וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן שב מארה"ב: "זלזול בזכויותינו לא מקובל"

לאחר שנפגש השבוע עם הנשיא אובמה, נאם יו"ר הרשות ברמאללה, והבהיר: "אנו הצד המהימן". במקביל, גורמים ברשות מאיימים בהליכה לאו"ם, אם ישראל לא תבצע את שחרור האסירים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(אובמה ואבו מאזן בוושינגטון, שני)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם היום (חמישי) בפני אלפי בני אדם, שהגיעו לקבל את פניו במושב הנשיאות ברמאללה עם שובו מארה"ב, שם נפגש, בין השאר, עם הנשיא ברק אובמה. בנאומו התייחס אבו מאזן לסירוב הפלסטיני להיכנע ללחצים האמריקנים ולערוך ויתורים במסגרת המשא ומתן המדיני עם ישראל, ואמר כי הזלזול בזכויות היסוד הפלסטיניות איננו מקובל.

"נסענו, וחזרנו ואנחנו עדיין דבקים בהבטחותינו", אמר אבו מאזן. "היו רגועים ובטוחים שאנו מנצחים. אנו הצד המהימן והזלזול (בזכויותנו) איננו מקובל".

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
משפחות שכולות ללבני: "רוצחים אינם קלף במשא ומתן"
הרצוג: "במקום לשחרר אסירים, צריך להקפיא ההתנחלויות"
פרסום ראשון: אושרו 186 יחידות דיור מעבר לקו הירוק

"הפנתר השחור" אחמד עוואד עלי כמייל המכונה הפנתר השחור, לצד אבו מאזן במעמד שחרור האסירים. רמאללה. 31 בדצמבר 2013. AP
"אנו מנצחים". אבו מאזן ברמאללה/AP

במהלך פגישתו עם אובמה בבית הלבן בוושינגטון ביום שני האחרון, אמר אבו מאזן כי הצדדים "עובדים על פתרון המבוסס על גבולות 1967, מדינה שבירתה ירושלים ופתרון לבעיית הפליטים. אין לנו זמן לבזבז, הזמן לא לטובתנו, במיוחד בבעיות שאזור המזרח התיכון חווה ואני מקווה שננצל את ההזדמנות לשלום". "מ-1988 עד 1993", הוסיף, "הושטנו את ידינו לישראל כדי לשים קץ לסכסוך. בשנת 1993 הכרנו במדינת ישראל. יש לנו הסכם עם ישראל הנוגע לפעימה הרביעית של האסירים ואנו מקווים כי הפעימה הזו תתקיים".

בתוך כך, גורמים במשרד החוץ של הרשות מסרו היום כי הם מוכנים לפנות באופן מיידי לאו"ם, כדי להצטרף לארגונים הבינלאומיים השייכים אליו, במקרה שישראל לא תסכים לבצע את הפעימה הרביעית של האסירים. הגורמים הוסיפו כי המשרד רואה בממשלה הישראלית אחראית לכל איחור או שיבוש בשחרור המלא של הפעימה, ומבקש מהקהילה הבינלאומית בכלל, ומארה"ב בפרט, להיות אחראים לכך שישראל תמלא את התחייבויותיה. השר הפלסטיני לענייני שחרור אסירים, עיסא קראקע, אמר כי ביצוע הפעימה הרביעית הוא אבן בוחן לאמינות ישראל בקשר לשלום והצדק האזורי, וטען כי ישראל תישא באחריות הסכנות הכרוכות באי-שחרור האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully