וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: עונש מוות ל-529 מאנשי "האחים המוסלמים"

מאות מתומכיו של הנשיא המודח מורסי הורשעו ברצח משותף של שוטר בקיץ שעבר. הפסיקה ניתנה אחרי שני דיונים בלבד. עוד 700 נאשמים יעמדו לדין מחר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט במצרים גזר עונש מוות על 529 מפעילי תנועת "האחים המוסלמים", שהורשעו בהשתתפות ברצח קצין משטרה במהלך ההפגנות האלימות בקהיר בחודש אוגוסט של השנה שעברה. עוד 700 נאשמים יעמדו לדין מחר.

המשפט נערך בעיר מיניה, כ-250 ק"מ מדרום לקהיר. השופט פרסם הבוקר (שני) את הפסיקה, בתום שני דיונים בלבד שהתקיימו במשפטם של מאות הנאשמים, הנמנים על תומכי של הנשיא המודח מוחמד מורסי. אחד מעורכי דינם של המורשעים, אחמד שריף, אמר כי לא התאפשר לו ולעמתיו להציג כל טיעונים בשלב ההגנה. פרקליט נוסף הבהיר כי המורשעים יערערו על ההחלטה.

רחובות קהיר למחרת "יום הדמים", בו נהרגו מאות בני אדם, אוגוסט 2013. רויטרס
חייל בקהיר בחודש אוגוסט שעבר, במהלך מהומות הדמים בבירת מצרים/רויטרס

מאות המורשעים הם חלק מקבוצה של 545 נאשמים, העומדים לדין על רצח קצין משטרה, ניסיון רצח של עוד שני קצינים ותקיפת תחנת משטרה. רק 150 מהם נשפטו בנוכחותם, וגזר הדין הושת על היתר בהיעדרם. 16 נאשמים זוכו.

לקריאה נוספת
הנשיא המודח מורסי מואשם במסירת סודות מדינה לאיראן
מורסי שבור ומיואש: "כל ההפגנות למעני - חסרות תועלת"
"מונה סיסי": רעיית הנשיא לעתיד נחשפה לראשונה בציבור

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוחמד מורסי בבית המשפט באקדמיה לשוטרים של קהיר. מצרים, ינואר 2014. AP
הנשיא המודח מורסי בכלוב הנאשמים בקהיר, בתחילת החודש/AP

לפי נתוני ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, לפחות 1,400 בני אדם נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים מאז הדחת הנשיא מוחמד מורסי בקיץ שעבר. עוד מאות נעצרו.

הנשיא המודח מוחמד מורסי עומד למשפט בשלושה כתבי אישום נפרדים, הכוללים עבירות של תמיכה טרור, הסתה לרצח, תכנון פיגועים, קשירת קשר לפגיעה בביטחון המדינה יחד עם חיזבאללה וחמאס, גניבה ועוד.

אחרי הדחתו של מורסי, הרשויות במצרים פעלו לריסוק תנועת "האחים המוסלמים", ובהמשך הוציאו אותה מהחוק והגדירו אותה ארגון טרור. בעקבות שורת פיגועים בסיני ובלב מצרים, שכמה מהם קושרו לאנשי חמאס, מצרים טענה כי "האחים המוסלמים" שיתפו פעולה עם התנועה מעזה, כדי לתכנן פעולות רצחניות נגד אזרחי המדינה. בתחילת החודש האחרון, הוצאה גם תנועת חמאס מחוץ לחוק במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully