וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בוחרת נשיא חדש: ההצבעה - בסוף חודש מאי

אחרי חודשים ארוכים של חוסר ודאות, פורסם היום כי ההצבעה תיערך בשני סבבים ב-26 וב-27 במאי. שר ההגנה לשעבר סיסי צפוי לזכות ברוב גדול ולהתמנות לנשיא הרביעי ב-3 שנים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הבחירות לנשיאות מצרים ייערכו בסוף חודש מאי. ועדת הבחירות המרכזית בקהיר הודיעה הערב (ראשון) כי ההצבעה תתקיים בשני סבבים, ב-26 וב-27 במאי - בימים שני ושלישי.

מועמדים יוכלו להירשם ממחר עד 20 באפריל. אזרחי מצרים המתגוררים בחו"ל יצביעו ב-19-15 במאי. במידת הצורך, סיבוב שני ייערך ב-17-16 ביוני.

המועמד הבולט ביותר לזכות בתפקיד הנשיא הוא עבד אל-פתאח א-סיסי.פילדמרשל סיסי התפטר בשבוע שעבר מתפקיד שר ההגנה, ופתח רשמית את קמפיין הבחירות שלו. הוא צפוי להיות הנשיא הרביעי ב-3 שנים, אחרי חוסני מובארק, מוחמד מורסי ועדלי מנסור. שניים מהם - מובארק ומורסי - נמצאים כעת בכלא.

הודעתו הצפויה של סיסי, בן 60, הגיעה אחרי חודשים ארוכים של שמועות בעיתונות הערבית על התפטרותו. שופרי השלטון במצרים סירבו לאשר את הדיווחים הללו, ככל הנראה ברקע המתיחות הביטחונית במדינה.

לקריאה נוספת
סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים
האם מנהיג "האחים המוסלמים" ותומכיו יוצאו להורג?

יושבי בית קפה בקהיר מאזינים לנאומו של שר ההגנה המתפטר עבד אל-פתאח סיסי. 26 במרץ 2014. רויטרס
תושבי בית קפה בקהיר צופים בהודעת ההתפטרות של סיסי, בשבוע שעבר/רויטרס

בסוף השבוע שאחרי הודעתו של סיסי, נהרגו לפחות שישה בני אדם בעימותים בקהיר במהלך הפגנות האחים המוסלמים. חברי התנועה, האסורה בחוק, מחו על כך שמאות מאנשיהם נידונו למוות.

סיסי זוכה לאהדה רבה בקרב אזרחי מצרים. בחודש יולי שעבר, הוא הדיח את הנשיא מוחמד מורסי - הנשיא הראשון שנבחר לתפקיד בבחירות דמוקרטיות. בתקופה האחרונה עשה סיסי מאמצים רבים כדי לפנות לקהל רחב ככל הניתן בציבור – חילונים ודתיים אדוקים כאחד.

בהצהרה הטלוויזיונית שבה הודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, אמר סיסי: "אני עומד לפניכם במדי הצבא שלי בפעם האחרונה, שכן החלטתי לפרוש מתפקידי כשר ההגנה. כל חיי הייתי חייל של המולדת הזאת, מילאתי את חובתי כדי למלא את שאיפותיה, וכך אמשיך לעשות. זהו רגע משמעותי ביותר עבורי.

"השנים האחרונות בהיסטוריה של עמנו הוכיחו כי איש לא יכול להפוך לנשיא מצרים בניגוד לרצון העם וללא תמיכתו", המשיך סיסי. "איש לא יכול להכריח את המצרים להצביע לנשיא שאינם רוצים בו. לפיכך, אני עומד בפניכם בענווה ומצהיר על כוונתי להתמודד לנשיאות הרפובליקה הערבית של מצרים. רק תמיכתם תעניק לי את הכבוד הגדול הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים במהלך פיזור הפגנה באוניברסיטת אל-אזהר. קהיר, 30 במרץ 2014. רויטרס
שוטרים במדים לפיזור הפגנות, הבוקר באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully