וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מאיים: "אם ישוחררו ערבים-ישראלים – נפרוש"

יו"ר הבית היהודי הודיע שמפלגתו תפרוש מהממשלה אם ישוחררו רוצחים אזרחי ישראל. במקביל, ישראל הקפיאה העברת כספי מסים לרשות הפלסטינית. "אלו איומי סרק שלא יצאו לפועל"

עריכה: גדי וינסטוק

ג'ון קרי מאשים את ישראל בכישלון השיחות

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, פרסם הערב (חמישי) הודעה לפיה אם ממשלת ישראל תאשר שחרור אסירים ערבים-ישראלים, מפלגתו תפרוש מהממשלה. "העסקה המתגבשת, באם תכלול בתוכה שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית, היא פגיעה בריבונות הישראלית. לא רק זאת - אלא שהיא נעשית כאשר הפלסטינים לא משכו את בקשות הצטרפותם לאמנות הבינלאומיות", כתב בנט בהודעה.

עוד בוואלה! חדשות:
החשד: עו"ד תל צור הציע לזקן אמצעים כלכליים תמורת שתיקתה
תעלומה באוסטרליה: לאן נעלמה קלואי קמפבל בת ה-3?
חשש: צעיר ישראלי שלחם לצד המורדים נהרג בסוריה

לדברי השר בנט, "ישראל עומדת בימים האחרונים בפני מצב חדש, וזאת עם פנייתם של הפלסטינים לאו"ם אשר הפרה ברגל גסה את כל ההסכמות עמם מאז הסכמי אוסלו ועד עתה".
בתגןבה להצהרותיו אמרו בכירים בליכוד: "אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח בממשלה. מדובר בשיטת איומים ידועה של בנט, לאיים איומי סרק שהוא יודע שלא יצאו לפועל. הכל התחיל כשבתחילת השיחות בנט התמקד בריסון הבניה ולכן הממשלה נאלצה בכלל לדון בשחרור אסירים".

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
"עד כאן". השר נפתלי בנט/מעריב, מרים צחי

מוקדם יותר הערב התייחסה דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, לשיחות בין ישראל לפלסטינים, ואמרה כי המגעים להארכת המו"מ נמשכים באופן אינטנסיבי וכי הפערים בין הצדדים מצטמצמים. עם זאת, בתדרוך לכתבים ציינה סאקי כי כל השערה בנוגע להסכם שמתגבש היא מוקדמת, וסירבה להתייחס לסוגיית שחרורו האפשרי של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד. היא הוסיפה כי המתווך האמריקני מרטין אינדיק ישוב להתייעצויות בוושינגטון הבירה, ויבוא שוב לאזור בשבוע הבא.

לצד זאת, ובתגובה על החלטת הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר לחתום על 15 אמנות בינלאומיות, החליטה ממשלת ישראל להקפיא העברת עשרות מיליוני דולרים שהיא גובה ככספי מסים בשטחי הרשות.

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
חגיגות שחרור אסירים ברמאללה/טלי מאייר

גורמים מדיניים בירושלים אמרו היום כי הצדדים מנסים לגבש עסקה חדשה שתכלול שחרור אסירים פלסטינים וגם את שחרורו של פולארד. לדברי הגורמים, ישראל אינה דורשת מהרשות הפלסטינית לבטל את חתימתה על האמנות הבינלאומיות כתנאי להמשך השיחות. אמש פרסם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הודעה לפיה האמנות עליהן חתמו הפלסטינים ייכנסו לתוקף ב-2 במאי.

גורמים פלסטינים אמרו היום כי הרשות לא תתפשר בסוגיית שחרור הפעימה הרביעית של האסירים - כולל 14 האסירים הערבים-ישראלים. בירושלים אמרו בתגובה כי ישראל מוכנה לדון בשחרור אסירים, אך בתנאי שתקבל תמורה ממשית. על רקע הדברים הללו, גורם המעורה בפרטי השיחות אמר כי "הפערים עדיין גדולים, אבל חלה התקדמות מסוימת". הגורם הוסיף כי פגישתם אמש בוושינגטון של שר החוץ, אביגדור ליברמן, ומקבילו האמריקני, ג'ון קרי, הייתה מוצלחת. "אנחנו כרגע יוצאים משלב חילופי ההאשמות ועוברים לשלב של גיבוש עסקה חדשה, כאשר הדד-ליין הוא סוף חודש אפריל. שני המנהיגים רוצים להמשיך את השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully