וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ביטל פגישתו עם אבו מאזן: לא סוכם על שחרור פולארד

שר החוץ האמריקני לא יגיע לרמאללה היום כמתוכנן. במסיבת עיתונאים שכינס בבריסל, התייחס לאיומיו של יו"ר הרשות ואמר: "אף הסכם שעבאס חתם עליו היום אינו קשור לאו"ם"

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ביטל אמש (שלישי) את פגישתו מחר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה. "איננו טסים מחר", הבהיר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית. הגורם הוסיף: "אנחנו בקשר קרוב עם הצוות בשטח".

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
אבו מאזן מאיים בפיצוץ המו"מ: "חתמנו על 15 אמנות בינלאומיות"
בעקבות העסקה: פולארד ויתר על שימוע לגבי שחרורו
לזרז את העסקה: נתניהו שוקל להקדים את ישיבת הממשלה

בתוך כך, קרי התייחס אתמול לקשיים במשא ומתן. "יש כמה דברים שאנו מנסים לפענח בקשר למה שקורה בפועל ומה אפשרי", אמר שר החוץ האמריקני במסיבת עיתונאים בבריסל לאחר פגישה עם שרי נאט"ו. "חשוב להגיד שמוקדם מדי לקבוע היכן הדברים עומדים. התהליך הזה קשה ואמוציונאלי. הוא דורש הרבה החלטות וחלקן בעייתי מאוד מבחינה פוליטית".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, מרץ 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קרי הדגיש כי הוא וצוותו ממשיכים כל העת לשוחח עם ישראל והפלסטינים. "דיברתי עם אנשים רבים בשטח ובאזור ואמשיך לעשות זאת היום", הוסיף. "הצוות שלי ממשיך להיפגש עם הצדדים גם היום".

הוא התייחס לדיווחים על כך שהמרגל ג'ונתן פולארד ישוחרר במסגרת העסקה המתגבשת להארכת המשא ומתן בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים, ואמר: "אני חוזר ואומר כי מוקדם מדי לדבר על תוצאות וכעת לא דובר על שום אסיר. הקבינט בישראל צריך להצביע ולכן אין שום הסכם הקשור לאף אחד. יש הרבה אופציות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"נמשיך בעבודתנו כי זה חשוב לעולם"

המתווך האמריקני התייחס לנאומו של אבו מאזן, שבמהלכו טען כי הפלסטינים חתמו על 15 אמנות בינלאומיות. "אף הסכם שעבאס חתם עליו היום אינו קשור לאו"ם ועבאס הבטיח לי שהוא לא יעשה זאת עד סוף אפריל", אמר. "אני לא מתכוון להיכנס לפרטים הקשורים לפעימה הרביעית, אך הדבר החשוב ביותר הוא להמשיך בתהליך. בסופו של דבר זה קשור לצדדים – ארה"ב מוכנה להיות מגשר בתהליך אך המנהיגים צריכים להחליט ולא אנו. הם צריכים לקבוע את עתידם ואנו נעשה כל מה שנוכל כדי לעשות זאת. הנשיא (אובמה) מוכן ורוצה לעשות את הכול כדי להמשיך, אך הכול תלוי בנכונות המנהיגים. אנו נמשיך בעבודתנו כי זה חשוב לאזור ולעולם. לכל מקום שאני הולך שואלים אותי אם אפשר להתקדם ואני מדגיש כי אפילו היום הצדדים אומרים שהם מוכנים להמשיך".

העסקה המתגבשת צפויה לכלול את שחרורו של פולארד עוד לפני ליל הסדר ואת המשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד 2015. בתמורה לכך, ישראל תסכים לשחרר את מחבלי "הפעימה הרביעית" וכן 400 אסירים נוספים ללא דם על הידיים, רובם צעירים וחלקם נשים, שהיא תקבע את זהותם - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כמו כן, במסגרת העסקה ישראל תסכים להקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות.

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. Nasser Nasser, AP
אבו מאזן חוגג שחרור אסירים ברמאללה/AP, Nasser Nasser

מוקדם יותר אתמול הודיע אבו מאזן כי הפלסטינים החליטו לחתום על 15 אמנות בינלאומיות בתגובה לאי-שחרור האסירים בפעימה הרביעית, שעליה הוסכם במסגרת החזרה למשא ומתן. "נחתום על אמנות עם ארגונים בינלאומיים הנוגעים לנושא האסירים", הודיע אבו מאזן בנאום שנשא ברמאללה, והוסיף: "אם לא ישוחררו האסירים, נפנה מיד ל-63 מוסדות וארגונים בינלאומיים". הפנייה למוסדות הבינלאומיים מהווה הפרה של ההתחייבויות להן הסכימו הפלסטינים במסגרת החזרה למו"מ.

במקביל, יו"ר ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בארצות הברית פטרישיה סמות, הודיעה כי המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד ויתר על השימוע בנוגע לשחרורו שהיה אמור להתקיים אתמול. ויתורו של פולארד, הכלוא מאז 1985, נובע מהסיבה שהוא אינו מעוניין להשתחרר בתמורה לשחרור מחבלים פלסטינים במסגרת העסקה המתגבשת עם ארה"ב והפלסטינים - התנגדות אותה הביע בכמה הזדמנויות בעבר.

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully