וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בוש: פוטין השפיל את הכלב הקטן שלי

6.4.2014 / 14:20

נשיא ארה"ב לשעבר ניצל תערוכה חדשה כדי לספר כיצד עמיתו הרוסי העליב את כלבו, בארני, שמת בשנה שעברה. גם הקנצלרית מרקל עברה תקרית מפחידה עם הכלבה של פוטין

דיוקן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרי מכחולו של ג'ורג' וו.בוש, מוצג בספריית הנשיא בוש הבן. טקסס, אפריל 2014. AP
דיוקנו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, המוצג בספריית בוש הבן בטקסס/AP

הנשיא לשעבר של ארצות הברית, ג'ורג' ווקר בוש, הציג בסוף השבוע סדרה חדשה של דיוקנאות פרי מכחולו. בסדרה יש עשרים ציורים המתארים את מנהיגי העולם שליוו את בוש בשתי הקדנציות שלו בבית הלבן. בין היתר, בוש צייר את אהוד אולמרט, את ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר, נשיא אפגניסטן חמיד כרזאי, את ראש הממשלה היפני ג'וניצ'ירו קואיזומי ואת הדלאי לאמה.

התערוכה מוצגת בספריית הנשיא ג'ורג' וו. בוש בטקסס, והוא חשף אותה בראיון לבתו ג'נה, ששודר בתכנית "הבוקר" של רשת אן-בי-סי. בוש ובתו התעכבו כדי לשוחח על אחד הדיוקנאות הבולטים בתערוכה, המתאר את פניו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

בוש בחר לספר סיפור מוזר מיחסיהם של השניים, והעיד כי פוטין העליב את כלבו המפורסם והזעיר, בארני. "פוטין התגרה בו. הוא שאל: 'אתם קוראים לזה כלב?'. בארני, סקוטיש טרייר שחור-הפרווה שמת בשנה שעברה בגיל 12, כנראה עדיין מעורר זיכרונות עזים אצל הנשיא לשעבר.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש עם הכלב ברני בוש מקבלים את ראש הממשלה אריאל שרון בחווה בטקסס. אפריל 2005. GettyImages
בוש ובארני מקבלים את פני רה"מ אריאל שרון, בחווה בטקסס ב-2005/GettyImages

שנה אחרי התקרית המשפילה ההיא, מעיד בוש, הוא ביקר ברוסיה עם רעייתו לורה. "ולדימיר שאל: האם תרצו לפגוש את הכלב שלי?", והכניס לחדר את הכלבה הענקית שלו". "הוא הביט בי ואמר: היא גדולה יותר, חזקה יותר ומהירה יותר מבארני (...) אבל התאפקתי. לא הגבתי. אמרתי לעצמי: וואו. מישהו שחושב 'הכלב שלי גדול מהכלב שלך' הוא בוודאי טיפוס מעניין. והדיוקן שלו משקף את זה".

הנשיא פוטין כבר נודע כמי שנעזר בכלבת הלברדור האימתנית שלו, קוני, כאמצעי להרתעה דיפלומטית. ב-2007 הוא נפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והכניס לחדר את הכלבה - למרות שידע שמרקל מפחדת מכלבים בשל נשיכה טראומתית בעברה. שנה קודם לכן אף העניק למרקל בובה בדמות כלב, עם רצועה קשורה לצווארו, במעין רמיזה לא-ברורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הכלבה קוני וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. סוצ'י, ינואר 2007. AP
פוטין, הכלבה קוני והקנצלרית מרקל, בפגישה צפופה מדי בסוצ'י ב-2007/AP

ובחזרה לבוש. קשה למצוא מי שיגיד שהדיוקנאות שצייר הנשיא לשעבר מרשימים במיוחד; רובם מוזרים, חלקם מכוערים. בביקורת אמנות שפורסמה ב"גרדיאן", הבריטי, הוכתרה התערוכה כ"אמנות שאומרת כלום". לפי הביקורת, הציורים אינם גרועים בהכרח, אלא בעיקר "זהירים, ריקים, עקשניים ומתרפסים, עבודתו של אמן חרדתי, או כזה של אדם שאינו מסוגל להשאיר חותם".

בשנה שעברה נודע כי הנשיא-בפנסיה לומד ציור. האקר פרץ לחשבון המייל שלו, ופרסם תמונות בהן בוש צייר את עצמו במקלחת. הציורים ההם דווקא זכו לשבחים, במעין פרשנות על כך שבוש מנסה למרק את גופו כדי להסיר את דם הרוגי מלחמת עיראק. לאחר מכן החל בוש לצייר גם כלבים וחתולים.

צפו בתערוכה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully