וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני בצרפת זכה להישג הגדול בתולדותיו

ממדגמי הבחירות המקומיות עולה כי "החזית הלאומית" בראשות לה פן תנהל ארבע ערים לפחות. הסוציאליסטים שמרו על פריז, אך המפלה הקשה בשאר צרפת כנראה תעלה לראש הממשלה בכיסאו

בחירות מקומיות בצרפת. 23 במרץ 2014. רויטרס
דאגה להיפטר מהסממנים האנטישמיים של המפלגה שירשה מאביה. מארין לה פן/רויטרס

עם נעילת הקלפיות בבחירות המקומיות אמש (ראשון) בצרפת, מסתמן כי מפלגת "החזית הלאומית" של הימין הקיצוני זכתה להישג הגדול ביותר בתולדותיה. המועמדים שהציבה יו"ר המפלגה מארין לה פן צפויים לעמוד בראש 7 ערים לפחות ועוד 4מועצות קטנות. בשבוע שעבר נערך הסיבוב הראשון בבחירות, ומועמד המפלגה סטיב בריוואה כבר זכה בבחירות לראשות העיר הנין-בומון שבצפון-מזרח צרפת.

כשנשאל בסוף השבוע אם הוא מגדיר את עצמו פשיסט, השיב בריוואה: "לא, ואינני איש הימין הקיצוני. עובדה היא – יותר מחצי תושבי העיר הצביעו עבורי. האם כולם נמנים על הימין הקיצוני?". כעת מסתמן שאנשי המפלגה, שחרתה על דגלה את המאבק במהגרים ואת השנאה לגוש האירו, ינהיגו עוד שש ערים לפחות: בזייה, פרג'וז, היינגן, ווילר-קוטרה, בוקר, ו-לה לוק.

הנין בומון הייתה מעוז סוציאליסטי ותיק - ואף קומוניסטי - שהפך את עורו, ו-30 אלף תושביו בחרו לראשונה ראש עיר ממפלגת "החזית הלאומית" של לה פן. כלכלת העיר התבססה על כריית ברזל ופחם, אך ב-15 השנים האחרונות נסגרו בה מפעלים רבים. שיעור האבטלה זינק ל-18% והתושבים שיוועו לסיוע ממשלתי, שבקושי הגיע. על רקע זה בדיוק בחרו התושבים מועמד מהימין הקיצוני. הניצחון בעיר בסיבוב הראשון סייע לסחוף עוד כמה ערים וכפרים בסיבוב השני.

עוד חדשות מהעולם:
הבחירות המקומיות בטורקיה: מפלגתו של ארדואן מובילה
לברוב: "הסנקציות של המערב אינן מכאיבות במיוחד"
נחשפו עדויות ראשונות לתאי הגזים בטרבלינקה

בחירות מקומיות – צרפת, סיבוב שני. 30 במרץ 2014. רויטרס
טוען שאינו נמנה על הימין הקיצוני. סטיב בריוואה שזכה בבחירות בעיר הנין-בומון/רויטרס

את ההישג העצום לטובת "החזית הלאומית" ניתן לזקוף לא מעט גם לשיעור ההצבעה הנמוך: 63% טרחו לבוא לקלפיות. מדובר בשפל של כל הזמנים בבחירות מקומיות. היעדר מועמדים ראויים, הרצון "לרענן" והמיאוס בשתי המפלגות הגדולות – הסוציאליסטים והימין-מרכז – תרמו כל אחד בתורו.

המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד נתפסת כמסואבת, וכזו שאינה מצליחה לזכות בתמיכה רחבה בציבור גם שנתיים אחרי הבחירות הכלליות; מפלגת הימין-מרכז (UMP) עסוקה בקרבות הנהגה מרים, ומתמודדת עם שערוריות פליליות של היו"ר לשעבר, ניקולא סרקוזי.

בשנים האחרונות דאגה מארין לה פן להיפטר מהסממנים האנטישמיים של המפלגה שירשה מאביה, ז'אן מארי לה פן, ומיקדה את מצע הבחירות שלה באיבה לאירופה, בשנאה למוסלמים וברצון להתנער מ"פוליטיקאים מהדור הישן", שלטענתה תורמים לאבטלה. הישגה בבחירות המקומיות מחלץ אותה רשמית מתדמית מפלגת השוליים שדבקה בה, וממקם אותה – לפחות לשנים הקרובות – ככוח הפוליטי השלישי בגודלו, אם לא יותר מזה, בצרפת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. מחוז קורז, צרפת, ינואר 2014. רויטרס
רק 19% מרוצים מתפקודו. הנשיא הולנד/רויטרס

תוצאות הבחירות מהוות מהלומה קשה לנשיא צרפת הולנד. כדי להתאושש מהן מבלי לצנוח עוד יותר במעמדו – רק 19% מהציבור מרוצים מתפקודו – יהיה עליו, ככל הנראה, לפטר את ראש הממשלה ז'אן מארק אירו. ראש הממשלה הצרפתי נחשב למנהל מצוין, אך גם לדמות לא אהודה בציבור, ולמוציא לפועל של מדיניות המיסוי הקשה שהנשיא אינו מצליח עדיין לוותר עליה.

בחירות מקומיות – צרפת, סיבוב שני. 30 במרץ 2014. רויטרס
ראשת העיר הראשונה של פריז. אן אידלגו/רויטרס

כמה שמות הועלו ברשימת המחליפים האפשריים, כשהמסקרן שבהם הוא ראש העיר פריז, ברטראן דלנואה, שיעביר בקרוב את תפקידו לסגניתו, אן אידלגו. שם נוסף הוא זה של שר הפנים הפופולרי, מנואל ולס.

נקודת האור היחידה עבור הסוציאליסטים היא שימור שלטונם בפריז. תושבי הבירה בחרו באן אידלגו להיות ראשת העיר הבאה. היא נבחרה בפער קטן על פני נציגת הימין-מרכז, נטלי קוסיוסקו-מוריזה, אחרי תוצאה הפוכה בין השתיים בסיבוב הראשון בשבוע שעבר. זו תהיה הפעם הראשונה שאישה תעמוד בראש הבירה הצרפתית.

(עדכון ראשון: 23:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיירי המגזין "שרלי הבדו" הציגו את ערי צרפת ככבשים המתחרות זו בזו, מי תהיה הראשונה להישחט בידי לה פן./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully