וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן גינה פיגוע הירי "וכל פעולת טרור אחרת"

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם ח"כים ישראלים ברמאללה והביע סלידה מהירי בערב החג. בנוסף הבהיר כי אם המו"מ יימשך עליו לעסוק בסוגיות מהותיות. פגישת הצוותים נדחתה למחר

צילום: עומר מירון, הצלה יו"ש, יוסי אלי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: הרגעים הראשונים לאחר פיגוע הירי בליל הסדר)

משלחת של חברי כנסת ישראלים נפגשה היום (רביעי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כדי לדון עמו בתהליך המדיני. המשתתפים אמרו בתום הפגישה כי אבו מאזן גינה בשיחה עמם את הפיגוע הקטלני שהתרחש שלשום בערב ליל הסדר, ו"כל פעולת טרור אחרת". במשלחת השתתפו חברי הכנסת מהעבודה חיליק בר, נחמן שי ומיכל בירן וחברי הכנסת ממרצ ניצן הורוביץ ותמר זנדברג. במהלך הפגישה הדגישו חברי הכנסת באוזני אבו מאזן את החשיבות של הארכת המשא ומתן.

ח"כ הורוביץ סיפר לאחר הפגישה כי אבו מאזן אמר שהוא מחויב להמשך התיאום הביטחוני עם ישראל, וכי אם המשא ומתן יימשך, עליו לעסוק בסוגיות מהותיות ולא ב"שיחות לשם שיחות". ראש הצוות הפלסטיני לקשרים עם החברה הישראלית, מוחמד אלמדני, אמר בתום הפגישה כי הרשות הפלסטינית מגנה כל סוג של אלימות, בדיוק כפי שהיא מגנה מעשי אלימות נגד פלסטינים מצד ישראל.

פיגוע בערב ליל הסדר - כותרות אחרונות:
תיעוד מיוחד: הרגעים הראשונים לאחר הפיגוע בליל הסדר
"במקום שנזדקן יחד, איבדתי אותך בשריקת כדור"
"ברוך קיבל כדור, תפסתי את ההגה וברחתי עם הרכב"

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ברמאללה, פברואר 2012. AP
מחויב להמשך התיאום הביטחוני עם ישראל. אבו מאזן/AP

בתוך כך, היום נודע שפגישת צוותי המשא ומתן של ישראל והפלסטינים נדחתה למחר כדי לאפשר למתווך האמריקני מרטין אינדיק להשתתף בה. דובר הרשות, נביל אבו רודיינה, אמר לאחר פגישת חברי הכנסת עם אבו מאזן כי המאמצים להארכת המשא ומתן יימשכו עד המועד שנקבע מראש לסיום השיחות, ה-29 באפריל. הוא הוסיף כי הפלסטינים מעוניינים להאריך את השיחות אך "יש לנו דרישות שמוכרות היטב לצד הישראלי ולאמריקנים".

בנוסף, שר הדתות הפלסטיני, מחמוד אל-הבאש, אמר היום בשיחה עם עיתונאים ישראלים ברמאללה כי אחד התנאים של הפלסטינים להמשך המשא ומתן הוא שישראל תציג מפה שבה ישורטטו גבולות שתי המדינות. לדבריו, סוגיית המפה ושרטוט קווי המדינות הם נושאים שעולים שוב ושוב בשיחות בין הצדדים. הוא הוסיף כי הרשות לא תסכים להיות גוף שלטוני ללא סמכויות והמצב הזה לא יימשך מעבר לשנה הנוכחית, וכי מחיר פיצוץ המו"מ עלול להיות כבד ומצער. בדבריו רמז הדתות כי הרשות הפלסטינית עלולה להתפרק אם השיחות יתפוצצו.

נתניהו: "הרצח - תוצאת ההסתה ברשות"

אתמול גינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הפיגוע בו נהרג סגן-ניצב ברוך מזרחי, תושב מודיעין בן 47, והאשים את הרשות הפלסטינית בליבוי היצרים בתקופה שקדמה לו. "הרצח הנפשע הזה של אדם שנסע עם משפחתו לארוחת חג החירות הוא תוצאה של ההסתה שלה אחראית הרשות הפלסטינית", אמר נתניהו.

היום בצהריים הובא למנוחות סנ"צ מזרחי בחלקת השוטרים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. "אהוב שלי, באופן לא ברור אני מספידה אותך", אמרה אשתו של מזרחי, הדסה, מעל קברו. "במקום שנזדקן יחד עם הילדים, איבדתי אותך בשריקת כדור. הילדים בוכים ושואלים מי ילמד אותם עכשיו יושר והתמדה, מי ייתן דוגמה אישית". "אהוב שלי", המשיכה, "ילדינו יגדלו בברכה אהבת המדינה והאדם. להתראות יקר שלי".

לפניות לכתב אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully