וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסחיטה: עדי מדינה נגד חייא ומנכ"ל הכדורגל

מעצרו של העבריין ושל 7 חשודים נוספים הוארך בשמונה ימים בחשד לסחיטה, הלבנת הון וטובות הנאה. מקורבי איתן חייא: יש לו מספיק כסף, עדי המדינה - נוכלים שעקצו וברחו לחו"ל

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

התפתחות בפרשת הסחיטה החמורה שנחשפה אתמול: המשטרה גייסה שני עדי מדינה כדי שאלה יסייעו לחקור את החשדות נגד מנכ"ל קבוצת הכדורגל והעבריין המוכר, החשודים כי סחטו במשך שנים ובסכומים של עשרות מיליוני שקלים בעלים של אולם שמחות ביפו ובעלי עסקים נוספים, וניסו להשתלט על עסקיהם. עדי המדינה היו שותפים לעסקים של השניים וסיפקו מידע על הסחיטה באיומים, הלבנת ההון וטובות ההנאה. הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי העבריין הוא איתן חייא, ומעצרו הוארך בשמונה ימים יחד עם שבעה חשודים נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
זקן מוכנה לשוב ולהעיד על הולילנד גם בלי הסכם
"המלזים לא אומרים את האמת. אנו על סף התמוטטות"
"משרד הדתות תפר מכרז לחברת הפרסום של הבית היהודי"

איתן חייא מובא להארכת מעצר בפרשת סחיטה, ביהמ"ש השלום תל אביב. מרץ 2014. דרור עינב
נכנס לאולם הדיונים והחל לקלל. איתן חייא, הבוקר בבית המשפט בתל אביב/דרור עינב

עם כניסתו לאולם קילל חייא ואמר על השוטרים: "כל המנאייק פה". מנכ"ל קבוצת הכדורגל, ששמו טרם הותר לפרסום, אמר הבוקר בבית המשפט: "המשטרה יודעת לספר סיפורים". אמש נודע כי גם הפרקליט הבכיר אמנון זכרוני חשוד במעורבות בפרשה.

שופט בית משפט השלום בתל אביב שמואל מלמד כתב בהחלטתו להאריך את מעצרם של השמונה כי מעיון בתיק החקירה "עולה חשד סביר על ביצוע העבירות המיוחסות להם. יצוין כי בתיק התקיימה חקירה סמויה שנארכה כמה שבועות, ובמהלכה נאסף חומר רב נגד כל אחד מהחשודים. מדובר בפרשייה מורכבת וסבוכה שבמהלכה החשודים סחטו אחרים וקיבלו כספים. הפרשה היא חמורה ביותר, ובמהלכה בוצעו עבירות אלימות כלפי אחרים והכסף הושג תוך עימות קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לא השאירו אפילו כסף למוצרי יסוד"

מקורביו של חייא אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי עדי המדינה הם "נוכלים, גנבו כסף, עקצו את כולם ואחרי זה ברחו לחו"ל – חזרו והפכו להיות עדי מדינה". לדבריהם, אינם מבינים איך במשטרה לקחו נוכלים כאלה והפכו אותם לעדי מדינה. "איתן זה אדם שצריך לסחוט כסף מאנשים? יש לו מספיק כסף והוא לא צריך לסחוט אף אחד", אמרו. "הוא הצהיר למס הכנסה על רכושו וכספו ומשלם מסים כחוק, וכבר מזמן זנח את עולם העבריינות. כל המטרה של החקירה הזו היא לבודד את בנו, שאמור להשתחרר מהכלא בעוד זמן קצר. המטרה היא ליצור מצב שבו הוא יהיה משוחרר כמעט בלי הקרובים".

על רגע המעצר סיפר אחד המקורבים: "ב-8:00 בבוקר, פשטו צוותים של המשטרה בו-זמנית על הבתים ועצרו את כולם. הם חילטו את כל הכסף, חשבונות הבנק והרכוש. הם לא השאירו אפילו כסף כדי לקנות מוצרי יסוד, זה פשוט לא ייאמן".

סנגוריהם של החשודים, עורכי הדין יניב שגב, אבי חימי, ירום הלוי, ששי גז ואלי כהן הכחישו את החשדות נגד מרשיהם והעריכו כי בחקירה יוכח כי לא מדובר במעשה סחיטה, אלא בהונאה. חימי, המייצג את מנכ"ל קבוצת הכדורגל, אמר: "ידיו של מרשי נקיות וצחות כשלג".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully