וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעז ניצח: צל"ש מיוחד לסיירת מטכ"ל על "מבצעים מורכבים"

30.4.2014 / 7:54

הנשיא פרס הגיע אמש לבסיס היחידה יחד עם שר הביטחון והעניק למפקדה, סא"ל ש', את הצל"ש. בשנה החולפת הובילה "היחידה" מבצעים מיוחדים שדרשו תעוזה ורמה מקצועית גבוהה

מפקד סיירת מטכ"ל מקבל צל"ש יחידתי מנשיא המדינה ובכירי המודיעין והצבא. דובר צה"ל
צל"ש עלום. סא"ל ש' עם שר הביטחון יעלו, הנשיא פרס, הרמטכ"ל גנץ וראש אמ"ן כוכבי/דובר צה"ל

צל"ש סודי: סיירת מטכ"ל זכתה אמש (שלישי) לצל"ש מיוחד מנשיא המדינה, שמעון פרס. הנשיא ביקר בבסיס יחידת העילית, והעניק למפקד היחידה, סא"ל ש', את הציון לשבח, יחד עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, על ביצוע מוצלח של רצף מבצעים מורכב בשנה החולפת. במהלך ביקורו הודה הנשיא ללוחמי היחידה בשם כל אזרחי מדינת ישראל.

בשנה החולפת הובילה סיירת מטכ"ל מבצעים מורכבים, שלטענת גורמים בקהילת המודיעין, התגברו נוכח היקף ורמת האיומים על ישראל מהמדינות השכנות. בין המבצעים הללו, נמנים גם מבצעים שגרמו להרמת גבה בתעוזה, באומץ הלב וברמה המקצועית הנדרשת. ההחלטה על הענקת הצל"ש התקבלה בעקבות המלצה שהעביר כוכבי לוועדה המיוחדת לכך, שהמליצה לרמטכ"ל להעניק צל"ש יחידתי לסיירת מטכ"ל – ולא לראשונה.

גנץ אישר את ההמלצה כצפוי, ואמש באופן חגיגי הוענק הצל"ש על ידי הנשיא פרס, ובנוכחות קצינים בכירים מקהיליית המודיעין שלקחו חלק בהכנות במהלך המבצעים המורכבים.

איסוף מודיעין - אבל גם סיכול טרור

סיירת מטכ"ל, שכונתה עשרות שנים בפי כל בתור "היחידה", כפופה ישירות לראש אגף המודיעין, ומטרתה העיקרית היא איסוף מודיעין, גם בעומק האויב, הרחק מגבולות המדינה ובחשאי. על פי פרסומים זרים, איסוף המודיעין מתבצע באמצעות שתילת אמצעים טכנולוגיים.

היחידה גם מתמחה בפעילות ממוקדת בתחום סיכול הטרור; מבצעים שכאלה הם שהעניקו ליחידה את שמה היוקרתי. בין המבצעים הללו, נמנים ההשתלטות על המטוס החטוף "סבנה" ב-1972, מבצע "אביב נעורים" ללכידת פעילי טרור בכירים ב-1973, הפריצה למלון "סבוי" בתל אביב ושחרור בני הערובה שהוחזקו בו על ידי מחבלים ב-1975, מבצע אנטבה ב-1976, וכן חיסול ראש הזרוע הצבאית של אש"ף, אבו ג'יהאד, בביתו שבטוניס ב-1988.

בין בוגרי היחידה נמנים גם כאלה שהתברגו בהמשך לעמדות מפתח בצה"ל ובניהול המדינה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מי שכיהן בתפקיד בעבר אהוד ברק, וכן השרים משה יעלון ונפתלי בנט. בין מפקדיה בשנים האחרונות נמנים גם אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, ומי שבשבוע שעבר נודע כי ימונה לתפקיד ראש אמ"ן – תא"ל הרצי הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully