וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מדאיגה: חופש העיתונות בעולם בשפל של עשור

על פי דוח של ארגון "בית החופש", כ-3 מיליארד אנשים חיים במדינות שבהן התקשורת לא חופשית. נסיגה ניכרת חלה באוקראינה, במצרים ובטורקיה. בתחתית הרשימה: קוריאה הצפונית

כוח לפיזור הפגנות נערך לסבב עימותים נוסף עם המפגינים בבירת אוקראינה, קייב. רויטרס
חופש העיתונות נפגע בצורה ניכרת גם באוקראינה. הפגנה בקייב/רויטרס

חופש העיתונות בעולם הגיע לשפל של עשור, כאשר רק 14% מאוכלוסיית העולם , אחד מכל שבעה אנשים, זוכה לתקשורת חופשית – כך דיווח אתמול (חמישי) הארגון האמריקני "בית החופש", שפרסם את הדוח לשנת 2013. 44% מאוכלוסיית העולם, שהם כשלושה מיליארד בני אדם, חיים באזורים שבהם התקשורת לא חופשית, ו-42% חיים במקומות שבהם התקשורת חופשית באופן חלקי.

על פי הדוח, הפגיעה בחופש העיתונות בשנת 2014 התרחשה בין היתר בשל המשברים במצרים, בטורקיה ובאוקראינה. כמו כן, גם בארצות הברית חלה הרעה במצב, כשנפתחו יותר חקירות פליליות נגד עיתונאים ויותר ידיעות נחסמו בשל צנזורה. "המגמה בעולם היא ללא ספק שלילית", אמרה קארין קרלקר, האחראית על הדוח מטעם הארגון. היא הוסיפה כי חופש העיתונות נתון להתקפה באזורים רבים בעולם. "אנו עדים להתמקדות ב'תקיפת השליח', שכוללת פגיעה מכוונת בעיתונאים זרים".

עוד ידיעות על עיתונאים תחת אש
אוקראינה: שוחרר הכתב הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"
טורקיה: ארדואן העביר חוק צנזורה חסר תקדים
מצרים: 20 עיתונאי אל-ג'זירה מואשמים בעבירות טרור

מתוך 197 מדינות וטריטוריות שנכללו בדוח, 63 מהן דורגו כ"חופשיות", 68 דורגו כ"חופשיות באופן חלקי ו-66 דורגו כ"לא חופשיות". מחברי הדוח הביעו דאגה מהשימוש בטכנולוגיות חדשות מצדן של ממשלות אוטוריטריות על מנת לסנן תוכן באינטרנט ולפקח על הדיווחים. לסין, שמדורגת כ"לא חופשית", ולהודו, שמדורגת כ"חופשית באופן מוגבל", הייתה השפעה ניכרת על הדוח, משום שאוכלוסייתן הכוללת מהווה שליש מכלל אוכלוסיית העולם.

המדינות שדורגו בראש הרשימה הן הולנד, נורבגיה ושבדיה, כשבתחתית נמצאות קוריאה הצפונית, טורקמניסטן ואוזבקיסטן. קרלקר מסרה כי שמונה המדינות שבסוף הרשימה – קובה, גינאה המשוונית, איראן, בלארוס ואריתריאה יחד עם שלוש האחרונות – הן "חור שחור של חופש המידע". לוב, דרום סודאן, טורקיה, אוקראינה וזמביה דורגו לראשונה כ"לא חופשיות". בין המדינות שבהן התחוללה החמרה במצב, ניתן למצוא את ירדן, קניה, אוגנדה ואף את יוון ומונטנגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully