וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הקרקע בגבעת עמל מסרבים לפצות את דייריה

13.4.2014 / 19:00

משפחת כוזהינוף, שרכשה חלק משטח השכונה בתל אביב, ביקשה מבית המשפט להקדים את פינוי 5 המשפחות שגרות בה ללא פיצוי. "לפולשים אין שום זכויות בקרקע". הדיירים: "דרוש פיצוי"

צילום: דניאל בוק, כרמן אלמקייס, עריכה: מיכאל ברגמן

(פינוי התושבים מגבעת עמל ב', לפני כשבועיים)

נמשכות הצרות של תושבי גבעת עמל ב' בתל אביב: משפחת כוזהינוף, שרכשה חלק משטח השכונה, הגישה בשבוע שעבר תביעת פינוי ללא פיצויים לחמש משפחות המתגוררות בשטח אותו רכשה ממשפחת אברמוביץ'. זאת, חרף העובדה שבעת החתימה על הסכם המכירה בחודש פברואר האחרון, אמר היזם רוני מאנה, שתיווך בעיסקה, כי הרוכשים ישלמו פיצויים לתושבים.

ביום חמישי האחרון קיבלו חמש המשפחות העתקים לקביעת קדם-דיון בבית המשפט לצורך פינוי, בתובנות שהוגשו כבר בשנת 1988 על ידי משפחת אברמוביץ', בעלי השטח הקודמים. התושבים טוענים כי התביעות נמשכו עד שנת 2012וכעת הן נמצאות בערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: "אנשי קבע סחרו בטילים של צה"ל"
תיעוד מצמרר: תקפו ושדדו צעיר הלוקה בשכלו באשדוד
527 מורים ותלמידים חשודים באונס אכזרי בשירותים

פינוי גבעת עמל, מרץ 2014. דרור עינב
מפגינים נגד הפינוי בגבעת עמל, לפני כשבועיים/דרור עינב

"לא ייתכן שתושבים שיושבים כאן למעלה מ-30 שנה, בידיעת משפחת אברמוביץ', בעלת השטח, יצטרכו לקבל את נחת זרועו של מישהו חדש, שבקושי בדק את זכויות התושבים בקרקע וישר משתמש באמצעי לחץ ובהתבטאויות אלימות כדי לפנותם", אמר דן בן צבי, בן זוגה של אחת מתושבות השכונה. "מעולם לא נוהל עמנו מו"מ מטעם משפחת אברמוביץ' למטרות פינוי ולא הוצעו הצעות כספיות לשם כך. משפחת אברמוביץ' הזניחה כל טיפול במבנים ובתשתיות לאורך שנים".

יצוין, כי משפחת כוזהינוף טרם העבירה את כל התשלום על הקרקע למשפחת אברמוביץ', כך שהעסקה עדיין לא הושלמה באופן סופי. לכן, כך לפי התושבים, לא ברור מדוע ממהרת משפחת כוזהינוף לחדש את התביעות המשפטיות נגד התושבים ומדוע לא פנתה אל המשפחות בבקשה להתחיל במשא ומתן עמם, כפי שהצהיר לטענתם רוני מאנה עם חתימת העיסקה.

החל פינוי שכונת גבעת עמל: "כאילו רצחנו אנשים". טל אנגלנדר
תושבי גבעת עמל מפגינים נגד בעלי הקרקעות/טל אנגלנדר

לאחרונה העלו חברי כנסת שונים, ביניהם מירי רגב (הליכוד), דב חנין (חד"ש) ואיילת שקד (הבית היהודי), כמה יוזמות חקיקה שמטרתן להבטיח דיור חלופי לתושבי גבעת עמל. לטענת תושבי השכונה, בעלי הקרקעות במקום - עיריית תל אביב, משפחת כוזהינוף וחברת "אלעד" שבבעלות איש העסקים יצחק תשובה - פועלים על מנת לזרז את הליך הפינוי בזמן שהכנסת נמצאת בפגרה. לראיה, רק ביום חמישי האחרון העבירה חברת "אלעד" צווי פינוי לחמש משפחות נוספות המתגוררות בשטח השכונה שבבעלותה.

בתחילת חודש מרץ הודיע שר השיכון אורי אריאלי על הקמת ועדה בין-משרדית, בראשות מנכ"ל משרדו, לבדיקת התנהלות המדינה בעניין תושבי גבעת עמל. למרות ההכרזה על הקמת הוועדה, תושבי השכונה עדיין לא זכו להתייחסות ממשית בעניין.

עו"ד אביב טסה, המייצג את משפחת כוזהינוף, מסר: "התביעות הוגשו בעבר על ידי משפחת אברמוביץ' נגד כל הפולשים. בתי המשפט על ערכאותיהם דנו בטענות ונתנו פסקי דין וקבעו כי לפולשים אין שום זכויות בקרקע ויש כאן ניסיון ציני שלהם גם לפלוש וגם לדרוש פיצוי. עליהם לפנות את המתחם ללא כל דיחוי ולהפסיק להתעשר על חשבוננו בהשכרת נכסים ופתיחת עסקים במתחם. כפי שקבע בית המשפט, מספר תביעות שטרם ניתנו בהן פסקי דין חודשו. ישבנו עם חלק מהמשפחות ונשב גם עם היתר, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד".

לפניות לכתבת דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גבעת עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully