וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: פגישה נוספת בניסיון לגבש עסקה להארכת המו"מ

22.4.2014 / 0:20

כשברקע מהדהד המועד הרשמי לתום השיחות בסוף החודש, ייפגשו הצוותים הישראלים והפלסטינים. במקביל, ארה"ב מאיימת על אבו מאזן כי אם תפורק הרשות, יקוצצו כספי הסיוע לגדה

מרטין אינדיק, ציפי לבני, סאיב עריקאת. איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס, עיבוד תמונה
לא הושגה פריצת דרך במהלך החג. לבני, אינדיק ועריקאת/עיבוד תמונה, איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס

השיחות נמשכות והדד-ליין מתקרב: צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית צפויים להיפגש היום (שלישי) בניסיון נוסף לגבש עיסקה להארכת המשא ומתן, שהתאריך הרשמי לסיומו – ה-29 באפריל – נמצא כבר מעבר לפינה. הפרטים הסופיים של הפגישה טרם סוכמו. במהלך החג עמדו שני הצדדים בקשר עם המתווך האמריקני, מרטין אינדיק, אך לא הושגה פריצת דרך שתאפשר את הארכת השיחות.

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
אבו מאזן: "זמני אוזל"; בנט: "שלא יאיים עלינו"
פתרון יצירתי למבוי המדיני הסתום | דני אילון
ראש השב"כ מבקש: לגרש 10 מהאסירים לעזה ולחו"ל

גורם שמעורה בפרטי השיחות אמר לוואלה! חדשות כי הסיכויים להשיג פריצת דרך משמעותית בפגישה הקרובה אינם גבוהים. לדברי הגורם, המחלוקות בין הצדדים בשתי הסוגיות המרכזיות של העיסקה להארכת השיחות – שחרור האסירים והבנייה בהתנחלויות - עדיין גבוהות. בישראל מתעקשים שחלק מאסירי הפעימה הרביעית, בדגש על ערבים ישראלים, יגורשו לרצועת עזה או לחו"ל, ואילו הפלסטינים מתנגדים לכך בתוקף.

ארה"ב: פירוק הרשות יגרור קיצוץ בסיוע

בנושא ההתנחלויות, הפלסטינים עשויים להסכים להקפאת בנייה "שקטה" ולא רשמית, אך הם דורשים מסגרת זמן מוגדרת לדיון בגבולות המדינה הפלסטינית. בנוסף, קיימת מחלוקת בין הצדדים לגבי בנייה ישראלית בירושלים. גורם פלסטיני אמר הערב כי המשא ומתן לא יוארך אם ישראל לא תשנה את עמדתה בסוגיה זו.

דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, התייחסה אתמול בתדרוך לכתבים לאיום הפלסטיני לפרק את הרשות הפלסטינית ו"למסור את המפתחות" לממשלת ישראל. סאקי אמרה כי פירוק הרשות הפלסטינית יפגע ביחסים בין ארה"ב לפלסטינים, רמיזה ברורה לכך שבמקרה שהפלסטינים יפרקו את הרשות, ארצות הברית תקצץ את כספי הסיוע שלה לגדה המערבית. סאקי הוסיפה כי צעד כזה יהיה "מנוגד לאינטרסים של הפלסטינים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התיחס אתמול בערב לנושא במהלך חגיגות המימונה באור עקיבא, ואמר: "אנחנו רואים ביום הזה את הרשות הפלסטינית שאתמול דיברה על פירוק, מדברת היום על איחוד עם חמאס. אז שיחליטו – הם רוצים פירוק או רוצים איחוד? כשהם ירצו בשלום, שיודיעו לנו, כי אנחנו רוצים שלום אמת. וגם ביום הזה, ביום חגנו, ירו אויבנו טילים לתוך יישובינו, והמדיניות שלנו היא ברורה – להגיב מיד ובעוצמה. אנחנו פוגעים בכל מי שבא לפגוע בנו, כך עשינו וכך נעשה".

לפניות לכתב אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully