וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קרי: חשפנו את רשת המרגלים הרוסים באוקראינה

בשיחה שדלפה לאתר "דיילי ביסט" נשמע שר החוץ מצהיר על הקלטות המרשיעות את הקרמלין בהפעלת סוכנים במזרח אוקראינה. "זיהינו בדיוק מנין הגיעו ההוראות. רוסיה משקרת"

בדלנים רוסים בהפגנה בעיר דונייצק – אוקראינה, אפריל 2014. AP
בדלן רוסי, הבוקר בהפגנה בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה/AP

ארצות הברית מחזיקה בהקלטות המוכיחות כי הקרמלין מפעיל רשת ענפה של מרגלים בשטח אוקראינה. כך חשף שר החוץ ג'ון קרי בסוף השבוע. לדבריו, זו "בריונות מהסוג הגרוע ביותר".

קרי דיבר בפגישה סגורה של "ועד השלישייה", פורום המפגיש בין מנהיגי ארצות הברית, אירופה ויפן. הקלטה של דבריו הגיעה לידי האתר "דיילי ביסט". בחלק אחר של השיחה, דיבר קרי על תהליך השלום במזרח התיכון, והזהיר כי ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד.

קרי אמר לבני שיחו כי סוכנויות המודיעין האמריקניות מנתחות הקלטות, בהן נשמעים מפעילי הסוכנים במוסקבה נותנים הוראות למרגלים במזרח אוקראינה. "זה ניכר, בין אם לפי ההבדלים במבטא או בביטויים שהם משתמשים בהם. אנחנו יודעים בדיוק מי נותן את ההוראות ואנחנו יודעים מהיכן הן מגיעות".

חדשות נוספות מהעולם
מזעזע: המורה האהובה נדקרה למוות - מול כל הכיתה
ארדואן: הושג הסכם פיצויים עם ישראל, כעת דנים בעזה
הסיפור המוזר של אהוד ברק ומכונת התעמולה הרוסית

ג'ון קרי מדבר בטלפון בטיסה מעל פורטלנד – 2004. GettyImages
לדברי שר החוץ קרי, ההקלטות המרשיעות חושפות כי רוסיה שיקרה כל העת/GettyImages

ארצות הברית ונאט"ו מפעילות מטוסי מעקב אלקטרוני במזרח אירופה, המסייעים בניטור שיחות ובהעברת ההקלטות לפיענוח. קרי אמר כי ההקלטות מוכיחות שרוסיה פועלת כדי לעודד אי-שקט במזרח אוקראינה, ומשקרת לגבי כך, הן לגורמים רשמיים בוושינגטון והן לציבור הרחב.

"זה לא מקרה שאותם האנשים שזיהינו בגאורגיה ובחצי האי קרים נמצאים עכשיו במזרח אוקראינה", אמר קרי. לדבריו, "זו בריונות וזה עלבון לאינטליגנציה של כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ראש העיר חרקוב מאושפז בחיפה

בתוך כך, נמסר על הדרדרות במצבו של מצבו של ראש העיר חרקוב, המאושפז בישראל אחרי שנפגע מירי. גנאדי קרנס הובהל לארץ לפנות בוקר מאוקראינה והועבר לבית החולים אלישע בחיפה, ובשעות אחר הצהריים הועבר לבית החולים רמב"ם. הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורג במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם.

לא ברור מי עומד מאחורי ההתנקשות בקרנס, בן 54 ובן למשפחה יהודית. הוא נחשב לעמיתו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', וגינה בחריפות את המפגינים בכיכר העצמאות בקייב, שהובילו להדחתו מהשלטון.

צוות בקרה של נאט"ו במטוס AWACS  יוצא מגרמניה לשמי רומניה בעקבות המתיחות הצבאית באוקראינה. 16 באפריל 2014. רויטרס
מטוס AWACS של נאט"ו לפני משימה במזרח אירופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully