וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב החג: 5 משפחות מצפון תל אביב קיבלו צווי פינוי

10.4.2014 / 17:40

המשפחות הוותיקות משכונת גבעת עמל ב' עומדות בפני פינוי מבתיהן לאחר החג בשל צווי פינוי מצד חברה של איש העסקים יצחק תשובה. "אמרו שרוצים הידברות, אז למה לתת צווים?"

צילום: דניאל בוק, כרמן אלמקייס, עריכה: מיכאל ברגמן

(פינוי התושבים מגבעת עמל ב', לפני שבועיים)

שבועיים בלבד עברו מאז נציגי חברת אלעד מגורים השייכת לאיש העסקים יצחק תשובה ניסו לפנות בכוח שתי משפחות מבתיהן בשכונת גבעת עמל ב' בתל אביב, והיום (חמישי) התבשרו חמש משפחות נוספות כי לאחר חג הפסח יצטרכו להתפנות מבתיהן בשל צו פינוי שהוצא נגדם.

פינוי גבעת עמל, מרץ 2014. דרור עינב
תושבי גבעת עמל ב' מפגינים נגד הפינוי, לפני שבועיים/דרור עינב

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: "הפערים צומצמו, אך עוד לא נחתמה עסקה"
החשד: עו"ד תל צור הציע לזקן אמצעים כלכליים תמורת שתיקתה
חשש: צעיר ישראלי שלחם לצד המורדים נהרג בסוריה

"אנחנו הבנו שקיבלנו צווי פינוי, הם אפילו לא שלחו לנו את זה. ביררנו את זה דרך ההוצאה לפועל ואז הבנו מה מחכה לנו לאחר החג", אמרה ברוריה בן דוד, תושבת השכונה - הסמוכה לתחנת רכבת מרכז - שאמורה להתפנות מביתה לאחר החג. "אחרי הטראומה הגדולה שעברנו לפני שבועיים, עכשיו הם ממשיכים להפעיל לחץ. הם אמרו שהם לא רוצים לפנות בכוח, הם רוצים הידברות, אז למה שוב לתת לנו צווי פינוי?", תהתה.

פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014/דרור עינב

בסוף מרץ הגיעו שוטרים למתחם גבעת עמל כדי להוציא לפועל צווי פינוי שהוצאו על ידי בית המשפט נגד שתי משפחות – חילובסקי ולוי. משפחת לוי הגיעה להסכמה עם נציגיו של תשובה בנוגע לפינוי, שלפיה הם יעזבו מרצון בתמורה לפיצוי בגובה 1.75 מיליון שקלים. בתום דין ודברים במקום הסכימה משפחת חילובסקי להתפנות מביתה גם כן. דייר אחר בשכונה שפונה כמה חודשים קודם לכן, הגיע עם נציגי תשובה להסכמה דומה. צווי הפינוי הוצאו לאחר הליך משפטי ארוך בין הצדדים, בנוגע לזכויות על הקרקע. איש העסקים תשובה מקדם במקום בניית פרויקט מגורים שכולל כ-600 יחידות דיור.

בתחילת חודש מרץ הודיע שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, על הקמת ועדה בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרדו לבדיקת התנהלות המדינה בעניין תושבי גבעת עמל. למרות ההכרזה על הקמת הוועדה, צווי הפינוי עדיין בתוקף.

מאלעד ישראל מגורים נמסר בתגובה: "ההחלטה על הוצאתם של צווי הפינוי ניתנה על ידי בתי המשפט בישראל לאחר שעניינם של המפונים נידון במשך יותר מ-13 שנים, בכל הערכאות השיפוטיות. נקבע בהן כי מדובר באנשים שיושבים בשטח שלא כדין העושים חוכא ואיטלולא מהוראות הדין והחוק. חברת אלעד מגורים פועלת בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת למצוא פתרון מוסכם לבעיה כפי שנעשה בכל עשרות הפינויים שנעשו עד כה בהסכמה. אלעד ישראל מגורים תמשיך לפעול על פי דין ותקדם את פיתוח האזור לרווחת תושבי השכונה והעיר תל אביב כולה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully