וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הקברניט המלזי: "הוא היה מבולבל ואבוד"

הרשויות במלזיה חקרו את בני משפחתו של זהארי אחמד שאה, החשוד שריסק את המטוס במכוון, והם סיפרו על מצבו הנפשי המעורער בשבועות שקדמו לטיסה: "הוא לא היה האב שהכרתי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד שהחיפושים אחר מטוס "מלזיה איירליינס" עדיין נמשכים באוקיינוס ההודי ללא הצלחה שלושה שבועות לאחר היעלמותו, בני משפחתו של הקברניט, זהארי אחמד שאה, מספקים פרטים נוספים על אודות המצב הנפשי שבו היה שרוי לכאורה בתקופה שקדמה להתרסקות.

רעייתו של שאה בן ה-53, פאיזה חאנום מוסטפא חאן, ובתו, עאישה, סיפרו לחוקרים במלזיה כי הוא היה בסערת רגשות בשל העובדה שבני הזוג עמדו להתגרש בתום 30 שנות נישואים. בדברים שצוטטו ב"דיילי מייל" הבריטי, סיפרו השתיים כי הוא היה מכונס בתוך עצמו ודעתו הייתה מוסחת בשבועות שלפני הטיסה, שיצאה מקואלה לומפור בדרכה לבייג'ינג ועקבותיה נעלמו. כיוון החקירה המרכזית הוא שמישהו, ככל הנראה אחד הטייסים, ריסק את המטוס במכוון.

רעייתו של הטייס סיפרה לחוקרים כי במהלך השבועות הללו הפסיק בעלה לדבר איתה והסתגר לבדו בחדרו. לדבריה, הוא היה נסער וסבל מ"עצבים מרוטים". על פי הדיווח, פאיזה התפרקה כמה פעמים במהלך חקירתה, שנמשכה יותר מארבע שעות. היא התקשתה לקבל את האפשרות שבעלה היה מעורב בריסוק מכוון של המטוס, שעליו היו 239 נוסעים וחברי צוות. "הוא היה מרוחק וקשה להבנה", היא אמרה לחוקרים.

עוד על היעלמות המטוס:
אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש
שרידי המטוס המלזי? "נמצא עצם כחול באוקיינוס ההודי"
הוסט אזור החיפושים אחר המטוס: עוד 10 עצמים זוהו

חברו של הקברניט: "לא מאמין שהוא חטף המטוס". רויטרס
"היה מרוחק וקשה להבנה". זהארי אחמד שאה/רויטרס

בתו עאישה בת ה-28 סיפרה על שיחת הטלפון האחרונה בין השניים, וטענה כי בקושי זיהתה את האדם בצדו השני של הקו. "הוא לא היה האב שהכרתי. הוא נשמע מבולבל ואבוד, בעולם משל עצמו", סיפרה הבת. היא סיפרה שאביה שוחח עמה על הבעיות בנישואיו ועל כך שהוא לא חושב שהוא ופאיזה יצליחו להתפייס. הוא אף שאל אותה איך תרגיש אם הם יתגרשו. עאישה טענה כי ניסתה לשכנע את אביה להיעזר בחכמי דת איסלאמיים אך אביה דחה את ההצעה.

היא עוד סיפרה כי הוא היה מתוסכל מכך שמנהיג האופוזיציה הפרו-דמוקרטי אנוואר איברהים, נשלח לכלא לחמש שנים רק כמה שעות לפני הטיסה. למרות המצב הנפשי שתיארה, טענה הבת לפני החוקרים כי אינה מאמינה שהוא עומד מאחורי היעלמות המטוס. "אני לא מאמינה שהוא אי פעם היה מעמיד את חיי הצוות והנוסעים בסכנה", היא התעקשה בעדותה. גם בנו אחמד מסר עדות לרשויות במלזיה, ואמר שבקושי שוחח עמו בשבועות שלפני הטיסה, אף שגר אתו תחת אותה קורת גג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס אוסטרלי נוחת בעיר פרת' לקראת השתתפותו בחיפושים אחר המטוס המלזי, 29 במרץ 2014. רויטרס
אחד ממטוסי החיפוש שב בידיים ריקות/רויטרס

בינתיים, בשעות האחרונות התחדשו החיפושים אחר שרידי המטוס, אולם על פי הרשויות באוסטרליה, ייתכן שמזג אוויר סוער יפגע במאמצים. עשרה מטוסים ממדינות שונות פועלים באזור החיפוש, המשתרע על פני 319 אלף קילומטרים רבועים ממערב לפרת' שבאוסטרליה. כמו כן, שמונה ספינות הצטרפו היום לחיפושים, ובהן אחת המצוידת בגלאי "קופסאות שחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully