וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לצד ישראל: הפיוס הפלסטיני יפגע במו"מ

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי העיתוי של ההסכם בין חמאס לפתח הוא "מדאיג" והוסיפה: "איך אפשר לצפות מישראל לנהל מו"מ עם ממשלה שלא מאמינה בזכות הקיום שלה?"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בוושינגטון חושבים שהפיוס הפנים-פלסטיני בין פתח לחמאס שנחתם מוקדם יותר אתמול (רביעי) נעשה במועד "מדאיג" נוכח הקשיים במשא ומתן המדיני, וטוענים כי הוא עלול לפגוע "בצורה רצינית" במאמצים המדיניים להארכת המו"מ בין ישראל לרשות - כך אמרה במסיבת עיתונאים דוברת מחלקת המדינה האמריקנית.

"עמדתנו לגבי פיוס פלסטיני היא עקבית: הם צריכים לשים קץ לפעולות הטרור, לכבד הסכמים קודמים ולהכיר בזכות הקיום של ישראל", אמרה הדוברת, ג'ן סאקי, שבדבריה הביעה למעשה תמימות דעים עם הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה מי שכורת הסכם עם ארגון טרור לא רוצה שלום. "הם יצאו בהצהרות כאלה בעבר, ואנחנו נעקוב אחרי זה מקרוב בשעות ובימים קרובים", אמרה סאקי והוסיפה כי ארה"ב "מאוכזבת" מהסכם הפיוס ומצפה להבהרות ולהסברים שיגיעו מהשטח.

עוד על הפיוס הפלסטיני
אבו מאזן: "אין סתירה בין הפיוס למו"מ עם ישראל"
"הישג היסטורי לפלסטינים": פיוס, אחדות ובחירות
השטן נמצא בפרטים: עוד ארוכה הדרך לפיוס פלסטיני

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
בבית הלבן מאוכזבים מהפיוס הפלסטיני. אובמה ואבו מאזן/רויטרס

"איך אפשר לצפות מישראל לנהל מו"מ עם ממשלה שלא מאמינה בזכות הקיום שלה?", אמרה סאקי בהתייחסה לעובדה שהסכם הפיוס הפלסטיני משמעותו הקמת ממשלת אחדות עם חמאס שתשלוט בגדה וברצועת עזה. "הכדור כרגע במגרש הפלסטיני, ועליהם להשיב על השאלות האלה", הוסיפה.

בתשובה לשאלה האם הפיוס יכול להוביל להזדמנות לנהל שיחות בין ישראל לבין נציגי כלל העם הפלסטיני, אמרה הדוברת כי על מנת שזה יהיה מציאותי, הרבה דברים צריכים לקרות. "הישראלים הבהירו כמה הם לא מרוצים מההצהרה. ביטול הפגישה הלילה הוא ראיה לעמדתם בנושא. גם לנו יש עקרונות שאנו מצפים מהממשלה (הפלסטינית) לעמוד בהם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האמריקנים העבירו את ה"נזיפה" גם למשלחת הפלסטינית

מוקדם יותר שוחח נתניהו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, והלין באוזניו על המשמעויות של חתימת הסכם העקרונות בין פתח לחמאס. "אנחנו רואים חזרה לדפוס המוכר של הפלסטינים", אמר נתניהו לקרי - אחרי שהודיע על ביטול פגישת המו"מ עם נציגי הרשות שאמורה הייתה להתקיים אמש. "כל פעם שצריך לקבל החלטות הם מתחמקים", אמר נתניהו לקרי והוסיף כי "מי שמשלב ידיו עם חמאס אינו מעוניין בשלום".

יצוין כי קרי טרם שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אולם צוות התיווך האמריקני בשטח הביע בפני הפלסטינים את אותם הדברים שמחלקת המדינה פרסמה בפומבי.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, דצמבר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"רואים חזרה לדפוס המוכר של הפלסטינים". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

חרף ההאשמות מצד נתניהו, הבהיר אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הסכם הפיוס אינו סותר את המו"מ עם ישראל. "אנו מחוייבים לכינון שלום צודק על בסיס פתרון שתי המדינות ובהתאם להחלטות הקהילה הבינלאומית", אמר אבו מאזן בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.

הוא הוסיף כי האינטרס הפלסטיני הוא לשמור על אחדות העם והשטחים הפלסטיניים, "מה שיועיל להקמת מדינה אשר בירתה ירושלים המזרחית". אבו מאזן טען כי הצעד הזה, המגובה בהסכמה ערבית ובינ"ל, יחזק את יכולתם של הפלסטינים להגיע לפתרון שתי המדינות באמצעות המו"מ. "ההגעה לפתרון כלולה ביוזמת השלום הערבית, וגם במסמכי הפיוס הקודמים שנחתמו בדוחא ובקהיר", אמר אבו מאזן, שהזכיר את החלטת העצרת הכללית של האו"ם להכיר במדינה הפלסטינית בגבולות 67'.

עדכון ראשון 21:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully