וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלילת אזרחות אינה מספיקה - צריך לגרש את הרוצחים"

23.4.2014 / 0:01

השר אורי אריאל מהבית היהודי התייחס לדברי היועמ"ש וינשטיין לפיהם ניתן לשלול אזרחות מערבים-ישראלים שישוחררו במסגרת המשא ומתן. "אנחנו לא מחפשים טריקים ולא שטיקים"

עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

אבו מאזן לישראל: "בואו לשולחן, נשרטט גבולות"

לא מתרצים: בבית היהודי חזרו אמש (שלישי) על עמדתם הנחרצת נגד שחרור אסירים ערבים-ישראלים במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים. שר השיכון אורי אריאל הביע את התנגדותו פעם נוספת לעניין נוכח דבריו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שכפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות אמר כי אפשר לשלול אזרחות מאסירים ערבים-ישראלים שישוחררו במסגרת עסקה עם הרשות הפלסטינית.

השר אריאל הבהיר שמפלגתו לא תתמוך בעסקה בשום מקרה. "אנחנו לא מחפשים לא טריקים ולא שטיקים. זה עניין רציני", אמר בכנס רמלה, והוסיף: "כל שחרור של רוצחים הוא דבר לא נכון, לא מוסרי ולא יהודי, והבית היהודי התנגדה לזה בעבר ותמשיך להתנגד לזה". לדבריו, שלילת האזרחות אינה מספיקה, והאסירים אזרחי ישראל "ראויים להיות מגורשים משטחי מדינת ישראל".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
וינשטיין: אפשר לשלול אזרחות מאסירים ערבים-ישראלים
אבו מאזן: "נדבר עם ישראל גם לאחר המשא ומתן"
פגישה נוספת בניסיון לגבש עסקה להארכת המו"מ

השר בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
לא מתרצים. סיעת הבית היהודי בישיבה/נועם מושקוביץ

בנוגע לאיומים שהשמיע לפני כשבועיים יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, לפרוש מהממשלה אם ישוחררו אסירים בעלי אזרחות ישראלית, הבהיר אריאל כי "אנחנו לא מאיימים לפרוש מהממשלה". לדבריו, "בידי ראש הממשלה לעצור את הפגיעה הבלתי אפשרית בריבונות של מדינת ישראל, ואנחנו מצפים ממנו לעשות זאת ומחזקים את ידיו".

כמו כן, התייחס השר לאיומיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפיהם הוא יפרק את הרשות במקרה של כישלון בשיחות עם ישראל, ואמר: "האיומים של אבו מאזן הם דברים בטלים, ולא צריך להתייחס אליהם. אנחנו צריכים להקפיד על האינטרסים שלנו ולא לתת יד להידרדרות במשא ומתן".

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
אין מניעה משפטית לנקוט בצעד החריג. וינשטיין/טלי מאייר

אמש פורסם בוואלה! חדשות כי וינשטיין הביע את דעתו בנושא בדיון שנערך בשבוע שעבר בלשכת ראש הממשלה. לדברי גורם מדיני שעודכן בפרטי הדיון, וינשטיין הבהיר כי במקרה הנידון, של שחרור 14 אסירים ערבים-ישראלים במסגרת עסקה עם הרשות הפלסטינית, אין מניעה משפטית לנקוט בצעד החריג של שלילת אזרחות. הגורם הוסיף כי במשרד המשפטים בוחנים בימים האחרונים כמה דרכים להוציא לפועל את המהלך.

עם זאת, חשוב לציין שהרשות הפלסטינית מתנגדת בתוקף לשלילת אזרחותם של האסירים הערבים-ישראלים, כמו גם לגירוש אסירים לעזה או למדינה שלישית. הפלסטינים דורשים שכל 104 האסירים הוותיקים שאמורים היו להשתחרר במהלך המשא ומתן, כולל 14 האסירים הערבים-ישראלים, ישובו לבתיהם.

לפני כשבוע וחצי אימצה סיעת הבית היהודי פה אחד את איומו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט בפרישה מהממשלה אם זו תחליט ללכת לעסקה להארכת המשא ומתן עם הפלסטינים, במסגרתה ישוחררו גם ערבים-ישראלים. "הגיע הזמן להחזיר את כוח העמידה למדינת ישראל", נמסר אז בהודעת הסיעה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully