וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא סוריה מטיל חביות מלאות כלור על המורדים"

ברקע דיווח על תקיפה כימית נוספת אתמול, בוושינגטון בוחנים את הידיעות על המתקפות המתרבות בסוריה, אך מדגישים כי אסד לא התחייב במפורש להשמיד את מאגרי הכלור שלו

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית בוחנת דיווחים לפיהם כימיקלים רעילים היו בשימוש בחודש האחרון באזורים הנשלטים בידי המורדים בסוריה. בתוך כך, מתפרסמות הבוקר (שלישי) עדויות למתקפת נוספת, שאירעה אתמול בעיירה תלמנס שבצפון סוריה.

דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה אמש כי מסתמן שבמתקפות שאירעו החודש נעשה שימוש בכלור. לדבריה, מומחים עדיין מנסים לקבוע מה קרה בדיוק בעיירה כפר זיתא. על פניו, שימוש בכלור אינו מוגדר כנשק כימי.

לדברי סאקי, "כלור אינו הכימיקל הראשון או השני בחשיבותו שסוריה דיווחה עליו בפני הארגון למניעת נשק כימי", במסגרת ההסכם שחתמה עליו להשמדת מאגרי הנשק הקטלני שברשותו. עם זאת, היא הוסיפה כי ארה"ב מתייחסת במלוא הרצינות לדיווחים על השימוש בכלור נגד אוכלוסיה אזרחית, וכי גורמים בינלאומיים "בודקים אם נעשתה הפרה כלשהי" של ההסכם.

חדשות נוספות מהעולם
שיחת חירום מהמעבורת בקוריאה: "הצילו, אנחנו טובעים"
מתח בסיאול: האם קים ג'ונג און מתכונן לניסוי גרעיני רביעי?
מיוחד: חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר המיון שאליו הובאו נפגעי התקיפה בתלמנס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה כלי תקשורת ערביים דיווחו ביממה האחרונה כי כוחות הצבא הנאמנים למשטר הסורי השליכו כלור לעבר כפר תלמנס, בפרברי העיר אידלב. באחד מהסרטונים שהופצו מהאזור, נשמע מפקד בכיר בשורות המורדים, האומר כי ארבע חביות הושלכו לעבר העיר.

גורמים נוספים בקרב האופוזיציה אמרו כי 133 בני אדם נפגעו מחנק וסבלו מתסמינים שונים בעקבות החשיפה לכלור, וכי לפחות ילד אחד מת.

בתחילת השבוע, אמר נשיא צרפת פרנסואה הולנד, כי לפריז יש עדויות לפיהן נעשה לאחרונה שימוש בנשק כימי בסוריה. עם זאת, הוא אמר כי אין לצרפת הוכחות מוצקות לטענה.

נשיא סוריה, בשאר אסד, יתמודד על כהונה נוספת ב-3 ביוני. הוא המועמד היחיד לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully