וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים ביצהר: 6 שוטרי מג"ב נפצעו בפינוי מבנים

8.4.2014 / 7:30

לאחר שנוקבו צמיגים ברכבי צה"ל במאחז, יידו מתנחלים אבנים לעבר כוחות הביטחון שהגיעו לפנות מבנים לא חוקיים במקום והשחיתו מוצב. דובר יצהר: "תג מחיר של מערכת הביטחון"

צילום: דובר יצהר, סוכנות תצפית, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות הביטחון הרסו הלילה (שלישי) ארבעה מבנים בלתי-חוקיים בהתנחלות יצהר שבשומרון. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות מצד התושבים במקום. מאות בני אדם יידו אבנים לעבר הכוחות, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים. שישה שוטרי משמר הגבול נפצעו קל במהלך העימותים, ואחד מהם נזקק לטיפול רפואי. הכוח במקום הגיב לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות.

עוד בוואלה! חדשות:
בנט: "ביצהר שומטים את הקרקע תחתינו. תתביישו"
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
בית המשפט קבע רשמית: דפני ליף זוכתה מכל אשמה

עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון שהרסו מבנים ביצהר, אפריל 2014. דוברות יצהר,
"הפרות סדר קשות ביותר". עימותים ביצהר, הלילה/דוברות יצהר

במהלך העימותים הלילה הושחת גם מוצב צבאי בהתנחלות. המתנחלים קרעו אוהל ומזרנים במקום והפכו את מתקן השירותים הניידים. חיילי המילואים ששהו במוצב נטשו את המקום. "מדובר היה בהפרות סדר קשות ביותר. התושבים זרקו אבנים על הכוחות, ניפצו את שמשות הרכבים ופגעו בשוטרי מג"ב", מסר גורם צבאי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מוצב הסמוך ליצהר שהותקף בידי מתנחלים, אפריל 2014. דובר צה"ל
האוהל במוצב שהושחת הלילה/דובר צה"ל

התושבים טוענים כי הריסת המבנים הייתה פעולת "תג מחיר" נגדם מצד הצבא, לאחר שביומיים האחרונים הושחתו שני כלי רכב צבאיים במקום. אמש ניקבו אלמונים צמיגים של כלי רכב צבאי של חיילי מילואים שהיו בסיור שגרתי בהתנחלות. יום קודם לכן, היה זה הג'יפ של מפקד חטיבת השומרון, אלוף-משנה יואב ירום, שצמיגיו נוקבו בהתנחלות. מצה"ל נמסר בעקבות המקרים כי הוא רואה בחומרה רבה אירועים מסוג זה. "כל פגיעה במפקדי צה"ל ובחייליו, בסדיר ובמילואים, העוסקים יום וליל בהגנה על תושבי מדינת ישראל, היא חציית קו אדום".

דובר יצהר מסר בתגובה: "מדיניות ההרס וההענשה הקולקטיבית של השלטונות נגד תושבי יצהר הינה מקוממת. לא יתכן שממשלת ישראל וכוחות הביטחון יהרסו בתים של חפים מפשע כתג מחיר ונקמה בגלל פעולות לא לגיטימיות של בודדים, חמורים ככל שיהיו. אנו קוראים למערכת הביטחון ולעומד בראשה לחדול ממדיניות זו ולהפסיק לאלתר את מעגל האיבה המתגבר".

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון מסר: "לצערי נראה שמדובר בפעולת תג מחיר של מערכת הביטחון נגד תושבי יצהר. למותר לציין שאיננו מתגוררים תחת שלטון דיקטטורי וכי ענישה קולקטיבית לא רק שהיא פוגענית ולא מקובלת אלא שהיא אינה מועילה ואף גורמת נזק. במקום שמערכת הביטחון תעשה את עבודתה ותמצא את האשמים היא פוגעת בחפים מפשע ובכך מחזקת את הקיצוניים ומחלישה את הרוב המתון של תושבי יצהר".

פעיל הימין הקיצוני, עו"ד איתמר בן גביר, אמר כי לשלטונות הצבא "אין סמכות חוקית לבצע 'תג מחיר' במתיישבים, אבל מעבר לכך ברור שמי שנתן את ההוראה הוא לא חכם". לדבריו, "אירוע של הריסת בתים רק מעודד ומגביר את הסיכוי לעוד ועוד פעולות של 'תג מחיר' ובטח לא מרגיע את השטח".

עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון שהרסו מבנים ביצהר, אפריל 2014. דוברות יצהר,
הריסות המבנים ביצהר/דוברות יצהר

בתגובה לטענות תושבי יצהר, נמסר מדובר צה"ל: "צה"ל לא פועל מתוך נקמנות. הוא פועל על פי חוק וכחלק מתפקידו כריבון ביהודה ושומרון הוא אמון על אכיפת החוק".

אחד המבנים שנהרסו שימש בית להלל מלאכי, חייל בודד בן 18 המשרת בגבעתי. "אני משרת בצה"ל, התגייסתי לא מזמן. אני חייל בודד, ובבית הזה אני נמצא כשאני בחופשה", סיפר מלאכי. "תכננתי להיות שם בחג ועכשיו שהרסו לי את הבית מאוד התאכזבתי. אני לא יודע מה לעשות". מלאכי סיפר כי לא ידע שהיה צו להריסת בין וכי אין לו מקום אחר לשהות בו. "אני מנסה להשתחרר היום כדי להתארגן ולאסוף את הציוד ולמצוא איפה לשים אותו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

בית האבן שנהרס הלילה ביצהר- מבט מהאוויר. אפריל 2014. סוכנות תצפית,
בית האבן שנהרס ביצהר/סוכנות תצפית
  • עוד באותו נושא:
  • יצהר
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully