וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על הבקשה לדחות הכרעת הדין: שיא של זיהום ההליך

עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר הגיבו על בקשת הפרקליטות שהוגשה לנוכח הסכם עד המדינה עם זקן: "נדמה כי נשתכח השלב המתקדם של המשפט. כשבאולמרט מדובר, הלא ייאמן – יסופר"

מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, באמצעות עורכי דינו אלי זהר ורועי בלכר, שלח היום (ראשון) תגובה לבית המשפט על בקשת הפרקליטות לדחות את הכרעת הדין בתיק הולילנד, לאחר שראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, חתמה עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה.

אהוד אולמרט בכנס בנושא הסיקור התקשורתי המשתנה של מלחמה וטרור. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
אולמרט/יואב דודקביץ'

עורכי דינו של אולמרט התייחסו בראש ובראשונה לשלב המתקדם שבו נמצא המשפט, שלדבריהם היה השיקול שהניע את הפרקליטות לא לחתום עם זקן על עסקת טיעון. שיקול נוסף ומשני היה ראיות תומכות. "נדמה כי נשתכח מהמאשימה השיקול הראשון במעלה אותו הציגה לבית הדין הגבוה לצדק והוא השלב המתקדם. שיקול ראשון במעלה זה יפה שבעתיים כיום, כאשר אנחנו מצויים יום לפני הכרעת הדין. לעניין הראיות – הרי שלטענת עורכי דינו של אולמרט אינן מתייחסות כלל לאישומים נשוא ההליך הזה, אלא לחקירה חדשה".

עוד כתבו עורכי דינו של אולמרט בתגובתם כי לפי הנחיית פרקליט המדינה שי ניצן, בתום פרשת התביעה תיעשה השלמת חקירה רק במקרים בהם ההשלמה הכרחית לניהול ההליך המשפטי. אולמרט עצמו, כך נטען, מוכן להיחקר "אך לא תחת סד זמנים בעייתי שכזה". הם סיכמו באומרם כי מדובר ב"שיא חדש של זיהום ההליך הפלילי". לדבריהם, "טרם נתקלנו במצב בו עמיתיו של בית המשפט אשר ישבו עמו על כס השיפוט אך לאחרונה משיאים לבית המשפט עצות כיצד לנהוג בבקשה התלויות להכרעתו, אך כאשר במר אולמרט מדובר, הלא יאומן – יסופר".

עוד על הולילנד:
השופט יחליט: האם מחר יוכרע הדין בתיק הולילנד?
לאחר ההסכם עם זקן: מה האפשרויות של אולמרט?
נחתם הסדר עם שולה זקן; אולמרט: "שערורייה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
הפרקליטות ביקשה דחייה בהכרעת הדין כדי לאפשר לה למסור עדות נוספת. זקן/יותם רונן

לאחר שישמע את תגובות שני הצדדים, צפוי היום השופט דוד רוזן להחליט אם לדחות את הכרעת הדין. הפרקליטות ביקשה לדחות את ההכרעה בעניינם של זקן ואולמרט בלבד, זאת במטרה לאפשר לה לזמן את זקן למסור עדות נוספת בעוד שבועיים. כמו כן, ביקשה הפרקליטות מהשופט לאשר למשטרה לזמן את אולמרט לחקירה בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחת עד בנסיבות מחמירות והטרדת עד, זאת לפני שזקן מוסרת את עדותה בנושא – אישור הנדרש מבית המשפט לנוכח העובדה שאולמרט הוא בחזקת נאשם במשפט פלילי.

אם הכרעת הדין בתיק תתקיים במועדה, עוד בטרם יתחיל השופט לקרוא את הכרעת הדין, יבקשו ככל הנראה נציגי הפרקליטות, בשיתוף סנגוריה של זקן, להגיש לבית המשפט את הסדר הטיעון שנחתם בצירוף כתב אישום מתוקן. השופט רוזן יצטרך להחליט אם לאשר אותו. בהתאם להסדר הטיעון, לפי שעה צפויה הפחתה בחומרת אישומי השוחד שבהם עתידה זקן להודות, מחיקת הסעיף על הלבנת הון, הטלת קנס וחילוט כספים שיש לכאורה ברשותה, שקיבלה לא כדין.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully