וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לחייהם של שני עצירים פלסטינים השובתים רעב

העצירים המנהליים, וואחיד אבו מאירה ואמיר אלשמס, שובתים רעב מזה 76 יום במחאה על מעצרם. לאחר 30 יום אושפזו בבתי חולים - שם המשיכו בשביתה. חשש ממהומות אם מצבם יוחמר

ואחיד אבו מאירה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"נשקפת סכנה מיידית לחייו". אבו מאירה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

ברשות הפלסטינית דיווחו אתמול (רביעי) כי נשקפת סכנה מיידית לחייו של העצור המנהלי אבו מאירה וואחיד השובת רעב מזה 76 ימים. הידרדרות נוספת חלה גם במצבו של העצור המנהלי אמיר אלשמס השובת רעב גם הוא. לאחר 30 ימי שביתת רעב ובהתאם למצבם הרפואי, הוחלט להעביר את העצורים לבתי חולים - אלא שגם במהלך אישפוזם המשיכו השניים לשבות רעב. "כל שובת רעב מעל 30 יום מוגדר על ידינו כמי שנמצא בסכנת חיים, ועל כן הם אושפזו בבתי החולים למעקב", אמר לוואלה! חדשות גורם רשמי בשב"ס.

עוד בוואלה! חדשות:
הסוהר שנפצע בכלא: ”אחי המת ביקש שאשאר חי”
"בלקהוק" של צה"ל ביצע נחיתת חירום בשטחי הרשות
דפנות בטון וקווי חשמל: כך נראית מנהרת הטרור שצה"ל חשף

השניים מאושפזים בבתי החולים וולפסון שבחולון ובשיבא שבתל השמור תחת אבטחה כבדה של אנשי שב"ס. לפני כשלושה חודשים הודיעו השניים כי הם פותחים בשביתת רעב עד אשר תחליט ישראל לשחררם מהמעצר.

הלווייתם של שלושת הפלסטינים שנהרגו מאש ימ"מ בג'נין, מרץ 2014. רויטרס
חשש שהחמרה במצבם תביא לתסיסה ברחוב הפלסטיני. ג'נין, השבוע/רויטרס

ואחיד ואלשמס נעצרו לפני מספר חודשים על ידי צה"ל והועברו לידי שב"ס. במערכת הבטחון טענו כי השניים נעצרו משום שעסקו בפעילות טרור.

החשש של השב"ס הוא שהחמרה נוספת במצבם הרפואי של השניים עשויה להביא להתפרצויות אלימות בבתי הכלא הביטחוניים כמו גם ברחוב הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully