וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האלימות: פלוגת לוחמי מג"ב הוצבה ביצהר

הלוחמים הוצבו בהתנחלות "כדי לתת מענה לצורכי הביטחון" לאחר תקיפת המוצב. גורם צבאי: הכוחות מוקמו בישיבה כי ממנה יוצאות פעולות אלימות. המתנחלים: "מעשה היסטרי והיסטורי"

צילום: שלומי גבאי

בתום שבוע רווי התנגשויות בין מתנחלים לבין כוחות הביטחון ביצהר, הוחלט להציב פלוגת לוחמי משמר הגבול בהתנחלות שבשומרון – כך נמסר הבוקר (שישי) מדובר צה"ל. לפי ההודעה, הלוחמים מאיישים את מבנה ישיבת "עוד יוסף חי", "על מנת לתת מענה לצורכי הביטחון". יצוין, כי הישיבה לא נסגרה אלא הוצא לה צו תפיסה בלבד. בימים אלה, נמצאים תלמידי הישיבה בחופשת פסח ואינם נוכחים במקום.

העימותים ביצהר - כותרות נוספות:
הוארך מעצר 5 חשודים; יעלון: ”זה טרור”
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר
"תג מחיר" הוא לא טרור / דעה

"צה"ל ומערכת הביטחון רואים בחומרה את מעשי האלימות האחרונים והפגיעה בחוק ובסדר, ויפעלו בכל האמצעים על מנת לשים קץ לאלימות זו", לשון ההודעה. גורם צבאי הסביר כי הוחלט להציב את הלוחמים דווקא בישיבה מתוך "שיקולים מבצעיים והיותה בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות נגד כפרי הסביבה הפלסטיניים וכוחות הביטחון".

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. דובר צה"ל
לוחמי מג"ב ביצהר, הבוקר/דובר צה"ל

המתנחלים קיבלו את הצבת הפלוגה ביצהר בזעם. דובר ההתנחלות מסר כי "מעשה היסטרי והיסטורי מעין זה הינו תקדימי מסוגו מאז קום המדינה". לדבריו, "הפיכת ישיבה לבסיס צבאי הינה חציית גבולות ברורה. האם מסגד הקורא ימים ולילות להשמדת מדינת ישראל היה זוכה ליחס דומה?
להזכיר, מבנה הישיבה משקיף על מסגד עם צו הריסה מבג"ץ כבר שנים רבות, אך משום מה שלטון החוק מגלה סובלנות רבה. אנו קוראים לממשלת ישראל לצאת לאלתר מן הישיבה".

מישיבת "עוד יוסף חי" נמסר בתגובה: "'וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל סוגרת בית מדרש שבו לומדים תורה, בגלל התורה שלומדים בו. הפיכת מבנה בית המדרש למוצב צבאי מהווה חילול מקום קדוש, כפי שקובעת ההלכה היהודית. הישיבה גורשה בעבר מקבר יוסף, אבל קולה הלך וגבר למרות ההתנכלויות הנמשכות של השלטון. גם עכשיו הישיבה מתכוונת, בעזרת ה', להמשיך את לימוד התורה ולהשמיע את קול התורה ברמה. אנו קוראים לכל אוהבי התורה למחות על הפשע ולהגביר את קול התורה עד שנזכה שכל עם ישראל ילך לאורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוחמים ביצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם קצינים בצה"ל הביעו סלידה מהמהלך. "זו פגיעה בדת היהודית", אמרו. "למה מעולם לא נכנסנו ותפסנו את המסגד בהר הבית, ממנו מבוצעות פעולות טרור על בסיס קבוע?".

הכוח הוצב בהתנחלות מוקדם בבוקר. בסביבות השעה 5:00, הגיע נציג של הצבא אל האחראי על הישיבה ביישוב, הסביר לו בקצרה על המהלך וקיבל ממנו את המפתחות. הכול נעשה בצורה גלויה, אך בשקט, כדי למנוע עימותים. הכוח נכנס למבנה והתמקם בחדרים שמסביב לבית המדרש, שכאמור ריקים כעת מאדם בגלל חופשת הפסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, השאלה הגדולה היא אם תפיסת הישיבה, מעוזם של אותם קיצונים שמבית מדרשם יוצאים לפעולות תג המחיר, לא תיתפס כמוגזמת מידי בעיני התושבים המזוהים עם הישיבה ותבעיר את השטח. נכון לעכשיו, עדיין הכול שקט ומתחת לישיבה - בציר גלעד - אמור להקיים היום מרוץ גלעד, לזכרו של גלעד זר שנרצח באזור. גם חיילי צה"ל הוזמנו להשתתף במרוץ.

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
יצהר, היום/שלומי גבאי

השבוע נרשמו כמה אירועים אלימים בהתנחלות. בלילה שבין שני לשלישי הותקף מוצב צה"ל במקום. זאת, לאחר שכוחות הביטחון הרסו ארבעה מבנים בלתי-חוקיים במקום. שישה שוטרי מג"ב נפגעו באורח קל. בנוסף, נוקבו השבוע צמיגיהם של שני כלי רכב צבאיים בהתנחלות, אחד מהם הוא הג'יפ של מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום.

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
המוצב ההרוס ביצהר, השבוע/יותם רונן

אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים את מעצרם של חמישה מבין שבעת המתנחלים שנעצרו בחשד להשחתת המוצב. שניים אחרים שוחררו לביתם. כמו כן, מעצרו של נער בן 16, החשוד שיידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בזמן שאלה פעלו להריסת המבנים הבלתי-חוקיים במקום, הוארך עד היום, ונער נוסף בן 16, שנעצר בחשד לניקוב צמיגים, שוחרר למעצר בית. אמש נעצר צעיר נוסף בחשד שהשתתף בהפרות הסדר במקום.

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
כוחות הביטחון ביצהר, היום/שלומי גבאי

שר הביטחון, משה יעלון, קיים אתמול בלשכתו דיון מיוחד בעקבות האירועים, בהשתתפות גורמי צבא, שב"כ, משטרה ומערכת המשפט. "מבחינתי, מדובר בטרור, ואנחנו צריכים להתייחס לאירועים הללו כאל טרור", אמר יעלון במהלך הדיון. "זו תופעה בלתי נסבלת וחמורה ביותר, וצריך לעשות לה סוף. לכן, אנחנו פועלים ונפעל ביד קשה נגד העבריינים הללו. לא נעבור לסדר היום על הרמת יד על חיילים, שוטרים או פלסטינים תמימים, ומי שינהג כך ישלם מחיר. צריך לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לטפל בבעיה, ואני לא מתכוון לוותר בעניין הזה. מדינת ישראל היא הריבון והיא אוכפת חוק, ולא נאפשר לחזור למצב הקודם בו יש התנהלות אלימה נגד שלטון החוק וכלפי נציגיו, או כלפי תושבים פלסטינים".

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט - sben72@walla.com
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully