וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג השופט הירדני בגבול: נפתחה חקירת מצ"ח

30.3.2014 / 19:18

ב-9 ימים בלבד נהרגו שלושה פלסטינים מאש צה"ל, בתקריות שהוגדרו "לא לחימתיות". התחקירים הראשוניים העלו סימני שאלה על התנהלות החיילים, וכעת הם עלולים לעמוד בפני אישום

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

(הנשיא פרס מתנצל על מות השופט הירדני)

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה היום (ראשון) למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לפתוח בחקירה פלילית נגד החיילים שהיו מעורבים בשלושה מקרים שבהם נהרגו פלסטינים מאש צה"ל, בתקריות שלא היו חלק מלחימה. שלושת המקרים אירעו החודש, בהפרש של ימים ספורים זה מזה. אחד מהם הוא הרג השופט הירדני זאיד זעיתר במעבר אלנבי, אירוע שהוביל לזעם ולמהומות בירדן וכן להתנצלות רשמית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

עוד בוואלה! חדשות
צפע באורך 1.3 מטר נלכד בדירה בצפון תל אביב
החברות לא הוזמנו לחתונה - והחליטו לנקום בכלה
האמא מתה כדי להציל את בתה התינוקת

רצף המקרים התחיל ב-10 במרץ, אז נורה למוות זעיתר בן ה-38 מאש חיילי פיקוד העורף שאבטחו את מעבר הגבול בין ירדן לישראל. מבירור המקרה עלה כי הוא היה בדרכו לבקר את בני משפחתו בגדה המערבית. גורמי צבא הבהירו מיד אחרי האירוע כי לפני שנורה, תקף זעיתר חיילים, צעק "אללה אכבר" וניסה לחטוף נשק מחייל. הם ציינו כי קודם לירי הקטלני, ירו החיילים באוויר לאות אזהרה. אלא שבניגוד לכך, התעקשו בני משפחתו שיקירם נורה ללא סיבה. התחקיר הראשוני שערכו גורמי הביטחון העלה תהיות רבות אודות טענות החיילים שבמעבר הגבול.

הזעם הפלסטיני על ההרג המיותר, לטענתם, גבר באותו יום כשבמקרה אחר נהרג מאש צה"ל סאג'י דרוויש סמוך לבית אל. החיילים אמרו אז כי דרוויש יידה לעברם אבנים במהלך הפרת סדר, אך גם התחקיר הזה העלה סימני שאלה אודות ההחלטה לפתוח באש חיה לעברו. הרג השניים, כך לפחות לפי הג'יהאד האיסלאמי, היה אחת הסיבות לסבב ההסלמה האחרון, במהלכו נורו מרצועת עזה לישראל יותר ממאה רקטות.

המקרה האחרון אירע ב-19 במרץ, אז נורה למוות יוסף אבו עכר בדרום הר חברון על ידי כוח צה"ל. בשלושת המקרים, כאמור, מות הפלסטינים לא היה במהלך לחימה – והחומר החקירתי בעניינם הועבר לעיונו של הפרקליט הצבאי הראשי, וזה הורה על חקירה. עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית, וזו תחליט אם להגיש כתבי אישום.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully