחוב. לא אנחנו צריכים לפחד מהרוצחים - הרוצחים צריכים לפחד מאיתנו. רוצחים לא צריכים להשתחרר, רוצחים צריכים לשבת בכלא".

עוד על הרצח המסתורי
החברות שבנותיהן נרצחו נפגשו: "אנחנו משפחה אחת"
אביה של שלי מירר בבכי: "אין לי חיים, שחטו לי ילדה"
שלי נרצחה בדרך לראיון עבודה: "אל תיקחו לי אותה"

שלי דדון בת עשרים מעפולה שנרצחה היום ליד מגדל העמק. מאי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
דדון/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ יוני שטבון, חבר סיעתו של בנט שהתלווה אליו לביקור אמר: "כשיש לגיטימציה לצעדת נכבה בקיבוץ לביא, אז אין פלא שתושבי הצפון הפכו מטרה נייחת להשתלחות לאומנית. הרצח הוא קריאת השכמה, לא ייתכן שערב יום העצמאות תשע"ד ליהודי הצפון אין תחושת ביטחון אישי".

שלשום נקברה דדון, שנרצחה בידי אלמונים ביום חמישי האחרון במגדל העמק. כל כיווני החקירה נבדקים, בזה גם הכיוון הלאומני. "אני עומד מול קברך הרענן וממאן ומסרב להאמין", ספד לה אביה. "אסון קרה לנו, הפרח, המלאך, הנסיכה של הבית הלכה, נקטפה ונרצחה בטרם עת". דודה של דדון, אסף שריד, אמר: "השם יקום דמך, ואם לא אנחנו ננקום".

ראש העיר עפולה, יצחק מירון, אמר במהלך הלוויה: "מעלים אפשרות של רקע לאומני אבל אני אומר לכם אין דבר כזה לאומני - רצח זה רצח זה רצח. הרוצחים הבזויים האלה יבואו למשפט והצדק ייעשה במהרה. אנחנו יכולים היום רק לחבק את המשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפתלי בנט בבית משפחת דדון בעפולה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גופתה של דדון אותרה ביום חמישי במגרש חניה ליד אזור התעשייה במגדל העמק, על ידי שוטרים שהיו בסיור שגרתי בעיר. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, מצאו אותה עם סימני דקירה בפלג גופה העליון – וקבעו את מותה. ככל שחלפו השעות, התחזק במשטרה החשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

מחקירת האירוע עלה כי סמוך לשעה 15:00 נמצאה גופתה, וכעבור כרבע שעה דיווחו הוריה על היעדרותה בתחנת עפולה. במשטרה קישרו בין המקרים וביקשו מבני המשפחה להציג את תמונתה של הצעירה. כשהתברר כי ככל הנראה הגופה שנמצאה היא אכן של דדון, אביה ואחיה הגיעו לזירת הרצח, שם התבקש אביה לזהותה. "למה, אלוהים, למה?", בפרץ האב בבכי לנוכח המראה הקשה של גופת בתו.

ידידת המשפחה, דפנה מדמון, סיפרה: "שלי הייתה ילדה יפהפייה, פרח אמיתי שנקטף עוד לפני שהספיקה לטעום את החיים. היא הייתה בדרך לראיון עבודה וכשבני המשפחה ראו שהיא לא מגיעה הם התקשרו למשטרה ואז אמרו שיש גופה שהתגלתה במגדל העמק וקראו להם לבוא לזהות אותה. אנחנו, השכנים, בהלם. שלי הייתה ילדה מקסימה וטובה והלב של כולנו כואב. שכונה שלמה בוכה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר שטייניץ בביקור בבית משפחת דדון בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלווייתה של שלי דדון שנרצחה ליד מגדל העמק. אפריל 2014. ערן גילווארג
הלווייתה של דדון, בשבת/ערן גילווארג
הלווייתה של שלי דדון שנרצחה ליד מגדל העמק. אפריל 2014. ערן גילווארג
הלווייתה של שלי דדון שנרצחה ליד מגדל העמק. אפריל 2014/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully