וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הג'ירף: גן חיות דני המית 4 אריות בריאים

אותם אריות שאכלו את מריוס, הג'ירף שהומת כי היה "מיותר", הומתו שלשום כדי לפנות מקום לזכר שיגיע ויזדווג עם הנקבות בגן החיות בקופנהגן. "היה הורג אותם בהזדמנות הראשונה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סערה בקרב חובבי החיות בעולם: חודש וחצי בלבד אחרי שהרג את הג'ירף מריוס, גן החיות הדני המית שלשום (שני) ארבעה אריות בריאים לחלוטין - שניים מהם גורים - בשל החשש שזכר חדש שיגיע לגן החיות עלול להרוג אותם בעצמו. כל האריות היו בני אותה משפחה.

עוד בוואלה! חדשות:
"כל העולם יתלהב": כשבגין אישר את הסכם השלום עם מצרים
דיווח: צפון קוריאה שיגרה שני טילים בליסטיים
”צה”ל הרג מבריחים ממצרים לעזה ששטו בסירות”

האריות - שניים בני עשרה חודשים ושניים בוגרים, ככל הנראה אבותיהם של הגורים, הומתו על ידי גן החיות בטענה כי האריה החדש, שיגיע בימים הקרובים, "יהרוג אותם ברגע שתינתן לו ההזדמנות". האריה ה"חדש" נועד להזדווג עם שתי הלביאות של הגן, שהגיעו לבגרות, ולהקים עמן להקת אריות חדשה.

"בגלל הגאווה והמבנה החברתי של האריות, גן החיות נאלץ להרדים שני אריות מבוגרים ושני גורי אריות, שלא היו גדולים מספיק כדי להגן על עצמם", נמסר מדוברות הגן. הדובר הוסיף כי האריות הומתו לאחר שגן החיות נכשל במציאת בית עבורם.

האריה, אחד מהטורפים הגדולים ממשפחת החתוליים ומהגדולים במשפחה זו, מוגדר על ידי איגוד השימור העולמי
(IUCN) כחיה שנמצאת בסכנה, ברמת "פגיע" (Vulnerable) - רמה אחת מעל "בסכנת הכחדה". על רקע סטטוס זה, לא ברור האם לפני ההמתה נעשו המאמצים הראויים למצוא להם גן חיות חלופי או נשקלה ברצינות האפשרות לשחררם בטבע - כפי שנשקל עם הג'ירף - חיה שאינה נמצאת בסכנה.

הקמפיין לא עזר: מריוס הג'ירף הומת ביריה. צילום מסך
הריגתו של הג'ירף מריוס בפברואר לעיני קהל. הקמפיין להצלתו לא עזר/צילום מסך

בעוד שהריגתו של הג'ירף בוצעה בפברואר לפני קהל, ארבעת האריות הומתו בחשאי. "לא כל החיות שלנו מומתות בפני קהל", נימק הדובר את הצעד. מנכ"ל הגן, סטפן סטראדה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "גן החיות מוכר בכל העולם בשל עבודתו עם האריות, ואני גאה בכך שקבוצת צאצאי גן החיות תיצור כעת להקת אריות חדשה".

מנהל המחלקה המדעית בגן, בנט הולסט, קיבל איומים על חייו לאחר שהחליט להמית את הג'ירף בן השנה וחצי בחודש פברואר. מריוס נורה למוות באקדח הלם, הופשט מעורו ובותר לחתיכות שהושלכו למאכל האריות לעיני סקרנים. המעשה זעזע חובבי חיות רבים ברחבי העולם, שלפני המעשה חתמו על עצומה באינטרנט להצילו. גן החיות אמר אז כי לא הייתה לו ברירה אלא למנוע את הגעתו של הג'ירף לבגרות. "עשינו את הדבר הנכון", אמר הולסט.

הג'ירף הומת בזמנו כי הוגדר "מיותר" עבור אוכלוסיית החיות המקומית והיה חשש כי יגיע לבגרות ויזדווג עם בנות משפחתו - דבר שנאסר על ידי תקנות האיחוד האירופי בשל רצון להימנע מרבייה של "קרובים".

עוד נאמר אז כי טרם ההמתה של מריוס נבחנו כל החלופות, ושאף אחד מהגנים שהציע לקלוט את הג'ירף לא נמצא מתאים. ה-BBC דיווח כי מדי שנה מומתים בין 20 ל-30 בעלי חיים בגן החיות של קופנהגן מסיבות שונות. עם זאת, יש לציין כי הריגת חיות בשבי אינה תופעת ייחודית לגן הדני והיא מתבצע ברוב גני החיות באירופה כדבר שבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully