וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הממשלה החדשה שתוקם תכיר בישראל"

26.4.2014 / 12:45

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף לפיוס עם חמאס והדגיש כי ממשלת האחדות תכיר בהסכמים הבינלאומיים עם ישראל, כפי שדווח לראשונה בוואלה! חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

במשרד החוץ האמריקני "מאוכזבים" מהפיוס הפלסטיני

על רקע הפיוס עם חמאס והחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל להפסיק את המשא ומתן, מתכנסת בשעה זו (שבת) ברמאללה המועצה המרכזית של אש"ף (אחד הגופים המרכזיים בארגון שחרור פלסטין, א.י). יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לממשלת האחדות שתוקם במסגרת הפיוס ואמר שלא היא תעסוק במשא ומתן עם ישראל, אלא אש"ף. כפי שדווח לראשונה אתמול בוואלה! חדשות, אבו מאזן הבהיר כי הממשלה החדשה תכיר בישראל.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
גורמים פלסטינים לוואלה!: "הממשלה החדשה תכיר בישראל"
לפני הפיצוץ: ישראל הציעה לרשות לבנות בשטחי C
אובמה מודה: "ייתכן שנדרשה הפסקה במו"מ"

"ענייניה של הממשלה החדשה הם עניינים פנימיים בלבד", הבהיר אבו מאזן. "יחד עם זאת, אני מכיר בישראל והיא תכיר בישראל. אני דוחה את האלימות והיא תדחה את האלימות. אני מכיר בלגיטימציה של ההסכמים הבינלאומיים והיא תכיר בהם. הממשלה (בראשות אבו מאזן, א.י) מחויבת לכל מה שאני מחויב. שאף אחד לא יטען עכשיו שמדובר בממשלת טרור".

אבו מאזן חותם על מסמכי ההצטרפות לארגונים הבינלאומיים. רמאללה, 1 באפריל 2014. רויטרס
אבו מאזן וסאיב עריקאת/רויטרס

הוא שיבח את המאמצים של שר החוץ האמריקני להביא לשלום באזור. "קרי עשה מאמצים יוצאים מן הכלל. נפגשתי איתו 40 פעם בשמונת החודשים האחרונים. זו הוכחה לכך שהוא רציני ונחוש". עם זאת, הוסיף: "בסופו של דבר, אנחנו צריכים תוצאות".

יו"ר הרשות טען כי מלכתחילה, הבהיר לאמריקנים שלא יכיר באף התנחלות ישראלית "בגלל שהן אינן חוקיות ובנויות על אדמה פלסטינית כבושה". כמו כן, הוא הדגיש כי הפלסטינים אינם מסכימים לכך שאסירים פלסטינים שישוחררו במסגרת המשא ומתן יגורשו לחו"ל. "זכותם לחזור לבתיהם", אמר. "זו העמדה שלנו".

אבו מאזן הבהיר כי הפלסטינים "מוכנים להמשיך במשא ומתן, אבל ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "הפיוס הפלסטיני אינו עניינה של ישראל. הוא הכרחי. ישראל כבר עשתה בעבר עסקאות עם חמאס, אך היא אינה רוצה באיחוד הפלסטיני".

אבו מאזן הבהיר כי הפלסטינים לעולם לא יכירו בישראל כמדינה יהודית. "בשנת 1993 הכרנו בישראל", אמר אבו מאזן והסביר כי אין להכריח את הפלסטינים להכיר בזהות הדתית של ישראל.

פגישת לבני-עריקאת. לשכת העיתונות הממשלתית
"מוכנים להמשיך במשא ומתן". עריקאת ולבני/לשכת העיתונות הממשלתית

אמש מתח גורם פלסטיני בכיר ביקורת על התגובה הישראלית להסכם הפיוס, שכללה גם הטלת סנקציות כלכליות. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר הגורם כי ההסכמה של הרשות להסכם הפיוס החדש לא נבעה מתוך רצון לפוצץ את המשא ומתן, אלא להיפך, לחזקו. "ידענו מראש כי חמאס למעשה הסכים לתנאים שאנחנו והמצרים הצגנו בפניהם - כלומר שהממשלה תהיה בראשות אבו מאזן ושהיא תפעל לפי הקווים שהוא ינחה לה, כמו גם שייקבע מועד מוסכם לבחירות".

עוד נודע כי ישראל הציעה לרשות הפלסטינית לבצע בנייה נרחבת בשטחי C, הנמצאים בשליטת ישראל, כחלק מהניסיון לשכנע את הפלסטינים להאריך את המשא ומתן. ההצעה, שלא הוצגה עד כה במסגרת הפגישות בין הצוותים המדיניים, הוצעה לראשונה ביום שלישי האחרון במהלך פגישתם של שרת המשפטים ציפי לבני, ושליח ראש הממשלה יצחק מולכו, עם הצוות הפלסטיני שבו היו סאיב עריקאת וראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מג'ד פראג'. ההצעה לבנייה בשטחים נרחבים בשטחי C נכללה במכלול הצעדים שהציעה ישראל לפלסטינים, בנוסף לשחרור אסירים והקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully