וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג "האחים המוסלמים" ומאות מתומכיו יוצאו להורג?

25.3.2014 / 10:52

אתמול גזר שופט מצרי עונש מוות על 529 מחברי התנועה האיסלאמיסטית, והיום נשפטים 683 נוספים, בהם "המדריך הכללי" מוחמד בדיע. כיצד ההחלטה תשפיע על הנשיא לעתיד, א-סיסי?

תומכי האחים המוסלמים מפגינים בקהיר. 24 במרץ 2014. AP
תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים אתמול בקהיר/AP

במצרים נפתח הבוקר (שלישי) עוד משפט המוני נגד חברי תנועת "האחים המוסלמים", המוגדרת ארגון טרור, ו-683 נאשמים מחבריה עומדים לדין בגין רצח וחבלה. אחד הנאשמים הוא מוחמד בדיע, מנהיג התנועה, המכונה "המדריך הכללי". רק 60 מהנאשמים נוכחים בבית המשפט, והיתר נשפטים בהיעדרם. עורכי הדין החרימו את הדיון.

כתב האישום ההמוני מתייחס למהומות האלימות שפרצו בקהיר בחודש אוגוסט 2013, אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. כוחות הביטחון הסתערו על מחנות המפגינים בבירה המצרית ומאות בני אדם נהרגו בעימותים בין הצדדים. אנשי "האחים המוסלמים" העומדים למשפט מואשמים ברצח קצין משטרה, בניסיון רצח של עוד שני קצינים, ובהסתערות על תחנת משטרה.

חדשות נוספות בוואלה!
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון
"שריפת ספרים מודרנית": ארדואן ישתיק את מתנגדיו?
שר התעמולה של פוטין מאיים על ארה"ב בנשק גרעיני

מנהיג "האחים המוסלמים" , מוחמד בדיע, עצור בתחנת משטרה בקהיר. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, בעת מעצרו בשנה שעברה/רויטרס

אתמול גזר שופט עונש מוות על 529 חברים אחרים ב"אחים המוסלמים". הפסיקה ניתנה בתום שני דיוני בזק ועוררה זעם עצום ברחוב המצרי. גזר הדין עבר לאישור המופתי הגדול של מצרים, שעשוי לבטלו מחשש לליבוי המהומות ברקע הבחירות לנשיאות. עורכי הדין של המורשעים אמרו כי בכוונתם לערער, ולדבריהם, הראיות במשפט היו מפוברקות, ולא ניתנה להם אפשרות להשמיע טיעונים כלשהם בפני השופט.

תנועת "האחים המוסלמים" הגיבה בזעם לפסק הדין שנמסר אתמול לפעיליה, והודיעה כי הרשויות "עשו שימוש בבית המשפט לביצוע פעולת השמדה המונית". בהצהרה שנמסרה לעיתונות, אמר דובר התנועה כי "גזר דין זה רק ישלהב את האחים להמשיך לפעול למען הפלת המהפכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור ברוסיה. מוסקבה, 13 בפברואר 2014. עבד אל-פתאח א-סיסי, AP
שר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי. הוצאה המונית להורג תקלקל את קמפיין הבחירות/AP, עבד אל-פתאח א-סיסי

שר ההגנה, עבד אל-פתאח סיסי, טרם פתח רשמית את קמפיין הבחירות שלו לתפקיד הנשיא, ועדיין לא נקבע תאריך לקיום הבחירות. עם זאת, בתקופה האחרונה סיסי עושה מאמצים רבים כדי לפנות לקהל רחב ככל שניתן בציבור - חילונים ודתיים אדוקים כאחד. ביצוע נדיר של הוצאה המונית להורג, על בסיס משפט בזק (אפילו של פעילים לכאורה בארגון טרור), עשוי לפגוע אנושות בתדמיתו.

לפי נתוני ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, לפחות 1,400 בני אדם נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים מאז הדחת הנשיא מוחמד מורסי בקיץ שעבר. עוד מאות נעצרו. הנשיא המודח מוחמד מורסי עומד למשפט בשלושה כתבי אישום נפרדים, הכוללים עבירות של תמיכה טרור, הסתה לרצח, תכנון פיגועים, קשירת קשר לפגיעה בביטחון המדינה יחד עם חיזבאללה וחמאס, גניבה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully