וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בנושא האסירים: "שב"ס לא ערוך לשחרור"

בסוף החודש אמורה לצאת לפועל הפעימה הרביעית של שחרור האסירים הפלסטינים, אולם נציגת שב"ס סיפרה בוועדת הפנים: "אין הוראה מהממשלה, אין שמות". ח"כ רגב: "לבטל את השחרור"

מירי רגב. נועם מושקוביץ
"לא לשחרר אסירים ביטחוניים כחלק ממחווה". ח"כ רגב/נועם מושקוביץ

ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בהיערכות הרשויות לשחרור האסירים הפלסטינים - במסגרת הפעימה הרביעית שאמורה לצאת לפועל בסוף החודש. כדי להעיד על כך שהמהלך לא הבשיל סופית סיפרה בדיון נציגת השב"ס כי טרם התקבלו הרשימות של המשוחררים מהדרג המדיני. "אין רשימות, ואין מועד לשחרור", אמרה הנציגה והסתייגה: "אנחנו יודעים שאמור להיות שחרור במרץ, ולא קיבלנו שום הוראה אחרת". לדבריה, נכון לעכשיו שב"ס לא ערוך לשחרור של אף אסיר ביטחוני פלסטיני.

עוד בנושא
פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט נתפס בדרכו לפיגוע
אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"
ארה"ב על שחרור האסירים: "צעד קשה, אך הכרחי"

שחרור 26 המחבלים האחרונים מבין 104 האסירים הוותיקים אותם הוסכם לשחרר מהכלא הישראלי כחלק מההבנות בכניסה למו"מ עם הפלסטינים בשנה שעברה - עורר סערה בקואליציה נוכח הדשדוש במגעים. לאחרונה אף איים סגן שר הביטחון ח"כ דני דנון שיתפטר מהממשלה אם הפעימה הרביעית תצא לפועל.

"אני נגד שחרור אסירים ורוצחים מתועבים, ואני קוראת לראש הממשלה לא לשחרר אסירים ביטחוניים כחלק ממחווה לאבו מאזן שהוא מזמן לא פרטנר לשלום ובטח לא למו"מ", אמרה בפתח הדיון יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב. היא התייחסה גם לפרסום הבוקר לפיו ישראל מתנה את שחרור האסירים בכך שארה"ב תשחרר את המרגל הישראלי הכלוא ג'ונתן פולארד. "אין להתנות את שחרורו של פולארד בשחרור מחבלים. אם בכל זאת תחליט ממשלת ישראל לשחרר רוצחים אזי נכון יהיה לשחרר גם רוצחים יהודים שרצחו על רקע לאומני, וראוי שארצות הברית תשחרר גם את פולארד".

"עמדתי האישית בעבר, בהווה ובעתיד הייתה ונשארה ששחרור מחבלים אינו ערכי ולא תורם לשום דבר", הוסיף ח"כ דוד צור (התנועה).

בנוגע לקריטריונים לפיהם הוחלט מי ישוחרר השיבה נציגת גורמי הביטחון בדיון כי השיקולים נקבעים על פי הדרג המדיני. "אני לא יכולה לספר מהם הקריטריונים שנשלחו מלשכת ראש הממשלה, והם לא יידונו בפורום הזה".

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
הפלסטינים חוגגים את שחרור האסירים בפעימה הקודמת בסוף דצמבר/טלי מאייר

הדיון בנושא שהובא היום לוועדת הפנים העלה הסתייגויות לא רק מחברי הכנסת אלא גם מנוכחים נוספים, בהם בני משפחות שכולות. אליחי בן ישי, אחיה של רות פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר עם בעלה ושלושת ילדיה סיפר על התחושה הקשה של נפגעי הטרור, ערב שחרור מחבלים.

"המוסר הפשוט נרמס עד כדי עפר וחוסר ההיגיון של מנהיגנו ושל תומכי שחרור האסירים מגיע גם אל העם. יש ניסיון להפוך את הדיון על שחרור אסירים מדיון ערכי לדיון פוליטי הקשור להקפאות בנייה וכולי. אסור לשחרר מחבלים, שכן זה דבר הנוגד את המוסר ואנו זועקים את זעקתנו היום. חלק מהגלגל שנכנסנו אליו נובע מכך שלא הרגו את המחבלים מלכתחילה".

שרה ציוני, ממנהיגות המחאה נגד שחרור האסירים, ומתנועת הימין "ישראל שלי" הלינה בדבריה על ה"היכנעות" של ראש הממשלה, לדבריה. "נתניהו נכנע פעם אחר פעם לשחרור המחבלים. הזיכרון של הציבור לא נשחק – ולראייה, בסקר בו נשאלו הישראלים מה הכישלון הכי גדול של הממשלה, במקום השני הגיע שחרור המחבלים, לפני מחאת הדיור", אמרה. "אני מקווה שחברי הכנסת יתעשתו ויבינו שמדובר בדבר לא נכון. אנחנו לא נשתוק ונמשיך לא לשתוק – גם דרך האינטרנט וגם בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully