וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי המטוס המלזי? "נמצא עצם כחול באוקיינוס ההודי"

28.3.2014 / 16:40

העצם נמצא באזור החיפושים ולדברי טייס מטוס הסיור, "זה נראה מבטיח". מוקדם יותר הודיעו הרשויות באוסטרליה כי זוהו עצמים חשודים על ידי מטוס חיל האוויר של ניו זילנד

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

עצם כחול נמצא צף בין גלי האוקיינוס ההודי, באזור החדש שהוגדר לחיפוש אחר המטוס המלזי שנעלם לפני כשלושה שבועות - כך דווח היום (שישי) ב"טיימס" הבריטי. עוד דווח, כי מטוס החיפוש הנמיך טוס כשהגיע לאזור החיפוש והיה בגובה של 150 מטר בלבד מעל פני הים. ארבעת אנשי הצוות האמונים על ניסיון הזיהוי הודיעו מיד כי הם רואים שברים בים.

מוקדם יותר, הרשויות באוסטרליה הודיעו היום כי מטוס חיפוש זיהה עצמים. רשות הים והביטחון של אוסטרליה, הודיעה טרם הדיווח האחרון כי היא ממתינה לקבל תצלומים של עצמים ממטוס חיל האוויר של ניו זילנד, הנמצא בדרכו חזרה לבסיס. עדיין יש צורך לאשר את התצפית החדשה באמצעות ספינות, וזה צפוי לפי הרשות לקרות רק מחר. עד כה, העצמים שאותרו בים ויוחסו למטוס נפצו רק בתצלומי לוויין.

"נדמה שהגענו לאזור בו נמצאים השיירים", הודיע אחד מהאחראים על החיפוש ברשת הקשר של המטוס. אף שיש סיכוי שמדובר בשברי טיסת 370, טייס המטוס רוב שירר הוסיף: "זה יום די מתסכל". "אנחנו מחפשים את הראייה החותכת שקושרת את העצמים האלה לטיסה שנעלמה, אבל כל מה שאנחנו רואים זה חלקים קטנים שצפים פה במים". הוא אכן הביע מידה של אופטימיות בעקבות זיהוי השבר הכחול ואמר: "זה נראה מבטיח".

"היו הרבה עצמים, אבל אנחנו לא יודעים אם הם שיירי המטוס, או אם אלה סתם דברים שנזקרו למים על ידי סירת דיג או כלי שיט אחר. לזה אני מתכוון כשאני אומר שאנחנו עדיין מחפשים את אותה ראייה ודאית".

הודות למזג האוויר הבהיר והים השטוח, הצליח הצוות לזהות 14 עצמים. אותו פאנל כחות הוערך בכארבעה מטרים רבועים – והוא נקלט היטב במצלמות שהותקנו בגחונו של מטוס החיפוש.

הלילה הודיעו הרשויות באוסטרליה כי אזור החיפושים אחר המטוס הוסט כ-1,100 קילומטר צפונה בעקבות "קצה חוט חדש ואמין" שהתקבל מצוות החקירה הבינלאומי במלזיה. גורמים אוסטרליים הסבירו שההחלטה התקבלה בעקבות מידע שלפיו המטוס "טס מהר יותר משהוערך בעבר, מה שגרם לצריכת דלק מוגברת ולקיצור המרחק האפשרי".

עוד על היעלמות המטוס:
המטוס המלזי: "מתחזק החשד שהטייס גרם להתרסקות"
קרובי הנספים מהמטוס קיבלו את בשורת המוות בסמס
ראש ממשלת מלזיה: "המטוס התרסק. אין ניצולים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
מטוס חיפוש אוסטרלי/רויטרס

שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, הסביר כי בשל הסחף באוקיינוס, אזור החיפוש החדש הזה עדיין יכול להלום את העצמים הפוטנציאליים שזוהו בתצלומי לוויין שונים במהלך השבוע האחרון. "מגוון העצמים הפוטנציאליים והקושי לזהות אותם מראה כמה החקירה הזאת מורכבת", הוא הוסיף.

במקביל, לוויין יפני זיהה כעשרה עצמים חשודים שייתכן ששייכים למטוס המלזי. סוכנות הידיעות היפנית "קיודו" ציטטה מקורות בממשלת יפן שאמרו כי העצמים, שצורתם מרובעת, אותרו במרחק של כ-2,500 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פרת' שבאוסטרליה, באזור שבו כבר אותרו עצמים על ידי לוויינים של מדינות אחרות.

לאחר שנותחו תצלומי הלוויין, עדכן הקבינט היפני את מלזיה במידע החדש. ההערכה היא שאורכו של העצם הגדול ביותר מבין העצמים שצולמו הוא כשמונה מטרים ורוחבו כארבעה מטרים. מומחים יפנים מעריכים בסבירות גבוהה שמדובר בשרידי המטוס של חברת "מלזיה איירליינס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצמים שנצפו בלוויין של תאילנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז נעלם, איתרו לוויינים של כמה מדינות עצמים שעל פי החשד שייכים למטוס הבואינג 777. אתמול דווח כי לוויין תאילנדי איתר 300 עצמים צפים באוקיינוס ההודי. את העצמים איתר לוויין המשמש את סוכנות החלל של תאילנד לצרכים אזרחיים, במרחק של כ-200 קילומטר מהאזור שבו נערכים החיפושים אחר המטוס. העצם הגדול ביותר שאותר במים הוא ברוחב 15 מטרים, ורוחבו של הקטן ביותר - שני מטרים.

ביום רביעי הודיעה ממשלת מלזיה כי קיבלה תצלומי לוויין אחרים, שבהם נראים 122 עצמים החשודים כשברי המטוס. לדברי השר חוסיין, התצלומים נמסרו לקואלה לומפור מממשלת צרפת. "מדובר בקצה החוט האמין ביותר שהתקבל עד כה", אמר חוסיין, אך הבהיר כי "לא ניתן לקבוע אם מדובר בעצמים השייכים לטיסה 370". זאת, לאחר שגם לוויינים של סין ואוסטרליה איתרו עצמים החשודים כשרידי המטוס.

עדכון ראשון: 13:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully